ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نرخ افسردگی بانوان بندرعباسی ۲ برابر مردان است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده نرخ افسردگی در میان زنان بندرعباسی ۲ برابر مردان است که این امر می‌تواند در تربیت و سلامت فرزندان تاثیرات سوء داشته باشد.

بازخبر /منصور اخلاقی‌پور ظهر امروز در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک با اشاره به دو برابر نرخ افسردگی در میان زنان نسبت به مردان در شهر بندرعباس، اظهار داشت: البته این نسبت با آمارهای جهانی نیز مطابقت دارد و به‌طور کلی زنان به‌ دلیل برخورداری از روحیات حساس‌تر نسبت به مردان بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اما این نرخ‌ها برای ما اخطاری را روشن می‌کند که باید از روحیه بانوان و مادران جامعه خود بیشتر مراقبت کنیم و در راستای افزایش سلامت اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی به شاخص‌های سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: نشاط اجتماعی و امید به آینده از شاخص‌های مهم سلامت اجتماعی هستند که برای افزایش آنها سیاست‌های تحکمی قطعا جوابگو نخواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه سیاست افزایش نرخ موالید در کشور باید در کنار نگهداری و حفظ داشته‌های جمعیتی پیگیری شود، یادآور شد: آمار کشته‌های جاده‌ای و مهاجرت، معیاری برای اندازه‌گیری میزان موفقیت ما در نگهداری از داشته‌های جمعیتی‌مان است.

اخلاقی‌پور خاطرنشان کرد: حتی از دیدگاهی می‌توان گفت با توجه به هزینه‌های گزافی که نظام، دولت و خانواده‌ها برای فرزندپروری می‌پردازند تا یک شخص به سنی برسد که بتواند در جامعه تولیدکننده باشد نه فقط مصرف‌کننده، نشان می‌دهد که نگهداری از داشته‌های جمعیتی چه بسا مهم‌تر و حائز اهمیت‌تر است.

وی تاکید کرد: باید از ازدواج‌ها مراقبت کنیم و آموزش‌ها، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی را به سمتی سوق دهیم که سالم‌ترین و پایدارترین ازدواج‌ها در جامعه ما شکل بگیرد و قطعا از چنین ازدواج‌هایی می‌توان به فرزندان سالم رسید.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *