آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رفیعی بندری : تخصیص اعتبارات ویژه در حوزه حمل و نقل/ تخصیص اعتبارات حوزه حمل و نقل شهری از سوی وزارت نفت ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس از تخصیص و پیش بینی اعتبارات ویژه در بخش حمل و نقل درون شهری بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس خبر داد و گفت: متاسفانه علیرغم این که بر اساس قانون اعتبارات ویژه‌ای از سوی صنایع و خصوصا صنایع وابسته به صنعت نفت در کشور ویژه بخش حمل و نقل در نشر گرفته شده، این صنایع در بندرعباس از عمل به آن امتناع می‌کنند.

بازخبر / از بندرعباس ، هومن رفیعی بندری با اشاره به اهمیت مسئله حمل و نقل درون شهری، اظهار کرد: روند سریع توسعه شهرنشینی منجر به افزایش تقاضا برای زیرساخت‌های حوزه حمل نقل شده و شهر بندرعباس نیز با در پیش گرفتن روند سریع افزایش جمعیت و توسعه، از حین نظر مستثنی نمانده است.
وی با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل درون شهری بندرعباس به لحاظ ویژگی‌هایی مانند طولی بودن شهر، اقلیم و غیره متفاوت از بسیاری شهرهای کشور است، افزود: عدم کفایت سیستم موجود با وجود رشد شهرنشینی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی که در بندرعباس اغلب نسبت به این مسئله میل فراوان دارند، یکی از عوامل اصلی نزول کیفیت حمل و نقل طی سال‌های اخیر است.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: البته شهرداری بندرعباس پروژه‌های خوبی مانند نوسازی ناوگان تاکسیرانی، راه اندازی خطوط جدید تاکسی و اتوبوس و غیره را طی دو سه سال اخیر انجام داده اما نیاز شهر، بیش از اینهاست.
رفیعی بندری ادامه داد: ترافیک، افزایش قابل توجه زمان جابه جایی، افزایش تصادفات، آلودگی صدا و نزدیک شدن میزان آلودگی هوا به مرزهای تهدید سلامت انسانی از تبعات سیستم حمل و نقل ناپایدار در مناطق شهری است که اغلب شهرها دچار آن هستند.
وی اضافه کرد: پایداری تنها با ایجاد تغییرات در طراحی، الگوهای استفاده و مدیریت وسایل نقلیه حاصل نمی‌شود، بلکه باید تغییراتی در نحوه تفکر نسبت به شناخت و ارزشیابی راهکارهای ممکن برای حل مشکلات حمل و نقل ایجاد شود.
این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: یک سیستم حمل و نقل پایدار نیازمند فعالیت‌هایی بیش از کنترل آلودگی هوا، ترافیک یا کاهش مصرف سوخت است و بررسی‌ها نشان داده که هیچ راه حل منفردی برای حل مشکلات پیچیده حمل و نقل وجود ندارد و رفع چنین مشکلی نیازمند یک سازوکار جامع، پویا و قابل اطمینان است.
رفیعی بندری در ادامه سخنانش همچنین به آغاز پروژه اتوبوس پرسرعت شهری در بندرعباس اشاره و اظهار کرد: اجرای این پروژه می‌تواند گام بسیار مهمی در وضعیت عمومی شهر و خصوصا طی سال‌های آتی داشته باشد.
وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی کلان در حوزه حمل و نقل شهری، ادامه داد: امروزه توجه به حمل و نقل خودرو یک بحث و موضوع جابجایی عابرین پیاده و تردد آنها یک مسئله جداگانه در حوزه حمل و نقل درون‌ شهری محسوب می‌شود که باید به آن توجه شود.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری بندرعباس اقدامات در خور شانی را انجام داده و طی این دوره مدیریتی شاهد هستیم که هزینه قابل توجهی صرف پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی معابر شده است.
رفیعی بندری در ادامه سخنانش با اشاره به استقرار صنایع غرب بندرعباس و بهره‌مندی این صنایع از امکانات و خدمات شهر، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم این که بر اساس قانون اعتبارات ویژه‌ای از سوی صنایع و خصوصا صنایع وابسته به صنعت نفت در کشور ویژه بخش حمل و نقل در نشر گرفته شده، این صنایع در بندرعباس از عمل به آن امتناع می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه این سرپیچی از قانون قطعا به ضرر شهروندان بندرعباسی تمام می‌شود، گفت: در صورت پرداخت عوارضات مربوط به این بخش، رشد حوزه حمل و نقل درون‌شهری بندرعباس از سرعت مضاعف‌تری نسبت به اکنون برخوردا می‌شد.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه مطالبات شهروندان از صنایع موجود در استان و خصوصا صنایع غرب بندرعباس یک مسئله جدی است، افزود: امیدواریم مدیران این بخش‌ها به درک مشترکی از تعهد و حس وظیفه شناسی نسبت به شهر برسند و حقی که بر گردنشان است، ادا کنند.
وی در عین حال تاکید کرد: با وجود همه کاستی‌ها و محدودیت‌های بودجه‌ای، شورای اسلامی شهر بندرعباس در این دوره اعتبارات خوبی را در بحث حمل و نقل در نظر گرفته و در پیش بینی بودجه سال آتی، این حوزه با نگاه ویژه در نظر گرفته شده است.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *