ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

از تسلیت شکست پرسپولیس در شهرآورد پایتخت تا گلایه به عدم بازگشت مازاد درآمد در شورای اداری هرمزگان

در حالی دوازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان عصر امروز در هوایی بارانی در شهر بندرعباس به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن غدیر فرمانداری بندرعباس برگزار شد که پای پیروزی تیم فوتبال آبی پوشان پایتخت در شهرآورد پایتخت هم به این جلسه کشانده شد.

بازخبر /  در حالی دوازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان عصر امروز در هوایی بارانی در شهر بندرعباس به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن غدیر فرمانداری بندرعباس برگزار شد که پای پیروزی تیم فوتبال آبی پوشان پایتخت در شهرآورد پایتخت هم به این جلسه کشانده شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، در ابتدای این جلسه آیت‌الله نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان خطاب به وزیر اقتصاد گفت: نام شما با وصفتان سنخیت دارد و این هماهنگی در عملکردتان نیز مشهود است، شما اولین وزیر کشوری هستید که برای آمدن به دفتر بنده ابراز علاقه کرده‌اید هرچند حضور وزیر کشور، معاون اول رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت و قول‌هایشان برای کمک به ساخت مسجد جامع بندرعباس عملی نشد، امیدوارم حضور شما منشأ خیروبرکت باشد.

ابراهیمی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با اشاره به اینکه علی‌رغم ۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی هرمزگان، تنها دو درصد آن به استان بازگشته است درحالی‌که طبق قانون باید ۵۰ درصد آن بازگردد، تصریح کرد: امیدوارم به استان هرمزگان و مسائل مرتبط با پایتخت اقتصادی کشور نگاه جدی‌تری شود.

حسینی، نماینده جامعه کشاورزان با بیان اینکه حضور طیب نیا در بندرعباس موجب بارندگی در این شهر و خوشحالی مردم شده است، تصریح کرد: ۸۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزان هرمزگانی پیر و فرسوده است و کشاورزان نمی‌توانند آن‌ها را احیا کنند و هر آنچه از فروش محصول به دست می‌آورند صرف دیرکرد و قسط تسهیلات بانکی می‌شود.

مرادی، نماینده آبزی پروران هرمزگان در این جلسه گفت: از جای‌جای سواحل هرمزگان می‌توان دلار و یورو سبز کرد اگر کمی دولت به حمایت از بخش خصوصی بپردازد.

قائدی، نماینده معدن کاران نیز با اشاره به اینکه مشکلی نداریم و تنها کمک می‌خواهیم، اظهار کرد: از قوانین خلق‌الساعه خسته شده‌ایم و از ۲۹۰ معدن استان تنها ۹۰ معدن در حال فعالیت از و درحالی‌که بنده در سال ۹۳ از ۷۳۰ نیرو بهره می‌گرفتم حال به ۷۰ نیرو تقلیل یافته است.

کرباسیان، رئیس‌کل گمرک ایران در این جلسه افزود: یک‌زمان بندر شهید رجایی در تحریم بود و کشتی در آن پهلو نمی‌گرفت اما حالا کشتی‌های خارجی برای تخلیه و بارگیری در نوبت قرار دارند که باید به آن افتخار کرد.

حاتمی، مدیر امور شعب بانک کشاورزی هرمزگان در این جلسه از مشکل چهار بانک ملت، کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات ایران در نحوه مدیریتشان از تهران در مناطق آزاد سخن گفت.

هاشمی تختی، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به موضوع واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: امیدوارم صنعت آلومینیوم المهدی بندرعباس وضعیتش روشن شود و در این خصوص گزارشی به مردم ارائه شود گرچه واگذاری صنایع زیان ده به بخش خصوصی و رسیدن به سوددهی امری مناسب است اما اینکه این صنعت با قیمت واقعی به فروش نرسیده باید ابهامات برطرف شود.

اما وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این اظهار نظر نماینده هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌هایی که از گذشته در فهرست واگذاری قرار داشت آلومینیوم المهدی بود که از پیش از دولت یازدهم در پیوست قانون بودجه در فهرست واگذاری قرار داشت و مکلف بودیم این شرکت را واگذار کنیم و هشت بار این شرکت به مزایده رفته بود که در آن کشف قیمت به‌صورت واقعی صورت می‌گیرد و مزایده آخر این شرکت که زیان ده بوده است و یکی از موفق‌ترین واگذاری‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته واگذاری آلومینیوم المهدی بوده است.

همچنین از حواشی جذاب در این جلسه می‌توان به موضوع پیروزی استقلال تهران در شهرآورد پایتخت اشاره کرد که رئوفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان با بیان اینکه شکست تیم فوتبال پرسپولیس تهران را در شهرآورد پایتخت تسلیت می‌گوید با واکنش آیت‌الله نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان با پاسخ اینکه شما عزادار هستید اما بقیه نیستند و استقبال و خنده‌های حاضرین همراه شد.

از دیگر اتفاقات این جلسه می‌توان به نقص فنی در میکروفن در زمان سخنرانی تقوی نژاد معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد که وزیر امور اقتصادی و دارایی به مزاح اعلام کرد که در زمان سخنرانی دوستان هرمزگانی تمامی سیستم صدا بدون نقص بود اما زمانی که نوبت به معاون بنده رسید با نقص فنی مواجه شدیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *