اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
جروزالم پست عنوان کرد؛

پاسخ قاطع واشنگتن به تهران/ ناو جنگی آمریکا به منطقه می‌آید؟

«پاسخ قاطع دولت ترامپ به آزمایش موشکی تهران و دیگر اقدامات تحریک آمیز مربوط به توافق هسته ای در هفته گذشته، بالاخره پیام بازدارنده درستی به ایران فرستاد…»

بازخبر / پایگاه صهیونیستی “جروزالم پست” (Jpost) با انتشار گزارشی تحت عنوان “آمریکا بالاخره در حال اتخاذ رویکردی صحیح در قبال ایران است” به تعریف و تمجید از رویکرد دولت ترامپ نسبت به ایران پرداخته است.

در این گزارش می خوانیم:
««پاسخ قاطع دولت ترامپ به آزمایش موشکی تهران و دیگر اقدامات تحریک آمیز مربوط به توافق هسته ای در هفته گذشته، بالاخره پیام بازدارنده درستی به ایران فرستاد.

دولت ترامپ اعلام کرد که اقدامات ایران قابل قبول نیست و آمریکا به این اقدامات پاسخ خواهد داد. این همان کاری است که آمریکا باید از ابتدا در مقابل اقدامات تحریک آمیز ایران انجام می داد.

این موضوع برای دولت ترامپ بسیار مهم است که برای ایران روشن سازد که دوران اوباما گذشته و دولت جدید آمریکا قصد ندارد همان بازی که اوباما شروع کرده بود را ادامه دهد.

از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ تا کنون ایران به آزمایشات موشکی خود ادامه می دهد و این روالی ثابت طی سال های گذشته بوده است؛ در این مدت ایران اراده آمریکا و کشورهای ۱+۵ را تست زده است و علاوه بر آن حضور نظامی خود در سوریه را افزایش داده و تسلیحاتی را در اختیار حزب الله قرار داده است که در تعیین روال جنگ تاثیر گذار بوده است.

نگرانی که اکنون درباره سیاست های ترامپ وجود دارد آن است که اقدامات جنجالی که مخالفت های گسترده ای را به دنبال داشته است موجب شود که مردم سیاست های صحیح او در قبال ایران را نیز نپذیرند و مورد انتقاد قرار دهند.

یاکوف امیدرور، مشاور سابق نخست وزیر و از اعضای ارشد اندیشکده بگین سادات، در این رابطه می گوید: “این دولت از کنار کشیدن ایران از توافق هسته ای هراسی ندارد به همین علت آزادی عمل بیشتری در قبال ایران داشته و این مزیت به ترامپ اجازه داده است که ایران را تحت فشار قرار داده و به تحرکات ایران پاسخ دهد. دیدگاه دولت ترامپ این است که توافق هسته ای برای آمریکا بد است و ایران باید محدود شود. دولت ترامپ از نقض توافق توسط ایران خوشحال خواهد شد.”

یکی از کارشناسان اسرائیلی در گفتگو با جروزالم پست عنوان کرد: ترامپ تنها با حرف زدن به اقدامات ایران پاسخ نمی دهد بلکه تحریم های جدیدی علیه این کشور اعمال کرده است؛ در رابطه با گمانه زنی های موجود درباره اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه برای تهدید نظامی ایران نیز باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد چرا که هنوز در ابتدای دوره ریاست جمهوری ترامپ هستیم و شرایط به صورت کامل روشن نیست.

دیدگاه های متفاوتی در آمریکا نسبت به موضع تند ترامپ در قبال ایران وجود دارد؛ گروه کوچکی از جمهوری خواهان خواستار برخوردی حتی تندتر هستند؛ تعداد زیادی از جمهوری خواهان و دموکرات ها نیز پیامی های مشابه را فرستاده و در عین حال خواستار حفظ توافق هسته ای شده اند، گروه کوچکی از دموکرات ها نیز به ترامپ هشدار داده اند که با خصومت با ایران توافق هسته ای را تخریب نکند.»»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *