اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شد

سخنگوی دولت اعلام کرد افزایش حقوق بازنشستگان برای مستمری‌بگیران کشوری و لشکری تماما پرداخت شده و کسی حق ندارد حقوق آنها را گروگان بگیرد.

بازخبر / دیروزدر نشست خبری سخنگوی دولت، خبرنگار سرویس مشکلات مردم از محمدباقر نوبخت پرسید: چرا هنوز افزایش حقوق بازنشستگان برخی دستگاه ها پرداخت نشده است؟ این سئوالی بود که مخاطبان سرویس مشکلات مردم، مکرر می پرسیدند.

نوبخت در پاسخ گفت: با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع نابرابری‌های حقوق بازنشستگان، صرف خواهیم کرد و امیدوارم گام درستی برای رفع نابرابری‌ها در دریافت بازنشستگان عزیز باشد. از فروردین‌ماه هم تلاش می‌کنیم حقوقی که عزیزان در کمیته امداد و بهزیستی می‌گیرند، افزایش چشمگیر داشته باشند و به‌اندازه ۲۰ درصد حداقل حقوق، افزایش‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه توضیح داد: خوشبختانه حقوق کارمندان دولت از ۱۷ تا ۲۰ اسفند پرداخت شد. دو سه دستگاه حقوق نگرفتند. این دستگاه‌ها معتقدند پولی که داده‌شده برای پرداخت حقوق همه کافی نیست. یکی از این دستگاه‌ها، صندوق بازنشستگی است. دولت با توجه به اینکه منابع تماماً حاصل نشد، نمی‌تواند همه تخصیص‌ها را بدهد و علی‌القاعده کمتر از صد درصد بدهد ولی ما حقوق و مزایای هیچ‌کس را کم نکردیم. پول بازنشستگان را صندوق بازنشستگی باید بدهد نه دولت. این صندوق اعلام کرده که ندارد. دولت ۳۵ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی کمک کرد تا حقوق‌ها پرداخت شود. دولت اجازه دارد در پاره‌ای موارد از محل کاهش برخی طرح‌ها، به برخی طرح‌های دیگر ۱۰ درصد افزایش تخصیص بدهد.

معاون رئیس جمهور گفت: ما ۱۱۰ درصد پول بازنشستگان را به صندوق بازنشستگی دادیم. بازهم این صندوق اعلام کرد که کم دارد! دوباره دولت ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر علاوه بر ۱۱۰ درصد اختصاص‌یافته، پرداخت کرد تا این‌ها، بازنشستگان ما را گروگان نگیرند. برخی دستگاه‌ها فکر می‌کنند پولی که گرفته‌اند را نباید بدهند تا از دولت بیشتر پول بگیرند. همه کارکنان لشکری و کشوری مطمئن باشند سازمان برنامه‌وبودجه حقوق همه را پرداخت کرده است. دستگاه‌ها بهانه نکنند، باید حقوق کارکنان را پرداخت کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *