اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رئيس اتحاديه صنف عمده فروشان مواد غذايي شيراز:

قیمت آجیل شکست

رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی شیراز از کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل نسبت به سال گذشته خبر داد.

بازخبر / مجتبی نمازیان با اشاره به این که طی سالیان گذشته به دلیل وجود تحریمهای اقتصادی واردات برخی خشکبار با مشکل مواجه بود گفت: پس از توافقات برجام، مشکل واردات اقلامی همچون بادام هندی رفع شد به نحوی که واردات این اقلام افزایش یافته است.
وی با بیان این که برداشتن تحریمهای اقتصادی پس از برجام و همچنین برداشت محصول مناسب خشکبار داخلی موجب شده است که قیمت آجیل نسبت به گذشته ارزان تر شود، اظهار داشت: نرخ آجیل نسبت به سال گذشته ۱۰درصد کمتر شده است.
نمازیان در خصوص نرخ خشکبار ویژه شب عید گفت: طی سالیان اخیر خشکبار از سوی اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی شیراز برای مصرف کنندگان نرخ گذاری نمیشود و نرخ خشکبار براساس نرخ روز ارز محاسبه می شود.
رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی شیراز با اشاره به این که طی سالیان گذشته بازار دستخوش افزایش نرخ ارز و تورم بود اظهارداشت: پس از برجام، تورم و نرخ ارز کاهش چشمگیری یافت که بر قیمت خشکبار نیز اثر گذاشت.
نمازیان بیان داشت: اقلام خشکبار عمدتاً از شهرهای مشهد، رفسنجان و تبریز به صورت خام تهیه میشود و این اقلام در شیراز فرآوری شده و با بسته بندی شکیل در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد ضمن آن که نرخ آن به صورت شناور و بر اساس میزان عرضه و تقاضا در بازار محاسبه می شود.
وی با ابراز گلایه از تداخل صنفی ایجاد شده از سوی واحدهای قنادی برای اعضای اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی شیراز گفت: عرضه آجیل و خشکبار توسط واحدهای قنادی شیراز، رونق را از واحدهای صنفی خشکبار گرفته است و با اقدامات قانونی نیز نتوانستیم تداخل صنفی ایجاد شده را رفع کنیم چرا که نظارت کافی از سوی اتاق اصناف شیراز انجام نمی شود.
نمازیان با تاکید بر این که مردم برای خرید خشکبار و آجیل شب عید خود به واحدهای دارای پروانه کسب مراجعه کنند گفت: در صورت خرید این اقلام از واحدهای غیرمجاز پیگیری مشکلات در خصوص کیفیت و قیمت این اجناس سخت میشود و عمدتا شکایت مردم در این رابطه نتیجه بخش نخواهد بود.
وی، پسته و آجیل ۴ مغز و ۵ مغز را از بیشترین اقلام مصرفی مردم در ایام نوروز خواند که متقاضیان زیادی دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

1 نظر برای “قیمت آجیل شکست”

  1. ناشناس گفت:

    آخه شماها مردمو چی فرض کردین ؟بادام هندی پارسال حدود ۵۵ تومن بود امسال همه جا ۶۵ تومن بود البته تو شهر ما قیمتش این بود و احتمالا تو شهرای بزرگ قیمتش بیشتر از اینم باشه.بعدشم قیمت ارز کجا کاهش چشمگیر داشته؟خودتونم می دونید برجام شکست و عقب گرد وحشتناک برای ایران بود و هیچ دستاوردی نداشت .اینو یه بچه مدرسه ای هم میدونه.لطفا بس کنید و انقدر مردم ایرانو احمق فرض نکنید.

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *