آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
در اعتراض به احداث خط لوله داکوتا

چندین هزار بومی آمریکا در برابر کاخ سفید تظاهرات کردند

چند هزار نفر از بومیان شمال آمریکا در اعتراض به از سر گیری پروژه احداث خط لوله نفتی‌ای که از اراضی سرخ‌پوستان می‌گذرد، در برابر کاخ سفید تجمع کردند.

بازخبر / روز جمعه هزاران نفر از بومیان آمریکایی با تجمع در برابر کاخ سفید به حمایت دولت آمریکا از احداث خط لوله نفتی «داکوتا»، اعتراض کردند.

ماه‌هاست که قبایل «سیوکس» یا همان سرخپوستان شمال آمریکا که در اراضی «استندینگ راک» (سنگ ایستاده) ساکن هستند، نسبت به احداث این خط لوله که از زمین‌های آن‌ها می‌گذرد، معترض هستند.

معترضین چند هفته در مسیر احداث این خط لوله تحصن کرده بودند. نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این تحصن، حتی مسیر انتقال مواد غذایی به این مناطق را هم مسدود کرده بودند.

در حالی که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا تحت فشار اعتراضات این پروژه را به حالت تعلیق درآورده بود، جانشین وی، «دونالد ترامپ» با صدور یک فرمان اجرایی راه را برای احداث این خط لوله و دیگر خط لوله جنجالی یعنی «کی استون اکس ال»، هموار کرد.

ترامپ می‌گوید احداث این دو خط لوله مزایای اقتصادی داشته و به ایجاد فرصت‌های شغلی منجر می‌شود. با این حال، منتقدان این پروژه و فعالان حفاظت از محیط زیست احداث این دو خط لوله را تهدیدی برای زیست‌بوم و منابع آبی این مناطق می‌دانند.

شرکت‌کنندگان در تجمع روز جمعه شعارهایی چون «آب مایه حیات است»، «خط لوله داکوتا را متوقف کنید»، «حقوق بومیان را به رسمیت بشناسید» و «ما هستیم، مقاومت می‌کنیم و پیروز می‌شویم» سر دادند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *