چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس
ممکن است سیاه‌جامگان مثل لسترسیتی شود و شوک جواب بدهد

نامجومطلق: نماینده‌ای به ضعیفی التعاون از عربستان ندیده بودم

پیشکسوت استقلال معتقد است که شاگردان منصوریان سه امتیاز حیاتی را مقابل التعاون عربستان کسب کردند.

مهدی نوری/ مجید نامجومطلق پیشکسوت تیم استقلال معتقد است که شاگردان منصوریان سه امتیاز حیاتی را مقابل التعاون عربستان کسب کردند اما نماینده عربستان تیمی بسیار ضعیف بوده و تاکنون تیمی را از این کشور به این ضعیفی در آسیا ندیده است. اما مهم سه امتیاز بازی بود که آبی‌پوشان تهرانی کسب کردند.

بازی استقلال و التعاون عربستان چطور بود؟
بازی خوبی بود و نتیجه خیلی خوبی برای استقلال بود. در نیمه اول استقلال خیلی زود به گل رسید و حریف غافلگیر شد اما در ادامه آنها بهتر کار کردند. در نیمه دوم استقلال کاملا حساب شده بازی کرد و سه امتیاز حیاتی را گرفت اما در این چند ساله نماینده‌ای از عربستان به این ضعیفی ندیده بودم. التعاون هم در دفاع و هم دروازه خیلی ضعیف بود و تیم‌شان به لحاظ فنی کلا ضعیف بود. در این چند ساله که در فوتبال هستم بی‌سابقه است که نماینده عربستان این‌قدر ضعیف باشد. سابقه‌ای که از تیم‌های عربستانی داریم مثل الهلال و الاتحاد تیم‌های خوبی بودند و همیشه حضور خوبی در آسیا داشتند. اما این تیم از نظر فنی خیلی ضعیف بود. به هر حال استقلال توانست سه امتیاز را بگیرد و امیدوارم در بازی‌های آینده هم نتیجه بگیرد. چون استقلال تیم جوانی است و خوب بازی می‌کند و مقابل التعاون هم اگر از موقعیت‌هایش استفاده می‌کرد با گل‌های بیشستری می‌توانست برنده بازی شود.

فکر می‌کنید جوان‌های استقلال به بلوغ فکری رسیده‌اند؟
کم‌کم دارند می‌رسند. وقتی بازی امید نورافکن، میلاد زکی‌پور، محسن کریمی، فرشید اسماعیلی و علی قربانی را می‌بینید متوجه می‌شوید که خیلی راحت دارند در ترکیب تیم بزرگی مثل استقلال کار می‌کنند. جوان‌های استقلال در لیگ آبدیده شده‌اند و در آسیا در حال کسب تجربه هستند و نمایش خوبی داشته‌اند.

اما پس از شکست مقابل الاهلی امارات منصوریان اعلام کرد که به جوانی تیمش باخته است. در این رابطه چه نظری دارید؟
قطعا این جوان‌ها تا بخواهند در تیم بزرگ استقلال جا بیفتند زمان می‌برد اما رفته رفته دارند بهتر کار می‌کنند و نوید روزهای خوب را برای استقلال می‌دهند.

فکر می‌کنید استقلال از این گروه صعود می‌کند؟
با این بردی که مقابل التعاون عربستان آوردند شرایط روحی استقلال خیلی خوب شد. بازی‌های داخل خانه را هم در پیش داریم و با حمایت هواداران می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم چون الاهلی امارات را در خانه راحت می‌بریم و التعاون هم حرفی برای گفتن نداشت و فکر می‌کنم از این گروه صعود می‌کنیم.

بازخبر/ در مورد میزبانی از تیم‌های عربستانی در کشور ثالث چه صحبتی دارید؟
فکر می‌کنم AFC در این مساله مماشات کرد. فکر می‌کنم فوتبال را با سیاست نباید قاطی کرد. یعنی همان شعار فیفا که فوتبال از سیاست جداست. معنی نمی‌دهد که ایران و عربستان در کشور دیگری از یکدیگر میزبانی کنند و این کار با روح ورزش سازگار نیست. ای‌کاش AFC قدرت بیشتری نشان می‌داد و اجازه چنین رفتاری را به کشورها نمی‌داد.

در این بحث مدیران ما کم‌کاری نکردند؟
بحث دو طرف ماجرا بود. مدیران ما اگر اقدام محکم‌تری می‌کردند طرف مقابل هم باید راضی می‌شد. وقتی طرفین درگیر می‌شوند و دوطرف کوتاه نمی‌آیند بزرگ‌تر آن تشکیلات باید مشکل را حل کند. در اروپا چنین چیزی را نمی‌بینید و کشورها هر چقدر هم که با هم مشکل داشته باشند فوتبال را قاطی سیاست نمی‌کنند. به نظرم در این ماجرا AFC خیلی نرمش به خرج داد و ممکن است در آینده چنین کاری باب شود. AFC باید خیلی محکم‌تر برخورد می‌کرد و اگر تیم‌های عربستانی حاضر به بازی در ایران نمی‌شدند نتیجه را سه بر صفر اعلام می‌کرد تا کار به اینجا نمی‌کشید چون این مساله بدعت خیلی بدی را به‌وجود می‌آورد.

استقلال این هفته در لیگ میزبان سیاه‌جامگان است. چه تصوری از این بازی دارید؟
متاسفانه سیاه‌جامگان شرایط خوبی ندارد. البته هیچ بازی را نباید دست کم گرفت و راحت فرض کرد. اما با اوضاعی که سیاه‌جامگان دارد بازی سختی را متصور نیستم. هرچند که فوتبال است و هزار اتفاق و استقلال باید خیلی محکم ظاهر شود و سه امتیاز را بگیرد. استقلال مقابل سیاه‌جامگان از پیش برنده نیست و با این تفکر باید وارد زمین شوند و نتیجه خوبی کسب کنند.

میثاقیان برای اولین‌بار در این بازی روی نیمکت سیاه‌جامگان می‌نشیند. حضور میثاقیان تاثیری در این دیدار می‌تواند داشته باشد؟
هر اتفاقی را می‌شود پیش‌بینی کرد. رانیری فصل قبل با لسترسیتی قهرمان شد اما امسال نتیجه نگرفت و اخراج شد و لسترسیتی در اولین بازی بدون رانیری توانست لیورپول مدعی را سه بر یک شکست بدهد. به هر حال این شوک‌ها در فوتبال تاثیر دارد و ممکن است برای سیاه‌جامگان هم تاثیر داشته باشد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

1 نظر برای “نامجومطلق: نماینده‌ای به ضعیفی التعاون از عربستان ندیده بودم”

  1. بهرام گفت:

    نامجو در دوران بازیگری هم از نظر اخلاقی سر امد بود . تحلیل منطقی و بدون تعصب او واقعا برازنده شخصیت اوست . او از نسل ناصرخان است . به همین دلیل راه برای او درمیادین سخت است او اهل لابی به هر قیمتی نیست . با اخلاق و قابل احترام برای ما پرسپولیسی ها .

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *