ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
گزارشی از موسسه پیو؛

نقشه پراکندگی حضور مسلمانان در جهان +عکس

در میان هفت کشوری که اتباع آن مشمول فرمان ممنوعیت مهاجرت شده اند تنها ایران در میان ده کشور دارای بیشترین جمعیت مسلمان قرار دارد.

بازخبر / پیو در گزارشی با عنوان «جمعیت مسلمانان در جهان پراکنده تر از آنست که فکر می کنید» نوشت: فرمان اجرایی جدید رییس جمهور دونالد ترامپ به طور موقت مهاجرت از هفت کشور اسلامی را به ایالات متحده متوقف کرده است. اما بنابر ارزیابی پیو در سال ۲۰۱۵ این کشورها تنها ۱۲ درصد از مسلمانان جهان را در خود جای داده اند. در حقیقت در میان هفت کشوری که اتباع آن مشمول فرمان ممنوعیت مهاجرت شده اند یعنی ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن، تنها ایران در میان ده کشور دارای بیشترین جمعیت مسلمان قرار دارد.

در سال ۲۰۱۰، تخمین زده شد که ۱٫۶ میلیارد مسلمان در سراسر جهان زندگی می کنند و این رقم اسلام را پس از مسیحیت، به دومین دین پرجمعیت جهان تبدیل کرده است. ولی درحالیکه بسیاری از افراد، به ویژه در آمریکا، اسلام را به کشورهای واقع در خاورمیانه و شمال آفریقا نسبت می دهند، در حدود دو سوم (۶۲ درصد) از مسلمانان جهان در منطقه آسیای حوزه اقیانوس آرام زندگی می کنند. در واقع در هندوستان و پاکستان (۳۴۴ میلیون) مسلمانان بیشتری نسبت به خاورمیانه و شمال آفریقا (۳۱۷ میلیون) ساکن هستند.

FT_17.01.31whereMuslimsLive

با این وجود خاورمیانه و شمال آفریقا متراکم ترین منطقه مسلمان نشین دنیا هستند به طوریکه ۹۳ درصد از کل جمعیت ۳۴۱ میلیون نفری این منطقه مسلمان هستند در حالیکه سهم مسلمانان از جمعیت مناطق جنوب آفریقا ۳۰ درصد و آسیای حوزه اقیانوس آرام ۲۴ درصد است.

مسلمانان در ۴۹ کشور در جای جای جهان جمعیت اکثریت را شکل داده اند. اندونزی که حدود ۲۰۹ میلیون نفر جمعیت دارد، بیشترین تعداد مسلمان را دارد چرا که ۸۷٫۲ درصد از جمعیت آن پیرو اسلام هستند. هندوستان ۱۷۶ میلیون مسلمان را در خود جای داده و دومین کشور از این حیث محسوب می شود هر چند مسلمانان تنها ۱۴٫۴ درصد جمعیت هندوستان را به خود اختصاص داده اند.

مرکز تحقیقات پیو پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان جهان به ۲٫۷۶ میلیارد نفر یعنی ۲۹٫۷ درصد جمعیت جهان برسد، به طوریکه سهم جنوب آفریقا از ۱۵٫۵ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۲۴٫۳ درصد، سهم آسیا از ۶۱٫۷ درصد به ۵۲٫۸ درصد و سهم خاورمیانه و شمال آفریقا از ۱۹٫۸ درصد به ۲۰ درصد خواهد رسید.

تنها ۰٫۲ درصد از مسلمانان جهان در آمریکای جنوبی زندگی می کنند. براساس الگوهای مهاجرت و جمعیت شناختی جدید پیش بینی می شود در ایالات متحده جمعیت مسلمانان تا سال ۲۰۵۰ دو برابر شده و از ۰٫۹ درصد از جمعیت کل آمریکا به ۲٫۱ درصد برسد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *