اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
عبدی؛

بله، من نصف طلبم را از دلارهای AFC به پرسپولیس برداشتم

عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اذعان کرد که طلب ۴۵۰ میلیون تومانی‌اش را طبق مصوبه از ۲۰۰ هزار دلار AFC برداشت.

بازخبر / درست است برخی اتفاقات به تاریخ سپرده می‌شود و افکار عمومی در تندباد حوادث و روزمرگی آن را به خاطر نمی‌سپارد اما شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس در خصوص عضو سابق هیات مدیره این باشگاه که بار دیگر پرونده جدایی ناگهانی حسین عبدی از پرسپولیس را مطرح کرده‌اند سبب شد تا دوباره ماجرای طلب ۸۰۰ میلیونی عبدی و برداشت طلبش از پول AFC مطرح شود.

 ماجرا از این قرار است پارسال همین موقع‌ها بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند سهم باشگاه پرسپولیس را بابت حضور در جام باشگاه‌های آسیا به حساب واریز کند و باید نماینده پرسپولیس شخصا برای دریافت سهم ۲۰۰ هزار دلاری به مالزی سفر کند.

 آن زمان هیات مدیره تصمیم می‌گیرد علی اکبر طاهری را به مالزی بفرستد اما از آنجایی که سرپرست باشگاه پرسپولیس قادر به خروج از ایران نیست، قرار بر این می‌شود عبدی را به عنوان نماینده باشگاه پرسپولیس معرفی کنند تا ۲۰۰ هزار دلار را از AFC وصول کند.

 تا اینجای ماجرا همه‌چیز بدون شائبه پیش می‌رود اما اختلاف با عضو هیات مدیره زمانی آغاز می‌شود که مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی می‌شوند عبدی خارج از عرف و بدون مجوز هیات مدیره طلب هشت سال گذشته‌اش را به صورت دلاری برداشت می‌کند.

 یک مسئول در پرسپولیس در این‌باره ماجرا را این‌گونه شرح می‌دهد که در هیات مدیره مصوب‌ کردیم طلب عبدی را بپردازیم اما نگفتیم از این ۲۰۰ هزار دلار قرار است این طلب ۴۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود.

 حتی طبق گفته‌های این فرد، طلب عبدی ریالی بوده اما او به صورت دلاری این رقم را برداشت کرده است.

همه این جریانات سبب شد تا عبدی در کمتر از چند ماه هیات مدیره پرسپولیس را ترک کند تا در سکوت طرفین اتفاقات سفر به مالزی مسکوت بماند. حتی از قول عبدی عنوان کرده‌اند که او مدعی شده حمیدرضا سیاسی مدیرعامل سابق پرسپولیس قبل برکناری از باشگاه به صورت شفاهی قول پرداخت مطالبات دستیار آن زمان حمید درخشان را داده و برای همین عبدی خودش را محق می‌داند که طلبش را از حق‌السهم پرسپولیس در آسیا برداشت کند.

 اما از سوی دیگر هم مطرح شد عبدی ۸۰۰ میلیون طلب داشته و کل ۲۰۰ هزار دلار را برداشته و به باشگاه نداده است. همه این شایعه‌ها و ادعاها از جانب برخی مسئولان فعلی باشگاه پرسپولیس از سوی عبدی بی‌پاسخ نماند و او این‌گونه جواب داد: «اینکه بخشی از طلب‌ام را برداشته‌ام صحت دارد اما نه آن‌طور که آقایان می‌گویند. اسفند سال گذشته قرار بود طاهری به مالزی برود تا ۲۰۰ هزار دلار را بگیرد اما ایشان به هر دلیلی نخواستند به این سفر بروند و هیات مدیره این ماموریت را به من داد اما قبول نکردم چون خطرناک بود شما ۲۰۰ هزار دلار پول نقد را از مالزی به ایران بیاورید. هیات مدیره اصرار کرد و من شرط گذاشتم در صورتی به مالزی و مقر AFC می‌روم که طلب‌های هفت، هشت سال اخیرم را از این پول بدهند. همان زمان هیات مدیره مصوب کرد تا طلب من را از ۲۰۰ هزار دلار سهم پرسپولیس برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا بپردازند.»

عبدی با گفتن این جملات، عملا مدعی می‌شود به دستور کتبی هیات مدیره فصل گذشته پرسپولیس، طلب ۴۵۰ میلیونی‌اش را از ۲۰۰ هزار دلار AFC کم کند: «حتی مصوبه امتناع طاهری از این سفر وجود دارد که اگر لازم شد آن را رسانه‌ای خواهم کرد. در حالی که قرار بود کل طلب مرا که جمعا ۴۵۰ یا ۴۶۰ میلیون تومان بود از ۲۰۰ هزار دلار AFC بدهند اما تنها ۲۰۰ میلیون را از پول AFC دادند و مابقی آن را چندوقت بعد به حسابم واریز کردند.»

 عبدی که تاکید می‌کند هرگز طلب ۸۰۰ میلیون تومانی از پرسپولیس ندارد، در خصوص اینکه گفته می‌شود بابت همین قضیه از هیات مدیره کنار گذاشته شده واکنش نشان می‌دهد: «اگر بحث‌ها را مرور کنیم متوجه خواهیم شد طی یک سال گذشته چه اتفاقاتی در باشگاه پرسپولیس رخ داده است. اگر واقعیت‌ها گفته شود آن‌وقت معلوم می‌شود چه کسی ضرر می‌کند. فصل قبل روی من خیلی فشار بود و حتی قرارداد ۳۰۹۰ را بنده بستم. اگر در دوران حضورم بحث خاصی هم داشتم به‌خاطر این بود که همه‌چیز قانون‌مند باشد. مرا کس خاصی نیاورد که بخواهم خلاف قانون عمل کنم. خدا را شکر مصوبه هیات مدیره را داشتیم، اگر شفاهی بود معلوم نبود چه حرف‌هایی می‌زدند. آن زمان من جلوی خیلی مسائل ایستادم و حالا هم به‌خاطر پرسپولیس و شرایط تیم ترجیح می‌دهم حرفی نزنم مگر آن‌که مدیران پرسپولیس صحبت کنند.»

 عبدی حتی اعلام می‌کند: «در صورتی‌که باشگاه مجوز بدهد و بخواهند، مصوبات هیات مدیره را رسانه‌ای می‌کنم و حاضر به انجام این کار هستم چون مصوبات هیات مدیره محرمانه است.»

 عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس گریزی هم به حقوق‌های نجومی برخی مدیران و مشاوران باشگاه می‌زند که ترجیح می‌دهد آن را مطرح نکند تا به وقت‌اش درباره آن صحبت کند.

 با توجه به توضیحات عبدی و ادعاهای باشگاه پرسپولیس به نظر می‌رسد طاهری سکوت پیشه کند. چرا که طاهری و هیات مدیره به خصوص جعفر کاشانی باید توضیح دهند چگونه و با چه مجوزی این اجازه را به عبدی داده‌اند که طلب ریالی‌اش را دلاری برداشت کند.

پسندیدم(3)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *