اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
اینترنشنال بیزینس تایمز؛

تنش ها بالا گرفت/ ایران برای جنگ آماده می شود؟

«در حالی که سناتورهای آمریکایی به دنبال وضع تحریم های بیشتر علیه ایران هستند، گزارش ها حاکی از آن است که ایران راکت های هوشمند جدیدی را در یک رزمایش نظامی شلیک کرده است.»

بازخبر / پایگاه “اینترنشال بیزینس تایمز” (International Bussiness Times) با انشار گزارشی تحت عنوان “ایران درحال آماده شدن برای جنگ در خاورمیانه است؟” به خرید سامانه اس ۳۰۰ توسط ایران و اظهارات اخیر مقامات روس در این رابطه پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «روسیه تسلیحاتی معادل با یک میلیارد دلار را به تهران می فرسد. خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد که این کشور آماده ارسال سامانه دفاع موشکی به ایران است.

این توافق نتیجه قراردادی است که ایران در سال ۲۰۰۷ با شرکت روس تک امضاء کرده بود و به علت برخی مشکلات این توافق به تعویق افتاده بود و اکنون در حال اجرایی شدن است.

به نظر می رسد با توجه به تنش های موجود و جدی شدن مسئله یمن، این توافق در بهترین زمان ممکن برای ایران از سرگرفته شده و اجرایی می شود.

ایران اخیرا قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشته و سپاه پاسداران این کشور روز دوشنبه راکت های هوشمند خود را در یک رزمایش شلیک کرده است؛ هر چند قابلیت ها و برد این موشک ها اعلام نشده است.»

گفتنی است این پایگاه خبری روز گذشته نیز در خبری تحت عنوان “ایران برای جنگ آماده می شود؟ تهران موشک های پیشرفته خود را در یک رزمایش شلیک کرد” به انعکاس رزمایش پیامبر اعظم پرداخته است.

به نظر می رسد رسانه های غربی تمایل شدیدی به قرار دادن نام «ایران» در کنار واژه «جنگ» دارند.

در این گزارش آمده است: «در حالی که سناتورهای آمریکایی به دنبال وضع تحریم های بیشتر علیه ایران هستند، گزارش ها حاکی از آن است که سپاه پاسداران ایران که یکی از بخش های برجسته نیروهای مسلح ایران است، راکت های هوشمند جدیدی را در یک رزمایش نظامی شلیک کرده است.»

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *