آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

واکنش سفیر روسیه در تهران به اتهام دخالت در انتخابات ۹۶

سفیر روسیه در تهران بدون اشاره به جزئیات گزارش‌ها درباره دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ایران را تکذیب کرد و گفت که هر کس در ایران رئیس‌جمهور شود، روابط خوبی با روسیه خواهد داشت

بازخبر / سفیر روسیه در تهران: دخالتی در انتخابات ریاست جمهوری ایران نداریم

به نقل از رادیو فردا، سفیر روسیه در تهران بدون اشاره به جزئیات گزارش‌ها درباره دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ایران را تکذیب کرد و گفت که هر کس در ایران رئیس‌جمهور شود، روابط خوبی با روسیه خواهد داشت.

لوان جاگاریان در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا که روز یکشنبه ۲۴ بهمن، منتشر شده، گفته است که «چند هفته پیش یکی از خبرگزاری‌ها… روسیه را متهم به دخالت در امور داخلی ایران به نفع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ کرده است».

او اضافه کرد: «آنها می‌خواستند همانند آمریکایی‌ها که می‌گویند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دخالت کرده است، بگویند که روس‌ها در انتخابات آینده ایران هم دخالت می‌کنند. لذا به عنوان سفیر فدراسیون روسیه در ایران این موضوع را کاملاً رد می‌کنم».

آقای جاگاریان یادآوری کرد که در سال ۹۲ نیز گفته است روسیه «ترجیحی» درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران ندارد.

او تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی روسیه جایگاه خاصی دارد و هر شخصی که رئیس جمهوری ایران شود، با روسیه روابط خوبی خواهد داشت.

در ماه‌های اخیر برخی مقام‌های آمریکایی اتهاماتی‌ در مورد دخالت روسیه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در اوایل ماه ژانویه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، شخصاً دستور اجرای حملات سایبری و تحریف گزارش‌های رسانه‌ای با هدف تخریب فعالیت انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی، را صادر کرده است.

چنین گزارش‌هایی موجب شد کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا، تحقیقاتی را در مورد احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دستور کار قرار دهد که بر اساس اعلام این کمیته از جمله به بررسی ارتباط احتمالی میان روسیه و افراد دخیل در کارزارهای انتخاباتی خواهد پرداخت.

در این زمینه جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا نیز در آخرین سخنرانی رسمی خود پیش از ترک کاخ سفید، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری در چند کشور اروپایی در ماه‌های آینده هشدار داده بود که «باید انتظار داشت که روسیه تلاش‌های بیشتری به منظور مداخله در روند دمکراتیک انتخابات صورت دهد».

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز ۲۸ دی‌ماه ضمن انتقاد شدیداللحن از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در زمینه گزارش ارتباط دونالد ترامپ با روسیه اعلام کرد که هر گونه ادعا در مورد حمله و دخالت سایبری مسکو در انتخابات کشورهای اروپایی «خیال‌پروری» است.

کمی پیش از آن در ۲۲ دی ماه، دونالد ترامپ هم در یک نشست خبری «احتمال دست‌داشتن روسیه در حملات سایبری» در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پذیرفت، اما از رسانه‌هایی که به «گزارش‌های نادرست» در این مورد دامن زده‌اند، انتقاد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *