اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
فرانسه، فنلاند، روسیه، هند و چین در راه هرمزگان؛

مذاکرات سرمایه گذاران پنج کشور با منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای فرانسه، فنلاند، روسیه، هند و چین برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه وارد مذاکره شدند.

بازخبر / مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای فرانسه، فنلاند، روسیه، هند و چین برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه وارد مذاکره شدند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، حسن خلج طهرانی در جمع خبرنگاران از استقبال سرمایه گذاران خارجی بعد از برجام خبر داد و گفت: مذاکرات سرمایه گذاران کشورهای یاد شده در زمینه احداث کارخانه های تولید مواد معدنی میکرونیزه، تولید فروکروم، تولید تسمه فولادی و احداث نیروگاه است .

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس دارای ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، افزود: مشوق های قانونی مناطق ویژه و موقعیت بی نظیر این منطقه در کنار زیرساخت های فراهم شده برای پروژه ها شرایط را برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه مهیا کرده و در سایت توسعه در حال برنامه ریزی است.

خلج طهرانی ادامه داد: همچنین در حوزه زیرساخت آب، برق، گاز و مخابرات فراهم شده و ساختمان های درمانگاه و آتش نشانی نیز در سایت جنوبی احداث و حصار پیرامونی سایت شمالی به طول تقریبی ۵کیلومتر و ادامه پروژه دیوار کشی وجاده پیرامونی سایت توسعه به طول تقریبی ۴۲ کیلومتر انجام شده است.

وی مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در منطقه برای سرمایه گذاران را شامل معافیت از پرداخت عوارض و سود بازرگانی جهت ورود ماشین آلات خط تولید، تجهیزات و مواد اولیه به منطقه معافیت از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده برای فعالیت اقتصادی مستقر در منطقه با اخذ مجوز فعالیت از منطقه ،معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده ایجاد شده جهت ورود کالا تولیدی در منطقه در داخل کشور و دوره برخوردار از محاسبه مالیات با نرخ صفر برای طرحهای توسعه ی ومعدنی اشخاص حقوقی غیر دولتی مستقر در منطقه از ۵ سال به ۷ سال ذکر کرد.

خلج طهرانی افزد: علاوه بر معافیت های قانونی، تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های مناسب در منطقه نظیر زیرساخت های آب، برق، گاز، زمین و سایر زیرساخت های لازم نظیر زیرساخت های ارتباطی ریلی، زمینی و دریایی نظیر اسکله های اختصاصی و تخلیه و بارگیری کشتی های حامل مواد فله معدنی و امکانات تخلیه و بارگیری قطار به جذابیت این منطقه برای سرمایه گذاری افزوده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *