ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

چرا باید برای استفاده از بیمه تکمیلی زایمان ۶ ماه انتظار کشید؟

مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده‌اند چرا پس از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی، بیمه‌ها می‌گویند باید ۶ ماه از این قرارداد بگذرد تا بتوان از بیمه تکمیلی درباره خدمات بستری زایمان استفاده کرد.

یاز خبر,به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش تعرفه زایمان طبیعی به دلیل کاهش انگیزه برای انجام زایمان سزارین باعث شده تا بسیاری از مادران باردار به فکر استفاده از بیمه تکمیلی در هنگام بستری زایمان باشند. آنها با انعقاد قراردادهای بیمه ای تکمیلی درمانی، سعی دارند از چتر حمایتی بیمه استفاده کنند، ولی وقتی با صورتحساب بیمارستان مواجه می شوند و می بینند بیمه زیربار نمی رود، با بندی مواجه می شوند که به عنوان انتظار ۶ ماهه برای استفاده از بیمه تکمیلی معروف است.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته: سلام. متاسفانه شرایط بیمه های تکمیلی برای پوشش هزینه های زایمان بسیار نامناسب است که با اصول کمک به رشد جمعیت مغایرت دارد. من پارسال مهر ماه ازدواج کردم. جهت بیمه تکمیلی به شرکت مراجعه کردم و متوجه شدم تا زمان ثبت نام سالیانه بیمه تکمیلی در اردیبهشت ماه باید صبر کنم. در زمان مشخص بیمه تکمیلی ثبت نام کردم برای نامه معرفی از طرف بیمه به شرکت مراجعه کردم تا جهت زایمان همسرم در مهرماه اقدام کنم که متوجه شدم از زمان ثبت نام حداقل باید ۶ ماه سپری شده باشد. واقعا متاسفم برای این شرایط که اصلا راهگشای شرایط ما نیست.

مصوبه شورای عالی بیمه

در پاسخ به سئوال این مخاطب باید گفت در آیین نامه شماره ۴۴ تعرفه بیمه نامه گروهی درمان تکمیلی ذکر شده شورای عالی بیمه در جلسه ۱۹ شهریورماه سال ۸۱ مصوبه ای را به تصویب رساند که طبق ماده ۳ این مصوبه (پوشش های اضافی) بیمه شده می تواند در هزینه های زایمان اعم از طبیعی یا سزارین تا میزان ۳۰ درصد سقف تعهد سالانه سازمان بیمه گر و حداکثر تا مبلغ ۵ میلیون ریال با نرخ بیمه ماهانه حداقل ۱ در هزار مبلغ تعهد شده استفاده کند.
البته این مبالغ با توجه به گذشت سالهای زیادی از این مصوبه، افزایش چشمگیری یافته و در حقیقت تکافوی هزینه های زایمان عادی (طبیعی و سزارین) را در شرایط فعلی می دهد، منتهی در بند ۳-۱-۱ این مصوبه، شرط استفاده از بند قبلی، انتظار ۶ ماهه برای استفاده از این پوشش بیمه ای است.
به این صورت می توان گفت اقدامات سازمان بیمه گر جهت راهنمایی بیمه شده به سمت شرط انتظار ۶ ماهه برای استفاده از بیمه تکمیلی، قانونی است. لذا لازم است خانواده هایی که تصمیم به بچه دار شدن می گیرند، از ابتدای دوره حاملگی جهت برقراری بیمه تکمیلی اقدام کنند تا به مشکل انتظار ۶ ماهه برنخورند.

هر چند این را هم باید در نظر داشت خدمات بیمارستانهای وابسته به دانشگاه یا سازمانهای بیمه گر مانند تامین اجتماعی جهت زایمان با تعرفه بسیار مناسبی عرضه می شود که بعضا با وجود داشتن بیمه هایی مانند تامین اجتماعی، بیمه بستری سلامت ایرانیان یا بیمه خدمات درمانی به صورت کاملا رایگان یا با اخذ فرانشیز جزئی به مادران باردار داده می شود.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،
ارسال شده توسط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *