اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

احتمال اخراج تعدادی از کارکنان هوآوی به خاطر کاهش سوددهی بخش موبایل

کارکنان هوآوی نسبت به از دست شغل خود نگران هستند، چون مکاتبات داخلی این کمپانی حکایت از افزایش فشار برای بهبود سطح درآمد دارد، و مدیران اجرایی ارشد از برآورده نشدن انتظاراتشان در مورد فروش موبایل های پرچمدار ناراحت هستند.

بازخبر / هوآوی که سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت فون در جهان به شمار می رود، هر سال فاصله خود را با سامسونگ و اپل کمتر می کند، اما سال گذشته در بزرگ ترین بازار خود یعنی کشور چین، رقابت را به هموطنش یعنی اوپو باخت. به همین دلیل، واحد موبایل هوآوی علی رغم افزایش درآمد، سود مورد انتظار خود را به دست نیاورد.

«ریچارد یو» رئیس بخش کسب و کار محصولات مصرفی هوآوی در جریان کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلون در حال برگزاریست، به خبرنگاران گفت «[کسب و کار موبایل ما] سودآور است، اما حاشیه سود ما بسیار کاهش یافته».

رن ژنگفی مدیرعامل هوآوی

جمعه هفته قبل «رن ژنگفی» بنیانگذار و مدیرعامل گروه هوآوی، کارکنان این کمپانی را به تلاش بیشتر تشویق کرد و گفت در غیر این صورت شرکت «از هم می پاشد.» او اظهار داشت:

مردهای قوی سی و چند ساله، به اندازه کافی تلاش نمی کنند، و فقط دوست دارند دراز بکشند و پول بشمارند. باورتان می شود؟ هوآوی به افرادی که سختکوش نباشند مزد نمی دهد.

این صحبت ها، مجموعه بیش از ۱۷۰ هزار کارمند هوآوی را نگران ساخته که ۴۵ درصد آنها در بخش تحقیق و توسعه هستند، و جوامع آنلاین مرتبط با هوآوی می گویند احتمال تعدیل نیرو در این بخش بسیار زیاد است.

گفتنیست این کمپانی که فعالیت اصلی اش در حوزه تجهیزات و خدمات مخابراتی است، در ماه دسامبر پیش بینی کرد درآمد سال ۲۰۱۶ آنها با افزایش ۳۲ درصدی به ۷۴٫۸ میلیارد دلار خواهد رسید، که گزارش رسمی آن در پایان ماه مارس اعلام خواهد شد.

با این حال، تحلیلگران معتقدند در سال ۲۰۱۷ رقابت سختی پیش روی هوآوی قرار دارد و انتظار نمی رود این کمپانی بتواند به راحتی جایگاه نخست را در بازار چین از اوپو پس بگیرد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *