آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بانوان در انحطاط و رستگاری جوامع بشری نقش مهمی دارند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نقش بانوان در انحطاط جامعه بشری مهم است و جامعه‌ای که بانوان آن آراسته به عقلانیت باشند قطعا آن جامعه رستگار است.

 باز خبر,به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد درنشست سلسله برنامه‌های اندیشه‌های آسمانی که در  خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مادران و همسران پرهیزکار در تبدیل خانه به مدرسه تربیت انسان، نقش تعیین کننده‌ای دارند و در این صورت است که جامعه به سوی محور سعادت و کمال راه پیدا می‌کند. خانه‌های پاکیزه و آراسته ثمره حضور بانوان آراسته در آن خانه است و این سلسله برنامه‌های اندیشه‌های آسمانی از چند جهت مورد اهمیت واقع شده‌اند. اگر خانواده در معرض آسیب قرار گیرد در آن دنیا از پدر خانواده سوال می‌شود و بانوان سیاست خانواده را برعهده دارند.

وی خطاب به بانوانی که در این جلسه حضور داشتند، گفت: نکته‌ای که براهمیت کار و مسئولیت شما می‌افزاید این است که از موقعیت و ویژگی‌هایی برخوردار هستید که دیگران از آن بهره‌مند نیستند و کمتر افرادی را می‌توان یافت که در جایی که شما در حال حاضر در آن قرار گرفته‌اید و مسئولیت دارید باشند.  شما نیز باید قدر شناس خود باشید و از ظرفیت اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و دانش خود استفاده کنید و مسئولیت خود را با شایستگی هرچه بیشتر انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) وخاندان او شاهد اعمال ما هستند و ما در منظر آن‌ها حضور پیدا می‌کنیم؛ بنابراین باید به اصلاح خویش بپردازیم و باتوجه به این‌که آن‌ها ناظر،شاهد و هدایتگر ما هستند، باید در مظهر اولاء دین شرفیاب شد و با استغفار به مرزهای عبودیت راه یافت.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیارت«امین‌الله» که می‌توان با خواندن آن، بزرگواران معصوم(ع) را زیارت کرد، ادامه داد: ان‌شاالله که امام رضا(ع) را با قرائت این زیارت، زیارت کنیم و در مضامین آن نیز تامل کنیم و آن را دستور عمل زندگی خود و دیگران قرار دهیم.

وی با بیان این‌که «وجود مبارک امام رضا(ع) مورد احترام تمام مسلمانان است» گفت:  همه مسلمانان، مذاهب اسلامی و فقهای عالم اسلام می‌گویند که ما، در نماز دعای واجبی داریم و آن سلام به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان است و همگی برای پیامبر(ص) و خاندان او ارادت خاصی داریم.

وی با اشاره به فرازهای نخست زیارت «امین‌الله» اظهار کرد: ما توصیفی از پیشوایان معصوم (ع) داریم که اولین ویژگی آن‌ها نیز «مجاهد فی سبیل الله» است و در این جهاد حق بندگی را به جا آورده‌اند که دیگران این توان را ندارند.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به خدا یک راه وجود دارد و آن هم بندگی، مجاهدت در عبودیت و بندگی است و قرآن را باید یک مشعل پر فروغ در مقابل خود قرار دهیم و تلاش کنیم که قرآن را فراگیریم و به آن عمل کنیم و با آن مانوس شویم. ما باید خانه خود را با تلاوت و وحی قرآن نورانی کنیم و مهم‌ترین آموزه‌های آن‌را به جامعه بانوان آراستگی و حجاب داشته باشیم.

وی یکی از آموزه‌های روشن قرآن که بین زن و مرد مشترک است را این دانست که همسران لباس یکدیگرند و گفت: آن‌ها موجب آراستگی یکدیگرهستند و همچنین یکدیگر را در برابر تهدیدات حفظ می‌کنند. پیشوایان دین سنن پیامبر(ص) را تبعیت نموده‌اند و ما مکلف هستیم که آن‌چه را پیامبر(ص) در رفتار و زندگی آراسته بودند به آن‌ها آراسته شویم؛ زیرا که او مقتدای ماست پس وظیفه ماست که از ایشان تبعیت کنیم.

وی با بیان این‌که «باید بدانیم که در محضر امام رضا (ع) از خدا چه بخواهیم و چه دعایی کنیم» تصریح کرد: این زیارت دارای فرازهایی است که به ما نشان می‌دهد که اولین حاجتی که از خدا باید بخواهیم آراسته شدن به این کمالات است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *