ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
العرب منعکس کرد؛

پاسخ بی شرمانه وزیر خارجه عربستان به ظریف

این پاسخ الجبیر به ظریف در حالی صورت می گیرد که ایران این روزها اقداماتی در خصوص حل بحران های منطقه با مشارکت کویت و عمان صورت داده و پیام هایی در این خصوص رد و بدل شده است.

به نقل از روزنامه العرب، در کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر خارجه ایران خواهان گفتگو بر اساس منافع مشترک شد، اما وزیران خارجه عربستان و ترکیه و وزیر دفاع اسرائیل ایران را متهم کردند که عامل بی ثباتی در کشورهای منطقه است.

روزنامه سعودی العرب زیر عنوان “پاسخ عربستان به اظهار دوستی ایران” نوشت: وزیر خارجه عربستان در پاسخ به اظهارات ظریف مبنی بر گفتگو میان تهران و کشورهای منطقه گفت: ایران حامی اول تروریسم در جهان است و با این کشور وارد گفتگو نخواهیم شد.

الجبیر در ادامه پاسخ بی شرمانه خود افزود: «ایران باید منش سیاسی خود را تغییر دهد و از تلاش برای تغییر نظام خاورمیانه دست بردارد.»

گفتنی است که این پاسخ الجبیر به ظریف در حالی صورت می گیرد که ایران این روزها اقداماتی در خصوص حل بحران های منطقه با مشارکت کویت و عمان صورت داده و پیام هایی در این خصوص رد و بدل شده است.

ایران به پیام اخیر امیر کویت به روحانی که به نیابت از ۶ کشور شورای همکاری ارسال شده است، واکنش مناسب داد و رسانه های عربی این موضوع را تحولی مهم در ایجاد ثبات در منطقه عنوان کرده اند.

در این راستا شبکه تلویزیونی المیادین در برنامه المسائیه درباره هماهنگی میان رژیم صهیونیستی وعربستان علیه ایران و محور مقاومت در منطقه، به اظهارات ضد ایرانی نمایندگان عربستان و اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره کرد و افزود: در حوزه سیاسی، دو وزیر یکی از اسرائیل و یکی از عربستان با استفاده از تریبونی واحد به ایران حمله کردند و  در حوزه رسانه  نیز یدیعوت آحارانوت( در فلسطین اشغالی) و الحیات ( وابسته به عربستان) به پوشش اخباری علیه مقاومت لبنان(حزب الله)اقدام کردند، آیا می توان این هماهنگی سیاسی و رسانه ای را، یک اتفاق خواند؟

بازخبر / المیادین افزود، سیاست های ایران از زبان محمد جواد ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ بیان شده است، ظریف خواستار گفتگو با عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج(فارس) شد اما در واکنش عربستان که از زبان عادل الجبیر بیان شد قاطعانه خواسته ایران رد شد و در مقابل به شدت به ایران حمله شد. عادل الجبیر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و در ادامه اویگدور لیبرمن، وزیر امنیت اسرائیل این اتهام را تایید و حتی ایران را  تهدیدی برای امنیت عربستان دانست.

هم زمان با این هماهنگی ها، روزنامه الحیات به نقل از منابع غربی، از ارسال تهدیداتی به لبنان و حزب الله خبر داد. اگر چه منابع رسمی در لبنان خبر الحیات را تکذیب کردند اما انتشار این خبر با خبری که یدیعوت آحارانوت علیه مقاومت منتشر کرد هم زمان شده است. این روزنامه اسرائیلی با استناد به اطلاعاتی از منابع اطلاعاتی غرب مدعی شد حزب الله لبنان به موشک های یاخونت مجهز شده است.

هآرتص نیز در این شرایط مطلبی را منتشر کرده که در آن آمده است، با دعوت آمریکا سال گذشته کنفرانسی سری میان نمایندگان اسرائیل، مصر و اردن برگزار شده بود. نتیجه آن کنفرانس مخالفت اسرائیل با طرح پیشنهادی جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا جهت تشکیل دو کشور مستقل بود، این مخالفت در شرایطی بود که هم زمان با ارائه  طرح پیشنهادی کری، مقرر شده بود موضوع به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور یهود، بحث و بررسی شود.

المیادین در ادامه با پخش گزارشی از مواضع هماهنگ عربستان و اسرائیل در حوزه بین المللی و منطقه ای، با حضور چهار کارشناس به بررسی این موضوع پرداخت.

محمد عبید، سیاستمدار لبنانی، حسن نافعه استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره و ضرغام هلسا پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی از اردن کارشناسان برنامه المسائیه المیادین بودند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *