چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

قیمت خودروهای خارجی به‌هم ریخت/ انحصار در بازار خودرو شکننده است

یک کارشناس خودرو معتقد است که به دنبال تغییر و تحول در قوانین خودروهای وارداتی، از هم‌اکنون شاهد به‌هم‌ریختگی در قیمت خودروهای خارجی هستیم.

بازخبر / فربد زاوه در گفت‌وگو با افکارنیوز با انتقاد از انحصاری که در واردات خودرو وجود دارد، اظهار داشت: تغییر دائمی و گسترده در قوانین، موجب نگرانی بخش خصوصی از امنیت سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود و تمایل به تجارتهای موردی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: این مساله مشکلات زیادی را برای مصرف‌کنندگان به‌وجود می‌آورد و مهم‌ترین مشکل، عدم تمایل

به سرمایه‌گذاری بلندمدت و عدم توجه به منافع مصرف‌کنندگان است.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: سعی در انحصاری کردن واردات برای نمایندگان رسمی، موجب کاهش فضای رقابتی در کل بازار خودروی کشور می‌شود.

زاوه عنوان کرد: کاهش عرضه‌کنندگانی که بیش از نصف بازار را در اختیار دارند، در کوتاه‌مدت می‌تواند منجر به کاهش شدید عرضه و افزایش بها برای مصرف‌کنندگان شود.

وی ادامه داد: در عین حال، نگرانی از مدیریت انحصاری بازار خودرو هم نگرانی جدی‌ای است. برندهای وارداتی در کشور در انحصار چند شرکت با مالکیت مشترک هستند.

این کارشناس خودرو افزود: درواقع، مالکان خصوصی و محدود این شرکت‌ها، عملا بخش عمده‌ای از بازار خودرو را با تصمیمات خود تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

زاوه متذکر شد: در این میان، واقعیت در خصوص رسمی نبودن برخی نمایندگان، موجب می‌شود مشتریان فعلی این شرکت‌ها در آینده دچار مشکلات عمده‌ای شوند.

وی گفت: مشتریان از کسانی خرید می‌کنند که بعضا هیچ ارتباط رسمی‌ای با سازنده ندارند و در صورتی که در آینده شرکت دیگری به عنوان نماینده رسمی معرفی شود، ممکن است دچار سردرگمی و زیان شوند.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: در این خصوص، حضور نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت و تعزیرات برای تنظیم قیمت و جلوگیری از اجحاف به مصرف‌کنندگان باید پررنگ‌تر شود که خود به معنای بزر گتر شدن دولت در فضایی است که مردم و مشتریان، خود بهترین بازرسان هستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌هرحال به دنبال تغییر و تحول در قوانین خودروهای وارداتی، از هم‌اکنون شاهد به‌هم‌ریختگی در قیمت خودروهای خارجی هستیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *