آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
واشنگتن پست؛

احتمال رویارویی مستقیم ایران و آمریکا/ باید جواب ایران را بدهیم!

«اقدامات ایران و حوادث که اخیرا رخ داده است، الگویی را به نمایش می گذارد که حاکی از احتمال رویارویی مستقیم تهران و واشنگتن است…»

بازخبر / روزنامه آمریکایی واشنگتن پست (Washington Post) با انتشار گزراشی به تنش های ایران و آمریکا و همچنین اظهارات سناتور باب کورکر در این رابطه پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «یکی از سناتورهای برجسته جمهوری خواه خواستار پاسخی فراتر از “اظهارات تند” به ایران شد.»

بر اساس این گزارش، سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با ادعای آزمایش دو موشک بالستیک توسط ایران عنوان کرده است: «آزمایش های تحریک آمیز ایران آخرین نمونه از اقدامات خطرناک این کشور است که نیازمند پاسخی هماهنگ و چند وجهی از سوی آمریکا است.»

این سناتور آمریکایی در ادامه عنوان کرده است: «دولت ترامپ در حال حاضر، اقدامات مناسبی برای عقب راندن ایران انجام داده است؛ همانگونه که ما باید واکنش نشان دهیم. من مشتاقانه منتظر هستم که ما همکاری لازم با دولت در این رابطه را انجام دهیم؛ ما برای ارائه قانونی دو حزبی آماده می شویم تا رفتارهای تهدید آمیز ایران را متوقف کنیم.»

واشنگتن پست در ادامه به رویارویی اخیر کشتی های جنگی ایران و یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز پرداخته و می نویسد: «بر اساس گزارشات، در اواخر هفته گذشته کشتی های تندرو ایران به صورت خطرناکی به ناو نظارتی و اطلاعاتی [جاسوسی] آمریکا در تنگه هرمز نزدیک شده اند.

حرکت ایذایی نیروی دریایی ایران در مقابل کشتی “یو اس اس اینوینسبل” در حالی صورت گرفته که ایران سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس ۳۰۰ روسی را با موفقیت آزمایش کرده است.»

واشنگتن پست در ادامه از احتمال رویارویی مستقیم ایران و آمریکا سخن به میان آورده و می نویسد: «اقدامات ایران و حوادث که اخیرا رخ داده است، الگویی را به نمایش می گذارد که حاکی از احتمال رویارویی مستقیم تهران و واشنگتن است.»

۵۰۶

پسندیدم(1)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *