آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مجوز مجلس به شهرداری‌ها برای انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهرداری‌ها اجازه دادند تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنند.

باز خبر/به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز شنبه و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ بند د تبصره ۵ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به‌طور مشترک یا انفرادی با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران  و با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف پنجاه هزار میلیارد (۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

این بند با ۱۶۲ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر به تصویب رسید. نمایندگان مجلس همچنین بند ج تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۶ را به تصویب رساندند، که براساس آن اوراق فروش‌نرفته طرح‌های بندهای (الف) و (ب) این تبصره، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات همان طرح‌هاست.

پیش از این در بندهای الف و ب تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۶ مجوزر انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به دولت داده شده بود. این بند نیز با ۱۸۷ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *