اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

دستگاهی با حامیان سیاسی نظاره‌گر پرپر شدن دانش‌آموزان در راه‌ها و توزیع شیر فاسد در مدارس/ آقای وزیر توان مدیریت ندارید استعفا دهید و بروید

آقای وزیر اگر خبر ندارید خبردار شوید امروز در مدیریت شما یک‌هزار و ۸۴۴ بسته شیر فاسد و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج تاریخ مصرف‌گذشته بین دانش‌آموزان رودانی توزیع شده است، چه پاسخی دارید برای این معضل بزرگ.

بازخبر / در اوایل سال جاری پس از شروع به کار نمایندگان مجلس دهم به یک باره و یک شبه شاهد تغییر مدیریت بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی در استان هرمزگان بودیم.

مدیرکل دستگاه آموزش و پرورش هرمزگان در ابتدای سال جاری پس از حدود ۱۸ ماه فعالیت جای خود را فرد دیگری داد تا اولین جابجایی مدیران پس آغار به کار مجلس دهم در هرمزگان لقب بگیرد و تمامی فرهنگیان خدوم را به بهت و حیرت فرو ببرد.

علت این تغییر طی بررسی‌های به‌عمل آمده، عدم ناسازگاری مدیرکل آموزش و پرورش سابق با یکی از نمایندگان جدیدالورود مجلس بود درحالی‌که به گفته برخی‌ها این جابجایی به درخواست خود آقای مدیرکل بوده است و ما هم به‌عنوان یک شهروند باور کردیم.

کدام مدیرکل، علاقمند است صندلی ریاست را به فرد دیگری تحویل دهد، کاملا مشخص بود این تغییر بوی سیاسی‌کاری می‌دهد.

طی همین مدتی که مدیرکل فعلی بر مسند و هدایت بزرگترین دستگاه هرمزگان تکیه زده است اتفاقات عجیب و غریبی برای دانش آموزان هرمزگانی رخ داده است و تعدادی از این گل‌های نوشکفته در جاده‌های بشاگرد و رودان به‌علت نبود سرویس‌های ایاب و ذهاب مجاز، جان خود را از دست دادند و خانواده‌ها را داغدار کردند و حتی احدی پاسخ‌گوی این جریان نبود در حالی‌که بایستی وزیر محترم آموزش و پرورش به صحن علنی می‌آمد و جواب می‌داد.

اتفاق عجیب‌تری که امروز در رودان رخ داده است در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه است و این حادثه دردناک مربوط می‌شود به توزیع شیر و برنج فاسد بین دانش آموزان مدارس این شهرستان، آیا وزیر و یا مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش رودان حاضرند استعفا بدهند و بروند و جای خود را به فردی لایق بسپارند؟ بعید است این اتفاق رخ دهد.

آقای وزیر یا چشمان خود را بر اتفاقات کنونی در هرمزگان بسته‌اید و یا از این عدم مدیریت‌ها بی‌خبر. امروز شما مؤظفید پاسخ‌گو باشید و از تغییر و یا استعفای مدیرکل قبلی پرده بردارید که کدامین قدرت بر شما فائق آمده است.

آقای وزیر پاسخ‌گوی اقلام فاسد بین دانش‌آموزان کشور شما هستید و این نشان از ضعف مدیریت در شماست.

آقای وزیر اگر نمایندگان مجلس خواهان حضور شما برای پاسخ‌گویی معضلات امروز هرمزگان در صحن علنی نیستند، مردم این استان خواهان حضورتان در مجلس و پاسخ شفاف شما در این باره هستند، وزارتخانه شما با جان نوجوانان و جوانان و آینده‌سازان این مملکت سر و کار دارد نه با صنعت و نفت و موارد اقتصادی دیگر.

آقای وزیر اگر خبر ندارید خبردار شوید امروز در زمان مدیریت شما بیش از ۱۸۴۴ بسته شیر فاسد و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج تاریخ مصرف‌گذشته بین دانش آموزان رودانی توزیع شده است، چه پاسخی دارید برای این معضل بزرگ.

*۹۸ هزار پاکت شیر فاسد و بیش از ۲ تن برنج تاریخ مصرف‌گذشته از مدارس رودان کشف شد

رضا صفایی دادستان رودان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: پس از وصول گزارش از سوی بازرسان شبکه بهداشت مبنی بر وجود تعداد زیاد شیر فاسد و برنج تاریخ مصرف‌گذشته در مدارس شهرستان با توجه به اینکه این مواد قابلیت مصرف انسانی نداشت طبق ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آیین‌نامه مربوط به آن از سوی دادستانی، حکم جمع‌آوری این مواد فاسد صادر شد.

وی در ادامه افزود: تعداد شیرهای فاسد که از سطح مدارس شهرستان رودان جمع‌آوری شد بیش از ۹۸ هزار پاکت و همچنین مقدار برنج‌ها هم بیش از دو تن و ۵۰۰ کیلوگرم است.

دادستان شهرستان رودان در پایان با هشدار به تمامی فروشندگان مواد غذایی و آشامیدنی شهرستان تصریح کرد: تمامی کسانی که در امر توزیع مواد غذایی و آشامیدنی فعالیت دارند هشدار داده می‌شود چنانچه تخلفی از سوی بازرسان شبکه بهداشت گزارش شود، دادستانی رودان با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

*متاسفانه ۱۸۴۴ بسته شیر فاسد بین دانش‌آموزان توزیع شده است

مسؤول واحد بهداشت محیط شهرستان رودان هم در این خصوص به فارس گفت: طبق نمونه‌برداری از شیر مدارس شهرستان، مقدار ۳۶۰۰ بسته ۲۷ عددی شیر ۲۰۰ سی‌سی در انبار یکی از مدارس توقیف و جهت نمونه‌برداری به آزمایشگاه ذیصلاح ارسال شد که طبق نظریه آزمایشگاه، این شیرها قابل مصرف نبوده است.

یوسف دورکیش در این ارتباط افزود: متاسفانه در بازدید بعدی کارشناسان بهداشت محیط از انبار مذکور مشاهده شد که شیرهای توقیفی در بین مدارس شهرستان توزیع شده است که موضوع به مراجع قضایی گزارش شد و توسط مقام قضایی، اداره آموزش و پرورش مکلف به عودت شیرها به انبار شد که تنها یک‌هزار و ۷۵۶ بسته از ۳ هزار ۶۰۰ بسته عودت و توسط شبکه بهداشت با حضور نماینده آموزش و پرورش و نیروی انتظامی معدوم گردید و متاسفانه مابقی شیرها بین دانش آموزان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به مقدار برنج‌های تاریخ مصرف‌گذشته اظهار کرد: در بازدید کارشناسان واحد بهداشت محیط از دبیرستان شبانه‌روزی عترت، مقدار ۶۰۰ کیلوگرم برنج دانه‌بلند هندی با مارک ۱۱۲۱ با تاریخ تولید ۲۰۱۳/۶ و تاریخ انقضا ۲۰۱۶/۰۳ کشف شد که به دستور مراجع قضایی و پس از طی مراحل قانونی بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم برنج توزیعی با این مارک از مدارس شبانه‌روزی جمع‌آوری و جهت اقدامات بعدی به انبار مرکز بهداشت شهرستان رودان منتقل شد.

مسؤول واحد بهداشت محیط شهرستان رودان در پایان عنوان داشت: پس از اعلام این گزارش به دادسرای عمومی و انقلاب رودان با دستور دادستان شهرستان تمامی این شیرها و برنج‌ها از سطح مدارس جمع‌آوری و معدوم شد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *