ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس پزشکی قانونی کشور خبر داد

شناسایی مشخصات ژنتیکی آتش‌نشانان کشور/ کیت‌های بانک ژنتیک کشور محدود است/ کمبود سردخانه‌ها در کل کشور نگران‌کننده است

رئیس سازمان پزشکی قانونی از آمادگی این مجموعه برای دریافت مشخصات فعالان آتش‌نشانی کشور برای بایگانی در بانک ژنتیکی خبر داد.

بازخبر / از بندرعباس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، احمد شجاعی در سی و سومین همایش فصلی مدیران کل سازمان‌های پزشکی قانونی کشور در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم، اظهار داشت: ثبت مشخصات ژنتیکی نیروهای آتش‌نشان به عنوان یکی از مشاغل بسیار حادثه خیز در بانک اطلاعاتی ضروری است و آماده ارائه این خدمت هستیم.

وی با اعلام اینکه حوادث سختی همچون شهادت زوار ایرانی در حله عراق و حجاج در منای عربستان، آتش‌سوزی قطار در مسیر سمنان – مشهد و حادثه تلخ ساختمان پلاسکو نشان داد که باید توجه ویژه ای به حوزه پزشک قانونی شود، گفت: این نهاد پاسخگویی نهایی تشخیص هویت جان باختگان در همه حوادث است و ارائه خدمات مناسب پزشکی قانونی به حمایت بیشتر و همه جانبه مسؤولان و خیرین نیاز دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بیان داشت: متاسفانه کیت‌های بانک ژنتیک کشور به دلیل قیمت بالای آن بسیار محدود است و برای تکمیل بانک ژنتیک باید نیازهای این بانک از جمله خرید کیت در اولویت قرار گیرد.

وی از کمبود سردخانه‌ها در کل کشور هم اظهار نارضایتی کرد و گفت: هم اکنون ۱۰ سردخانه مجهز در کل کشور داریم و در صورت بروز حوادث تلخ همچون وقوع زلزله در کلان شهرها با مشکل مواجه خواهیم شد.

شجاعی ادامه داد: تشخیص هویت سریع افراد، تعداد بالای کشته‌شدگان در حوادث، نبود اطلاعات ژنتیکی افراد و همچنین نبود اثر انگشت حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف، کار فعالان پزشکی قانونی را برای شناسایی اجساد مشکل می‌کند.

وی در عین حال گفت: با توجه به همه کمبودها توانسته‌ایم با تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای پزشکی قانونی وظیفه خود را در حوادث تلخ اتفاق افتاده به نحو قابل قبولی ارائه کنیم.

به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، انجام کار دقیق، علمی و بدون اشتباه را لازمه کار پزشکی قانونی برشمرد و گفت: با خرید کیت‌های مورد نیاز بانک ژنتیک کشور و ساخت سردخانه در همه استان‌ها می‌توانیم به خدمت بهتر امیدوار شویم.

سی و سومین همایش فصلی مدیران کل سازمان‌های پزشکی قانونی کشور به مدت دو روز ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه با محوریت توجه به جایگاه پزشکی قانونی در موارد بحران، با حضور احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران، حمید رضا مؤمنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رؤسای پزشک قانونی استان‌های مختلف کشور و جمعی از معاونین قوه قضاییه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *