ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها از زبان رئیس دیوان عدالت اداری

حجت‎الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: علی‎رغم اینکه اعلام کردیم هر کس مدعی است حقوقش در بحث بورسیه‌ها تضییع شده به دیوان عدالت اداری مراجعه کند، افراد زیادی مراجعه نکرده‎ و تعداد کمی پرونده تشکیل شده است.

بازخبر / حجت‎الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌ دانشجویان بورسیه‌، اظهار کرد: به تعدادی از پرونده‌های بورسیه رسیدگی کردیم و تعدادی دیگر از این پرونده‌ها در حال رسیدگی است.
وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده‎های بورسیه در شعبات مختلف دیوان عدالت اداری بر اساس قوانین و موازین حقوقی در حال انجام است.
رئیس دیوان عدالت اداری در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر چه میزان شکایت در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده است، گفت: باوجود اینکه ما اعلام کردیم هر کسی مدعی است در بحث بورسیه‎ها حقوقش تضییع شده به دیوان عدالت اداری مراجعه کند تا براساس ضوابط به شکایتش رسیدگی شود تعداد زیادی مراجعه نکرد ه‌اند.
به گزارش خبرگزاری میزان، با روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت علوم به بهانه‌های مختلف در مسیر تحصیل دانشجویان بورسیه ، خلل ایجاد کرد تا آنجا که مقام معظم رهبری در ماه رمضان سال جاری با اشاره به اینکه به دانشجویان بورسیه‌ ظلم شده است بر رسیدگی به وضعیت آن‌ها تاکید کردند، چندی بعد رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب، ضمن اشاره به برخی مشکلات بر سر راه رسیدگی قضایی به این مسئله و از جمله برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار بررسی و ارائه طریق از سوی رهبر معظم انقلاب شد که آبان ماه سال جاری معظم له با ورود دستگاه قضا به این پرونده موافقت کردند.
گفتنی است براساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در اردیبهشت امسال به تصویب رسید، رسیدگی به امور شکایات و مسائلی که دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی با آن مواجه هستند در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد و دیوان عدالت اداری نمی‌توانست به این مسائل ورود کند.
همچنین رئیس دیوان عدالت اداری در ۱۵ آذرماه و در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده بورسیه ها اظهار کرد: این پرونده مربوط به سال ۹۲ و ۹۳ است که ۲۵۰ پرونده تحت این عنوان به دیوان واصل شده است. یک بحث این بود که در مسائلی که مربوط به دانشگاه هاست، دیوان تا چه اندازه می تواند وارد شود. شورای انقلاب فرهنگی دو مصوبه دارد: یکی مصوبه ۶۳۰ است که در سال ۸۷ تصویب شده است و دیگری استفساریه ای است که در سال ۹۳ مورد تصویب قرار گرفته است .
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در ادامه گفت: اگر شکایت در رابطه با موضوعات علمی یا آموزشی یا پژوهشی باشد، باید در هیئت هایی که شورای انقلاب فرهنگی تعیین می کند، در دانشگاه ها مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اما اگر موضوعاتی باشد که برخلاف قوانین، اقداماتی صورت گرفته باشد، مورد رسیدگی دیوان عدالت اداری قرار می گیرد. به طور مثال در رابطه با اینکه جلوی استخدام کسی را گرفته باشند،‌ یا اعاده به کار در دانشگاه ، پرداخت حقوق و مزایا و … که بحث های قانونی و مقرراتی است، دیوان عدالت اداری به آنها رسیدگی می کند.
وی اظهار کرد: در این رابطه ۲۵۰ پرونده به دیوان عدالت اداری وارد شده که در یک شعبه به طور یکنواخت تصمیم گیری شود. تلقی بر این بوده است که اینها بحث های آموزشی و علمی است که به وزارت علوم و وزارت بهداشت بازگردانده شده است. تعداد پرونده های بازگردانده شده به وزارت علوم بیشتر است.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *