آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس و معبد هندوها رایگان شد

به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز ۲۱ بهمن‌ماه بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس و معبد هندوها در هرمزگان رایگان است.

بازخبر / به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز ۲۱ بهمن‌ماه بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس و معبد هندوها در هرمزگان رایگان است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با اعلام این خبر گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ از این مکان‌ها دیدن کنند.

محسن ضیایی افزود: حدود ۶۰۰ شی‌ء تاریخی شامل اشیاء سفالی، فلزی، سنگ و سکه از سه هزار سال قبل تا دوره پهلوی در موزه‌های هرمزگان نگه‌داری می‌شوند که از این تعداد ۳۰۰ شی‌ء در موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس قرار دارند.

وی اظهار کرد: ظروف سفالی و ابزارهای سنگی ۵ هزار سال پیش مربوط به پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس نیز در موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در بندرعباس نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: این اشیا نشان‌دهنده حضور و تسلط ایرانی‌ها بر خلیج‌فارس ،تجارت و صیادی و صید مروارید است.

ضیایی در پایان اضافه کرد: در این موزه آلبومی از تصاویر نقشه‌های دوران قبل از اسلام و دوره اسلامی تا قاجار که نشان‌دهنده حقانیت اسم خلیج‌فارس است وجود دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *