آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
واشتنگتن تایمز؛

همکاری بزرگ ترامپ با عربستان برای مقابله با تهران

دولت ترامپ انتظار می رود به سرعت پکیج فورش تسلیحات نظامی به عربستان و بحرین را که در ماه های آخر دوره اوباما متوقف شده بود، امضا کند.

بازخبر / روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: دولت ترامپ انتظار می رود به سرعت پکیج فورش تسلیحات نظامی به عربستان و بحرین را که در ماه های آخر دوره اوباما متوقف شده بود، امضا کند. نگرانی های زیادی در زمینه فروش این تجهیزات به این دو کشور وجود دارد.

این روزنامه افزود: در حالی که همچنان کاخ سفید در مورد برنامه خود در این باره و فروش تجهیزات نظامی به ریاض و بحرین حرفی نزده است اما منابع خبری اعلام کرده اند که دولت جدید بزودی این لایحه را امضا خواهد کرد.

در حالی که کاخ سفید حاضر به اظهارنظر دربارۀ این گزارش نشده است، یکی از مقامات امریکایی که به طور مستقیم در انتقال این بسته‎های تسلیحاتی نقش دارد به واشنگتن تایمز اعلام کرده است که در حال حاضر یک محموله به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار، شامل فن‌آوری موشک هدایت‎شونده، برای ریاض آماده شده است.

وی همچنین افزود محموله‌ای چند میلیارد دلاری از جنگنده‎های اف-۱۶ امریکایی برای ارسال به بحرین در انتظار دستور ترخیص کالا از سوی دولت جدید ایالات‌متحده است.

درصورتی که این قرارداد به مرحله اجرایی در بیاید، این اقدام دولت ترامپ می تواند پیام بسیار مهمی به ایران و منطقه باشد.

این مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد در حالی که اوباما اجرای این معاملات تسلیحاتی را متوقف کرده بود، دولت جدید در حال تصمیم‌گیری دربارۀ آن‎هاست و به نظر می‎رسد این صادرات اجرایی خواهد شد.

وزارت دفاع امریکا نیز حاضر به اظهارنظر دربارۀ احتمال از سرگیری صدور تسلیحات به عربستان و بحرین نشده است، اما منابعی در کنگرۀ ایالات‎‌متحده به واشنگتن تایمز اعلام کردند که به نظر می‌رسد دولت جدید به سادگی تصمیم جدید خود را در کنگره به پیش خواهد برد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *