آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

روحانیون نزدیک به فتنه؛ بازیگران پروژه انتخاباتی دولت برای حوزه‌های علمیه

طی چند ماه اخیر طرحی برای ارتباط و آشنایی حوزه‌های علمیه با خدمات دولت اجرا شده که چندین نفر از چهره‌های نزدیک به جریان فتنه به عنوان نقش‌آفرینان اصلی آن فعالیت می‌کنند.

بازخبر / دولت یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، تلاش می کند تا ارتباط خود را حوزه های علمیه را برای بهره گیری از ظرفیت این نهاد با نفوذ، در جهت تبلیغات انتخاباتی به کارگیری کند.

بر همین اساس و چندی پیش اتاق فکر پشت پرده انتخابات که برخی چهره های خاص در آن حضور دارند، پیشنهادی را مبنی بر گسترش ارتباط با روحانیت و برگزاری تور های تبلیغاتی برای روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، ارائه داد.

مرکز کانونی مدیریت و سازماندهی این فعالیت‌ها، مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در قم و برخی موسسات آموزشی و پژوهشی حوزوی هستند که تا کنون به حمایت تئوریک و فقهی از عملکرد دولت مشغول بوده و حالا در قامت ستاد انتخاباتی دولت به میدان اجرا آمده اند.

در همین راستا و به عنوان اولین سفر نیز تعدادی از روحانیون حوزه علمیه قم برای دیدار از پروژه های پارس جنوبی و عسلویه اعزام شدند و در این سفر مسئولان برگزاری تمامی اقدامات انجام شده در این مجموعه را به دولت یازدهم و نتایج اجرای برجام نسبت داده اند.

در جدیدترین برنامه ریزی انجام شده از سوی این اتاق فکر، به مجریان طرح توصیه شده تا روحانیون انتخاب شده برای سفر از بین گرایش های مختلف انتخاب شوند و برای جلوگیری از حساسیت حوزه های علمیه، این تورهای بازدیدی از کانال مرکز حوزه علمیه و با عنوان بازدید از دستاوردهای اقتصادی و عمرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

همچنین جدای از برگزاری تورهای بازدید از پروژه های ملی و منتسب کردن آن به دولت یازدهم، قرار است سفرهایی در غالب بازدید از پروژه های استانی نیز در نظر گرفته شده و در کنار آن برخی برنامه های متنوع تفریحی نیز تدارک دیده شود.

اما نکته قابل تامل در این پروژه، میدان داری آن توسط جریانی خاص در حوزه های علمیه با محوریت تشکل سیاسی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، است.

در این بین دو تن از روحانیون این تشکل به نام محمد علی ایازی و کاظم قاضی زاده که در سفر به عسلویه نیز حضور داشتند، بیشتر نقش را در ساماندهی و اجرای این پروژه بر عهده دارند و در راستای همراهی برخی طلاب حوزه های علمیه با این طرح دولت، تلاش می کنند.

محمد علی ایازی عضو مجمع محققین حوزه علمیه قم یکی روحانیونی است که در جریان فتنه سال ۸۸ بارها در بین فتنه گران حاضر و به تحریک آنها برای حضور در‌ آشوب های خیابانی پرداخته و حتی تصویر حضور وی در بین آشوب گران نیز بارها در رسانه های مختلف منتشر شده است.

حضور ایازی در میان آشوب گران فتنه ۸۸

ایازی از اساتید دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است که در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ در راستای تشویق دانشجویان برای حضور در تجمعات تلاش می کرد.

کاظم قاضی زاده نیز یکی دیگر از چهره های فعال برای اجرای طرح انتخاباتی دولت که از اساتید حوزه علمیه محسوب می شود با بهره گیری از ظرفیت موسسه ای که خود ریاست آنرا بر عهدع دارد، در راستای بزرگنمایی خدمات دولت با هدف انتخاباتی، تلاش می کند.

حال مشخص نیست دولت و مرکز ارتباطات با روحانیت آن با چه هدفی، بر روی افرادی با سابقه حمایت از فتنه گران و  ارتباط با چهره های خاص در حوزه علمیه، سرمایه گذاری کرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *