ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
کارشناسان سوری اعلام کردند؛

ترکیه همه تعهداتش مقابل ایران و روسیه را زیر پا گذاشت

«امروز برای تشکیل جناح شرقی پیمان ناتو در خاورمیانه با بعد طائفه ای صرف علیه ایران توطئه شده است و این یعنی ترکیه از همه تعهدات خود در آستانه مقابل ایران و روسیه بازگشته …»

«عونی صالح الحمصی»، پژوهشگر مسائل بین الملل و کارشناس مسائل ترکیه با  اظهار بدبینی در مورد نتایج مذاکرات جاری در ژنو اظهار داشت: طرف های بین المللی و منطقه ای حامی تروریسم بین الملل هنوز به نقطه آغاز راه حل های سیاسی بحران سوریه و کار برای توقف خونریزی ها در سوریه نرسیده اند.

وی افزود: از همین روست که این کشورها هنگامی که بحث راه های واقعی به منظور پایان مداخله آنها در جنگ سوریه پیش می اید فرار رو به جلو دارند و گواه این قضیه حملات تروریستی اخیر در دمشق و حمص و دیگر مناطق امنی است که به دستور گردانندگان شناخته شده تروریسم صورت می گیرد.

کارشناس سوری تصریح کرد: حضور هیات دولت سوریه در ژنو ۴، پایبندی آن به دستور کار جدی توقف خونریزی ها در سوریه و شفافیت مواضع آن، همه طرف ها و قدرت های حامی گروه های تروریستی را در برابر افکار عمومی دنیا آشفته کرده است.

الحمصی گفت: امروز ملت های کشورهای توطئه‌گر می دانند که تروریسم دست پرورده حکومت هایشان در منطقه دیر یا زود به سمت کشورهایشان کشیده می شود و بحران های داخلی در ترکیه، عربستان، آمریکا و امارات هر لحظه قابل انفجار است.

وی افزود: تا زمانی که قدرت های بین المللی و منطقه ای حامی تروریسم به گروه های تروریستی برای ضربه زدن به ثبات منطقه اتکا دارند ، ژنو واقعی شکل نمی گیرد و گواه این امر تشکیل مجدد اتاق عملیات سیاست های تهاجمی جدید آمریکا، ترکیه و عربستان علیه ایران پس از تماس بین اردوغان و ترامپ است.

کارشناس سوری با بیان اینکه اردوغان اولین تیر خود علیه ایران را از بحرین درست چهار روز قبل از برگزاری کنفرانس ژنو شلیک کرد، گفت: امروز برای تشکیل جناح شرقی پیمان ناتو در خاورمیانه با بعد طائفه ای صرف علیه ایران توطئه شده است و این یعنی ترکیه از همه تعهدات خود در آستانه مقابل ایران و روسیه بازگشته بخصوص از زمانی که آمریکا طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را پذیرفته و عربستان و قطر هم هزینه مالی آن را پذیرفته اند.

الحمصی تاکید کرد: تا زمانی که مقدمات درستی برای هر گونه مذاکره ای در خصوص بحران سوریه فراهم نشود دستیابی به راه حل سیاسی در دراز مدت یا کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود.

بازخبر / دولت سوریه برنده مذاکرات ژنو است

در همین حال «منیف حمیدوش»، نویسنده سیاسی و استاد دانشگاه تشرین سوریه نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: چیزی که در ژنو علیه دستور کار نشست طغیان می کند، چند دستگی گروه های معارض سوری و سیگنال های سیاسی و امنیتی رد و بدل شده در سالن کنفرانس و بخصوص رسیدن موج انفجاری های امنیتی خیر در شهر حمص به ژنو است.

وی با تاکید بر اینکه کنفرانس ژنو هیچ کدام از امیدهای ملت سوریه را برآورده نمی کند، گفت:  طرف های حامی گروه های مسلح به اهداف نظامی خود در میدان نبرد نرسیده اند در حالی که جبهه مقابل یعنی ارتش سوریه و متحدانش با تحکیم اعتقاد به آرمان های خود در حال تحقق پیروزی های بیشتر در میدان نبرد هستند.

حمیدوش گفت: این امر موجب خشم طرف های بین المللی و منطقه ای و گروه های تروریستی است که متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده اند بنابراین موفقیت این کنفرانس تا زمانی که به دستاوردی در میدان نبرد دست نیابند به نفعشان تمام نمی شود.

کارشناس سوری از مهم ترین عوامل شکست کنفرانس ژنو ۴ را چند دستگی معارضان و دیدگاه های آنها خواند و گفت: از همین روست که دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل مجبور است برای شاید تا دهمین بار بین طرف های معارض سوری نشست برگزار کند تا بتواند تیم یکپارچه و قابل قبولی از آنها بیرون آورد که نماینده گروه های تروریستی درگیر با یکدیگر که در ایدئولوژی و اهداف هم با یکدیگر تناقض دارند، باشد و سپس این تیم با هیات دولت سوریه پای میز مذاکره نشسته و مذاکره را آغاز کند.

وی افزود: دلیل دیگر شکست مذاکرت ژنو ۴ این است که با مروری بر  نشست های پیشین در این خصوص شامل ژنو ۱، ۲ ، ۳ تا آستانه ۱ و ۲  می یابیم که در هر کدام شاهد حضور هیات مختلف و شخصیت های متفاوت با یکدیگر  بوده ایم که نماینده کشورهای حامی خودشان هستند. طرف برنده این دور مذاکرات ژنو در معنای راهبردی آن هیات دولت سوریه است که اقتدار خود و ضعف طرف دیگر را به منصه ظهور گذاشت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *