آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

وقتی تقابل جای تعامل را می گیرد؛ خشم مدیران نفتی و گازی از انتقادات اعضای پارلمان شهری

۲۲۷ امین جلسه شورای شهر بندرعباس رنگ و بویی دیگر داشت از حضور مدیران نفتی و گازی که شاید برخی از آن‌ها برای نخستین بار حتی به رؤیت اعضای شورای شهر قرار می‌گرفتند که به‌عنوان نماینده مردم وظیفه پیگیری دغدغه‌های مردم را از آن‌ها داشتند تا حواشی پیش‌آمده پس از برگزاری جلسه سیاسی پنجشنبه گذشته در جهت توسعه استان که طعنه یکی از سخنرانان به خصوصیات اعضای شورای شهر را در برداشت.

بازخبر / ۲۲۷امین جلسه شورای شهر بندرعباس رنگ و بویی دیگر داشت از حضور مدیران نفتی و گازی که شاید برخی از آن‌ها برای نخستین بار حتی به رؤیت اعضای شورای شهر قرار می‌گرفتند که به‌عنوان نماینده مردم وظیفه پیگیری دغدغه‌های مردم را از آن‌ها داشتند تا حواشی پیش‌آمده پس از برگزاری جلسه سیاسی پنجشنبه گذشته در جهت توسعه استان که طعنه یکی از سخنرانان به خصوصیات اعضای شورای شهر را در برداشت.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، جلسه درحالی‌که قرار بود از ساعت ۹ صبح آغاز شود از ساعت ۹:۳۰ دقیقه با حضور تعداد اندکی از اعضای شورا کلید خورد هرچند در اواخر آن تمامی اعضای شورای شهر به‌جز رفیعی، بی‌نیاز و رئیسی تختی حضور یافتند.

حضور مدیر پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان، مدیر منابع انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس، رئیس منابع انسانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم، معاون بهداشتی درمانی صنعت نفت هرمزگان و رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس در این جلسه آن‌هم در روزهای پایانی عمر شورای دوره چهارم هرچند دیر اما اقدامی جالب به نظر می‌رسید.

ابتدای جلسه که از قبل مشخص بود در ارتباط با نشست پنج‌شنبه گذشته(۲۸ بهمن) در فرهنگسرای طوبی و صحبت‌های گرفته برخی سیاسیون استان هرمزگان به‌ویژه انتقاد یکی از سخنرانان به شاخصه‌های اعضای شورای شهر، موضع‌گیری خواهد شد، سالاری، ریاست شورای شهر موفقیت را در سایه همدلی و وفاق و دوری از هیجانات و جاروجنجال دانست.

پس‌ازآن نوبت به جهانبخش دیگر عضو شورای شهر رسید که بابیان اینکه روی صحبت‌هایش به مسئولان تهران است نه بندرعباس، در طعنه به گلایه‌های یکی از سخنرانان حاضر در نشست توسعه استان و اعلام آنکه روی صحبت‌هایش با اعضای شورای شهر تهران بوده نه بندرعباس، افزود: بنده افتخار می‌کنم هالتر زن و خواننده هستم و به گرسنگی بودنم افتخار می‌کنم زیرا اگر گرسنه فکری نباشم نمی‌توانم به راهکاری برای توسعه شهر بیندیشم و افرادی که ثروتمند هستند به دنبال افزایش ثروت هستند و کسانی مانند بنده که گرسنه هستیم برای کار و سیر کردن مردم تشنه خدمتم.

اما شاید درحالی‌که انتظار نمی‌رفت نماینده اصولگرای حاضر در شورای شهر بندرعباس علاوه بر تمجید از احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت در ابتکار برگزاری نشست توسعه استان هرمزگان، افزود: امروزه شاهد هستیم در دوران پسامطالبه گری حضور داریم و این موضوع باعث شده تا مردم در صحنه باشند و مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس به‌عنوان پرچم‌دار مطالبه گری در هرمزگان بتواند این موج را هموار و در مسیر درست هدایت کند. در آن نشست برای نخستین بار افراد و نخبگان از هر جناحی بر سر موضوع توسعه هرمزگان به اتحاد رسیده و با عبور از خط جناحی خود نشان دادند به دنبال منافع به‌حق بوده و هستند و اجازه سو استفاده به کسی در خصوص منافع هرمزگان نمی‌دهند.

درحالی‌که نوبت به سکان‌دار گاز هرمزگان رسیده بود تا به ایراد سخنرانی‌اش بپردازد، رئیس شورای شهر بندرعباس با طعنه به مدیران حاضر در جلسه به ذکر خاطره دیگری پرداخت و افزود: روزی به‌عنوان معاون استاندار به بازدید از پالایشگاه بندرعباس رفتم و هنگام بازدید به باغبانی برخوردم و از وی سؤال کردم از کدام استان به هرمزگان آمده‌ای که اعلام کرد زنجان و پس از پیگیری‌های فراوان پی بردم پیمانکار شرکت زنجانی است پس باید به سمت استفاده از پیمانکاران بومی برویم تا بتوانیم به استفاده از نیروهای بومی ماندگار چشم امید داشته باشیم.

پروین، مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان که نشان داد تنها مدیری است که مورد رضایت اعضای شورای شهر قرار دارد با اشاره به حمایت نیروهای بومی پیمانکاری از صفر تا پایان توسط شرکت گاز هرمزگان، اضافه کرد: درگذشته اینجا شرکت گاز هرمزگان نبود بلکه شرکت گاز لرستان بود و همه حاضرین در خاطرشان هست که تمامی کارکنان از استان‌های دیگر تأمین می‌شد.

اما شاید یکی از جالب‌ترین بخش‌های این جلسه ارائه آمار ابوالقاسمی، مدیر منابع انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس در خصوص اقدامات اجتماعی این بنگاه اقتصادی به‌ویژه در بحث جابه‌جایی روستای جمال احمد اشاره کرد که از هزینه ۵۳۰ میلیارد ریالی در این موضوع خبر داد که این بخش با واکنش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس مواجه شد.

وی گفت: آیا این موضوع جز وظیفه دوستان چیز دیگری بوده و آیا در حال حضار هم سری به این منطقه زده‌اید که مشاهده کنید در چه رنجی به سر می‌برند و نتیجه اینجا به‌جای جز مریضی و درد و رنج عایدی دیگر برای آن‌ها داشته است.

در ادامه مهاجری نژاد، معاون بهداشتی درمانی صنعت نفت هرمزگان در مقام پاسخ به سؤال رئیس شورای شهر بندرعباس مبنی بر تکلیف بیمارستان تعهدی شرکت نفت در بندرعباس و انتقال آن به استان فارس، افزود: در بحث انتقال بیمارستان وزارت نفت از هرمزگان به استان فارس جلسه‌ای با حضور مرادی، نماینده هرمزگان در مجلس برگزار شد و ملاقات‌هایی با وزیر نفت نیز صورت گرفت که هرمزگان خود منطقه عملیاتی بوده و نیازمند یک واحد درمانی جداست که این موضوع در دست اقدام بوده و امیدوارم این موضوع برطرف شود.

هرچند چهره اعضای شورای شهر بندرعباس نشان می‌داد از این پاسخ قانع نشده‌اند، نوبت به نجاتی، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس رسید که مشکل در جذب نیروهای بومی را به مدیران نفتی و گازی مرتبط ندانست بلکه انگشت اتهام را به‌سوی استاندار و نمایندگان استان در مجلس که با دادن نامه این مدیران را مجبور به‌کارگیری نیرو برخلاف قوانین و حضور در آزمون استخدامی می‌کنند، گرفت.

وی همچنین انتظار مردم بندرعباس از شرکت نفت را تیم داری در رشته فوتبال و حضور در لیگ برتر دانست و با طعنه هزینه ۱۵۰ میلیونی پالایشگاه نفت بندرعباس در برگزاری همایش پیر غلامان را در مقابل هزینه ۳۰۰ میلیونی یک شرکت خصوصی را عددی ناچیز دانست.

حیدری زاده، یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس که در واپسین و البته جنجالی‌ترین لحظات جلسه بر روی صندلی خود قرار گرفت، این تقابل‌ها و انتقادات را بی‌اثر دانست و خواستار ایجاد کارگروهی برای ارائه راهکار در جهت به‌کارگیری نیروهای بومی و استفاده از ظرفیت این بنگاه‌های اقتصادی در مسیر توسعه شهر بندرعباس شد که این سخنان با تشویق مدیران نفتی و گازی در جلسه همراه شد که این امر واکنش اعضای شورای شهر بندرعباس به‌ویژه جهانبخش، باوقار و سالاری را به همراه داشت و جهانبخش با اعلام اینکه این اقدام تنها دهن‌کجی به مردم بود این اقدام را بی‌احترامی دانست و سالاری با جملاتی حیدری زاده را به همراهی با دیگر اعضای شورای شهر دعوت کرد که این سخن با واکنش حیدری زاده همراه و وی اعلام کرد: بنده اعلام کردم باید به‌درستی به فکر حقوق مردم باشیم و جایی که نیاز به یقه‌گیری باشد من خود رد صف اول به سر می‌برم اما جایی که تعامل نیاز باشد باید تعامل صورت بگیرد.

درحالی‌که اوضاع پرتلاطمی بر جلسه شورای شهر حاکم شده بود ناگهان نوبت به درویش نژاد، رئیس منابع انسانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم رسید که با ارائه آماری همچون تأمین آب روستای نان، احداث مسجد در روستای کهنشوئیه، کمک به نمایشگاه کتاب استان، حمایت از دانشگاه‌ها به تقدیر از سخنان حیدری زاده بپردازد و خطاب به سایر اعضای شورای شهر بندرعباس گفت:دیگر دوران چماق به دستی و دادوبیداد کردن و جلوی دوربین انتقاد کردن گذشته است و به این کارها قانونی درست نمی‌شود که همین موضوع با واکنش باوقار، عضو شورای شهر بندرعباس همراه شد که اعلام کرد در استانی که نماینده قانون‌گذارش با نامه سفارشی سعی در جذب نیرو در یک بنگاه اقتصادی مانند پالایشگاه دارد چه انتظاری از قانون است یا در روستای نان که با آمار از کمک سخن می‌گویید آیا فرزندتان را حاضرید در آن مدرسه به ساخته خودتان ثبت‌نام کنید که با تشویق‌های اعضای شورای شهر همراه شد.

در دقایق پایانی جلسه درحالی‌که جلسه شورای شهر بندرعباس به کارزاری برای تقابل بین اعضای شورای شهر در جناح سمت چپ صحن و مدیران نفتی و گازی حاضر در جناح سمت راست تبدیل‌شده بود، دادور، مدیر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بابیان اینکه به بنده در این جلسه توهین شد و در ۱۵ سالی که در هرمزگان هستم جز خدمت کار دیگری انجام نداده و حتی یک نفر هم از استان یزد محل زادگاهم با خود به بندرعباس نیاورده‌ام، این جلسه را تنها علیه مدیران نفتی به‌ویژه خودش عنوان کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *