آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان؛

دوتابعیتی ها شهروند ایرانی نیستند تا مسئولیت بگیرند/ ۵۰۰ دوتابعیتی در سطح مدیران، مشاوران و کارمندان دولت

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی گفت: طبق قانون افراد دوتابعیتی شهروند ایرانی محسوب نمی شوند و بر اساس گزارش رسیده به هیئت، در حال حاضر ۵۰۰ نفر دوتابعیتی داریم که برخی مدیران، مشاوران و کارمندان دولت دوتابعیتی هستند.

بازخبر / حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی، گفت: هیئت تحقیق و تفحص مجلس از مدتها پیش کار خود را آغاز کرده و روند تحقیق و تفحص در حال انجام شدن است.

وی با بیان اینکه گزارشهایی به هیئت تحقیق و تفحص مجلس رسیده، افزود: بر اساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده، در حال حاضر ۵۰۰ نفر دوتابعیتی داریم که برخی مدیران، مشاوران و کارمندان دولتدوتابعیتی هستند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی با اشاره به قانون اساسی و مدنی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طبق این قوانین هر فرد ایرانی که به تابعیت دیگر کشورها درآید، تابعیت ایرانی وی سلب خواهد شد.

نوروزی گفت: همچنین در قانون به صراحت ذکر شده این فرد دیگر ایرانی نخواهد بود و طبق قانون باید کلیه اموال وی بفروش برسد و با دادن این اموال به وی، باید ظرف یک مدت معین کشور را ترک کند.

وی تاکید کرد: قانون فقط نگفته که دوتابعیتی ها نباید مسئولیت داشته باشند، بلکه در قانون آمده چنین فردی دیگر شهروند ایرانی نخواهد بود.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی تصریح کرد: بنابراین طبق قانون همه افرادی که دارای تابعیت کشور دیگر هستند، اولا تابعیت ایرانی آنها سلب خواهد شد، درثانی آنها دیگر شهروند ایرانی نیستند. همچنین باید بلافاصله از سمت خود عزل شوند.

نوروزی با اشاره به اظهارات حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور مبنی بر اینکه «برخی مسئولان دو تابعیتی و هنوز در راس امور هستند»، گفت: ما هم چنین نظری داریم و معتقدیم که حداقل ۵۰۰ نفر دوتابعیتی در کشور در سطح مدیران، مشاوران و کارمندان هستند.

وی اضافه کرد: از دولت انتظار داریم تا در اسرع وقت نسبت به عزل مدیران دوتابعیتی اقدام و مر قانون را در مورد آنها اجرا کند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *