آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
گرگی در لباس میش؛

شگرد «شبکه جم» برای فریب مردم ایران

نپرداختن به فعالیت های سیاسی و مذهبی شعاری است که شبکه جم در طی سال های فعالیتش همواره به آن تاکید کرده است. شبکه جم نه تنها سعی می کند از مباحث سیاسی و مذهبی دور گزیند بلکه خود را مدافع منافع نظام جمهوری اسلامی ایران می نامد.

بازخبر / یکی از معضلات امروز جوامع بشری استفاده بی رویه از محتوای رسانه هاست. تلویزیون، سینما، اینترنت و شبکه های اجتماعی از جمله رسانه هایی هستند که در حال حاضر درصد بیشتری از مخاطبان را به خود اختصاص داده اند. اما در این میان، تلویزیون به دلیل بهره مندی از قابلیت های منحصر به فردش از دیرباز مورد توجه اقشار مختلف جامعه بوده است. به همین خاطر شاهد افزایش روزافزون شبکه های تلویزیونی در سطح جهان هستیم.

شبکه جم یکی از شبکه های تلویزیونی است که در سال های اخیر با سرعتی قابل توجه و به صورت قارچ گونه رشد کرده است. این شبکه توانسته در طی یک دهه فعالیت، تعداد شبکه های خود را به ۳۱ کانال برساند که اکثر این شبکه ها در طی دو سال اخیر راه اندازی شده اند. شبکه جم سعی کرده با راه اندازی شبکه های مختلف، سلایق و توقعات گروه های مختلف مردم را پوشش بدهد.

اما نکته جالب در روند فعالیت گروه جم با وجود تاسیس شبکه های متنوع تلویزیونی، دوری از برنامه های مذهبی و سیاسی است. نپرداختن به فعالیت های سیاسی و مذهبی شعاری است که شبکه جم در طی سال های فعالیتش همواره به آن تاکید کرده است. شبکه جم نه تنها سعی می کند از مباحث سیاسی و مذهبی دور گزیند بلکه خود را مدافع منافع نظام جمهوری اسلامی ایران می نامد و حتی در برخی مناسبت های مذهبی، سر تعظیم فرو آورده و به تکریم آن ها می پردازد.

با ذکر موارد فوق، یک سوال اساسی در ذهن شکل می گیرد و آن دلیل عملکرد متناقض این شبکه ماهواره ای است. به راستی چرا شبکه جم با وجود اینکه هیچ کدام از برنامه هایش با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تطابق ندارد و حتی از نظر فرهنگی درست مخالف سیاست های کشورمان حرکت می کند، اما باز خود را مدافع منافع ایران می نامد؟ چرا این شبکه روند فعالیت هایش را به دور از مذهب و سیاست می خواند اما هم از نظر مذهب و هم نظر سیاست های کشورمان، در صف شبکه های معاند شناخته می شود؟

برای پاسخ به این سوالات بهتر است نگاهی به دیگر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان داشته باشیم که ذکر نامشان در این مجال کوتاه میسر نیست. اما وجه مشترک همه این شبکه ها، مخالفت صریح با سیاست های کشور ایران است. فرقی نمی کند قالب برنامه های آنها فرهنگی باشد، سیاسی باشد و یا دینی. با کمی دقت می توان فهمید به دلیل اینکه این نوع شبکه ها برای مخالف با جمهوری اسلامی ایران، شمشیر را از رو بسته اند لذا از اثرگذاری کافی برخوردار نیستند. گرچه برخی از مردم ایران مخاطب آن ها هستند اما در شرایط حساس و تعیین کننده مسیر خود را از این نوع شبکه ها جدا کرده و در حمایت از نظام مقدس ایران صف آرایی می کنند.

با توجه توضیحات ارائه شده مشخص می شود که گروه تلویزیونی جم با چه هدفی از مقابله مستقیم با ایران رویگردان است و چرا در ظاهر خود را مدافع منافع ایران می نامد. طبیعی است اگر این شبکه هم می خواست تجربه آزموده شده دیگر شبکه های ماهواره ای را تکرار کند، قطعا به شکست منجر می شد لذا با اتخاذ این سیاست منافق گونه سعی دارد تا استراتژی جدیدی را برای مقابله کشورمان بپیماید. استراتژی که در آن، شبکه جم لباس میش به تن کرده و دندان های تیزش را در پشت ظاهر فریبنده اش پنهان می سازد.

حال باید دید شبکه جم تا کی می تواند این سیاست عوام فریب را ادامه دهد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *