ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی، افزایش تشتت میان اصولگرایان

اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی با موضوع «ایران»، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

بازخبر / اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی با موضوع «ایران»، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

دویچه وله: در حالی که شخصیت‌ها و تشکل‌های مهم اصول‌گرایان اختلاف بر سر نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری را آشکارتر می‌کنند، اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در مسیر پشتیبانی از حسن روحانی همراه شده‌اند.
حمایت قاطع اصلاح طلبان از روحانی کار اصول‌گرایان برای معرفی رقیب برای روحانی را سخت‌تر نکرده باشد آسان‌تر هم نکرد.

 اندیشکده شورای آتلانتیک: آمریکا به جای تهدید ایران به جنگ، باید به دنبال از سرگیری روابط دیپلماتیک با تهران باشد.

خامی و بی‌تجربگی دولت فعلی آمریکا باعث شده فکر کند با کمک روسیه می‌تواند اتحاد میان ایران و سوریه را از بین ببرد؛ مسکو انگیزه‌ای برای پیشبرد منافع آمریکا در منطقه ندارد.

روزنامه تایمز انگلیس: ایران با تولید تانک جنگی “کرار” به روسیه و چین پشت کرد؛ تولید انبوه این تانک ایرانی اقدامی در راستای عدم وابستگی به واردات تسلیحات روسی برای تقویت پشتوانه نظامی این کشور است.

تانک کرار به عنوان یک جهش و پیشرفت بزرگ در توانایی های نظامی ایران مورد ستایش قرار گرفته است.

هافینگتون پست: رویارویی اخیر نیروی دریایی ایران با کشتی های آمریکایی و انگلیسی در نزدیکی تنگه هرمز، آزمایش دولت ترامپ توسط ایران بود؛ ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که اگر نیروی دریایی ایران برای کشتی های آمریکایی مزاحمت ایجاد کند، آن ها را هدف خواهد گرفت.

ایران این پیام را برای حامیان و نمایندگان منطقه ای خود می فرستد که دولت ترامپ نمی تواند هیچ اقدام جدی در مقابل ایران انجام دهد.

واشنگتن تایمز: ایران یک سلاح جدید ضد پهپاد با خاصیت ارسال امواج الکترونیکی تولید کرده و به کار گرفته است.

این موضوع می‌تواند در آینده نبرد پهپادها، موردی قابل توجه باشد زیرا پهپادها نقش بزرگی در برنامه‌های ضد آمریکایی ایران و دیگر دشمنان آمریکا ایفا می‌کنند. ارتش آمریکا نیز به طور معمول عملیات های جاسوسی را با استفاده از پهپاد بر فراز خلیج فارس، عراق و سوریه اجرا می‌کند.

بی بی سی/مهدی مهدوی آزاد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب تولد جریانی تازه در بدنه اصولگرایان است که به آیت الله خامنه ای نزدیکتر بوده و البته از پدرخوانده های اصولگرایی گذر کرده اند.
این جبهه اگرچه توانسته تا حد زیادی در محوریت جریان اصولگرایی قرار بگیرد، امّا اصولگرایان حامی روحانی از جمله لاریجانی و ناطق نوری از یکسو و جناح آقای مصباح یزدی نیز از سویی دیگر در این جبهه نادیده گرفته شده اند.

بی بی سی/مهدی مهدوی آزاد: با وضعیت فعلی اصول گرایان و عدم مداخله دفتر آقای خامنه ای، بازهم کار از دست اصولگرایان خارج خواهد شد و آنها نمی توانند در انتخابات ۹۶ به وحدت برسند؛ از بازی محمود احمدی نژاد نیز نمی توان عبور کرد، او  تحرکات جدی انتخاباتی خود را آغاز کرده؛ همپوشانی پایگاه رأی احمدی نژاد و اصولگرایان، می تواند کاندیدای اصولگرایان را با کاهش رأی مواجه کند.

بی بی سی/ مهدی مهدوی آزاد: دلایل انتخاب روحانی بعنوان کاندیدای اصلاح طلبان برای انتخابات۹۶ :
۱- کاهش وزن جناح اصلاح طلب در درون حاکمیت
۲- مرگ هاشمی رفسنجانی و درنتیجه کاهش قدرت چانه زنی اصلاح طلبان با نظام
۳- رد طرح آشتی ملی محمد خاتمی توسط آقای خامنه ای
۴- استراتژی عارف که به بر روی انتخابات شوراها و بازگرداندن آرام اصلاح طلبان به بدنه قدرت و گذر از حوادث ۸۸ ، متمرکز شده است.

دویچه‌وله: نامه مشایی به خاتمی نامه‌ای “چندمنظوره” است. هم درددل فردی است، هم انتقاد سیاسی و هم فراخوانی برای تعامل و همکاری… نوشتن نامه برای خاتمی، در عین حال نشان از آن دارد که او و یاران احمدی نژاد امید چندانی به حمایت جناح اصولگرا ندارند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *