ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ایران ۱۴ موشک بالستیک آزمایش کرد

از زمان اعلام توافق هسته‌ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ژوئن ۲۰۱۵، ایران ۱۴ بار اقدام به آزمایش موشک‌های بالیستیک کرده است.

بازخبر / به نقل از صدای امریکا،بر اساس گزارش تحلیلی جدید بهنام بن طالبلو از تحلیلگران ارشد امور ایران در بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» در واشنگتن، از زمان اعلام توافق هسته‌ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ژوئن ۲۰۱۵، ایران ۱۴ بار اقدام به آزمایش موشک‌های بالیستیک کرده است.

در این گزارش آمده است «تست های پروازی، حتی آنهایی که ناکام بوده‌اند، به ایران درس بزرگی در مورد نقایص و ناکارایی‌های تجهیزات موشکی اش می‌دهد … این موشک‌ها توان بازدارندگی ایران را تقویت می‌کنند و برای تهران چتری از معافیت‌های تنبیهی را فراهم می‌کنند، به طوری که از آنها برای برنامه‌های تهاجمی آتی خود در منطقه استفاده کند.»

به گفته بهنام بن طالبلو، «هرچند خود توافق هسته‌ای بطور مستقیم اشاره‌ای به موشک‌های بالیستیک نکره است، اما اقدامات ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام را نقض می کند.»

بن طالبلو در این گزارش می‌گوید که آگاهی از تعداد آزمایش‌های موشکی بالیستیک ایران، به میزان زیادی با امنیت ملی ایالات متحده و همچنین امنیت شرکای آمریکا در خاور میانه ارتباط دارد.

وی تاکید می کند که دولت ترامپ لازم است اطلاعات بیشتری را در دسترس عموم قرار دهد، و به موقع‌تر از سلف خود عمل کند، که می‌گفت قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۷ ایجاب می‌کند که مدیر دستگاه اطلاعات ملی باید هر سه ماه گزارشی را درباره آزمایش‌های تایید شده موشکی بالیستیک ایران به کنگره ارائه دهد.

بن طالبلو گفت، «این یک خط تعیین کننده را فراهم می‌کند، اما به محض آن که پنتاگون و جامعه اطلاعاتی بتوانند انجام یک آزمایش را تایید کنند، باید توسط توسط اطلاعات بیشتر عمومی تکمیل شود.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *