ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مومنی خبرداد: نجات کیسون های پل نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال/ پرونده پل خلیج‌فارس، روی میز شورای اقتصاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تکمیل پروژه ملی شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس (پل خلیج‌فارس) نیازمند تزریق ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و در صورت انجام این مهم، ظرف سه سال این پروژه عظیم و بی‌نظیر در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازخبر / مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تکمیل پروژه ملی شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس (پل خلیج‌فارس) نیازمند تزریق ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و در صورت انجام این مهم، ظرف سه سال این پروژه عظیم و بی‌نظیر در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس در قشم، حمیدرضا مومنی در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد در قشم بیان کرد: از ابتدای آغاز به کار این پروژه، تاکنون بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در صورت تخصیص نیافتن ۵۰۰ میلیارد ریال امسال، کیسون ها (پایه‌های پل) تا چند ماه دیگر مستهلک‌شده و قابلیت استفاده در پل را از دست خواهند داد.
کریدور شمال به جنوب ۳۰ روز دریایی کاهش می‌یابد
وی این پروژه را نشانه‌ای از غرور ملی دانست و عنوان کرد: تکمیل این پروژه، سهم بسزایی در تکمیل کریدور جنوب به شمال از بنادر کاور و سوزا در قشم به بندرعباس و راه‌آهن سراسری خواهد داشت و سهم قابل‌توجهی در رونق اقتصادی منطقه و کشور ایفا خواهد کرد.
رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، کاهش ۳۰ روزه در حمل‌ونقل دریایی، افزایش رونق اقتصادی کشور و منطقه را به همراه دارد و می‌تواند به احداث صنایعی چون فولاد و بهره‌برداری سریع‌تر از فازهای بعدی پروژه عظیم بانکرینگ قشم (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن سوخت در ماه را فراهم کند.
باید پاسخگوی دولت و دستگاه‌های نظارتی باشیم
وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، سازمان منطقه آزاد در اجرای این پروژه دخیل است و طبق قانون باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، خواسته‌های مردمی و منطقه‌ای و کشوری باشد.
مومنی ادامه داد: عدم تخصیص به‌موقع اعتبار، عملاً اجرای این پروژه را سخت می‌سازد و مسئولان باید انتظارات ملی، استانی و محلی را برای احداث این پل در نظر بگیرند.
طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج‌فارس تعیین تکلیف شود
وی تأکید کرد: هم‌اکنون ما پشت درب‌های شورای اقتصاد قرار داریم و مصوبه‌ای در این خصوص مصوب نشده و اجرای این پروژه تعیین تکلیف نشده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، استفاده از اعتبارات ماده ۶۲، استفاده از فاینانسور خارجی و یا اجرای صفر تا صد پروژه به سازمان منطقه آزاد را ازجمله راهکارهای مناسب برای حل این موضوع ذکر کرد.
سرمایه‌گذاران استان گوانگ دونگ، آماده سرمایه‌گذاری در پل خلیج‌فارس
وی همچنین از اعزام تیم اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم به استان گوانگ دونگ چین در هفته آتی خبر داد و افزود: با نهایی شدن امکانات سرمایه‌گذاران چینی، حداکثر تا دو هفته آینده باید جلسه تعیین تکلیف این پروژه ملی برگزار شود تا همگان تکلیف خود را در قبال این پروژه ملی بدانند.
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: با توجه به عظمت اجرای این پروژه و نیاز به اعتبارات کلان، تصمیم حاکمیتی در این خصوص موردنیاز است.
میلاد علی بخشی بیان کرد: با توجه به زمان اندک باقیمانده برای غرق کردن کیسون ها به‌منظور جلوگیری از تخریب آن‌ها، گرفتن فاینانس نیازمند پروسه‌ای حداقل شش‌ماهه است که فعلاً راهکار حل این موضوع نیست.
وی اظهار کرد: حتی اگر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال و ۲۲۸ میلیارد ریال اعتبار سال آینده نیز به‌صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد، هنوز هم این پروژه اعتبار کلانی می‌خواهد و باید برای تأمین آن فکری اساسی کرد.
خطر به هدر رفتن بودجه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت 
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اخطار داد: در صورت عدم تزریق ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، عملاً دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولت در سال‌های گذشته در این پروژه از بین می‌رود.
وی اظهار کرد: در صوت امکان و وجود اعتبار از منابع مدیریت بحران، می‌توان اعتبارات این پروژه را دارای توجیه اقتصادی در این بخش دید.
پروژه پل خلیج‌فارس از هر نظر دارای توجیه اقتصادی است
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: علاوه بر فولاد، قشم به‌عنوان‌ هاب بانکرینگ، نیاز به دریافت ماهانه ۷۵۰ هزار تن سوخت دارد و تولید ۲۵ میلیون مترمکعب گاز در قشم، خود توجیه اقتصادی این پروژه را دوچندان می‌کند.
کیهان عباسیان بیان کرد: در صوتی که تضمین لازم از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی داشته باشیم، می‌توانیم نسبت به تأمین فاینانسور و رفع مشکل مالی تکمیل این پروژه اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: در صورت تضمین دولت، استان گوانگ دونگ و سرمایه‌گذاران آن در این پروژه آماده سرمایه‌گذاری هستند و اجرای پل، بدون شک اقتصاد جزیره و کشور را متحول خواهد کرد.
باید از سهم ۱۵ درصدی دولت در اجرای پل خلیج‌فارس صیانت شود
قائم‌مقام وزیر دادگستری نیز گفت: باید از سهم ۱۵ درصدی دولت در اجرای این پروژه صیانت کرد و هر چه زودتر نسبت به تأمین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای به آب انداختن کیسون ها استفاده شود تا از به هدر رفتن این اموال جلوگیری شود.
رمضانعلی یاوری تأکید کرد: پس از سفر تیم منطقه آزاد قشم به استان گوانگ دونگ و کسب نتیجه این سفر، باید با ارائه چند راهکار، بهترین روش اجرای این طرح ملی را انتخاب کنیم.
به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور نادر نجیمی مشاور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، رمضانعلی یاوری قائم‌مقام وزیر دادگستری، حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان محیط‌زیست کشور، میلاد علی بخشی نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، حمیدرضا فتحعلی نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شعبان شاهکویی مدیر امور مجامع و حسابرسی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیئت‌های کارشناسی مرتبط برگزار شد، بر رعایت دقیق مسائل محیط‌زیستی این طرح ملی هم تأکید شد.
شبکه جامع خلیج‌فارس، شامل اجرای پروژه پل قوسی شکل خلیج‌فارس در دو لاین رفت و دو لاین برگشت و نیز یک خط راه‌آهن با عرض ۵٫۱۸ متر و ارتفاع متفاوت از ۱۵ تا ۲۳ متر از مد کامل آب دریا است از اسکله لافت در قشم تا بندر پهل در بندرعباس است. با ساماندهی این جریان، تجار می‌توانند کالای خود را در حجم وسیع کانتینر، فله، مایع با هزینه‌های پایین در مجتمع‌های بندری قشم مستقر کنند و پس از بازاریابی، کالاهای خود را از طریق شبکه حمل‌ونقل سریع، مطمئن و ارزان به بازارهای هدف از قبیل کشورهای CIS و یا کشورهای هم‌جوار و همچنین سرزمین اصلی منتقل کنند.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *