آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

برای بازی با استقلال آماده ایم/ متاسفانه یک غایب بزرگ خواهیم داشت

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: در بازی برابر استقلال سرمای هوا به سود ما خواهد بود.

بازخبر / فرهاد کاظمی در نشست خبری پیش از دیدار ماشین‌سازی و استقلال اظهار داشت: از هر لحاظ آماده هستیم. در بازی با تراکتورسازی ضعف‌هایی داشتیم اما مطمئنم که حل می‌شود. امیدوارم در بازی فردا بتوانیم از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دیدار فردا بهمن کامل محروم است و یک مصدوم دارند، اظهار داشت: از لحاظ تاکتیکی و روحی – روانی آماده بازی با استقلال هستیم. متوجه نقاط ضعف‌مان مقابل تراکتورسازی شده‌ایم و این نکات را به بازیکنان گوشزد کرده‌ایم که در صورت رعایت آنها، مشکلات ماشین‌سازی حل خواهد شد.

سرمربی ماشین‌سازی تبریز خاطرنشان کرد: شهاب زاهدی در دیدار قبلی از لحاظ تاکتیکی خوب نبود و در لیست قرار نگرفت. این کار را انجام دادم تا بعدها فوتبالیست بزرگی شود. چند وقت پیش خاطرانی از گلشنی کاپیتان پیشین ماشین‌سازی می‌شنیدم که گفته بود ۳۰ سال پیش تیم در برف گیر کرده و بازیکنان بودند که ماشین را هُل می‌دادند. بازیکنانی که امروز در ماشین‌سازی حضور دارند، باید بدانند چه کسانی برای این تیم بازی می‌کرده‌اند. من بازیکنانی به زمین می‌فرستم که بداند برای چه تیمی بازی می‌کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: فردا با تیمی بازی داریم که فوتبال بازی می‌کند و همین مسئله کار ما را آسان خواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت بازیکن ازبکستانی تصریح کرد: متاسفانه او به این بازی نمی‌رسد. این بازیکن در حال حاضر در تهران حضور دارد تا در تست‌های پزشکی شرکت کند. بعید است آی تی سی او برای بازی فردا آماده شود، اما مطمئنا در بازی‌های آینده از او استفاده خواهیم کرد. فکر کنم بازیکن خوبی است و بتواند جوابگوی خواسته‌های ما باشد.

سرمربی تیم ماشین‌سازی در پاسخ به این سؤال که تدابیری اندیشیده‌اید که تیم‌تان نسبت به نیم‌فصل اول بهتر شده است، گفت: انگیزه لازم در بازیکنان ما به دست آمده، اما کار تاکتیکی‌مان ضعیف است. مطمئن باشید در هفته‌های آینده ما بهتر خواهیم شد. فعلاً چندین هفته تا پایان لیگ برتر مانده، اما در هفته‌های بیست‌وهفتم یا بیست‌وهشتم خواهید دید که ماشین‌سازی در لیگ برتر می‌ماند. قبول دارم که نگه داشتن تیم در لیگ برتر کار سختی است اما با کمک شهردار تبریز، هیئت مدیره و بازیکنان که تلاش زیادی هم می‌کنند، ماشین‌سازی در لیگ برتر خواهد ماند.

وی ادامه داد: باید در کنار این انگیزه،‌ یک استراتژی هم داشته باشیم. در حال حاضر شرایط تیم ما بهتر از قبل شده و حتی در دو تمرین گذشته هم بازیکنان‌مان عملکرد بسیار خوبی داشتند. برخی مربیان از اینکه در ۱۶ روز، چهار بازی انجام داده‌اند گلایه می‌کنند، اما ما در همین مدت، یک بازی به تعویق افتاده خود را هم برگزار کردیم. ما زمانی می‌توانیم روی مسائل تاکتیکی کار کنیم که لیگ به تعطیلات برود.

کاظمی با اشاره به سرمای هوای تبریز در روز دیدار ماشین‌سازی – استقلال، خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم سرمای هوا بیشتر به نفع ما باشد تا استقلال. من در تمرینات هم فقط با یک پیراهن حاضر می‌شوم. هم بازیکنان و هم خود من به این سرمای هوا عادت کرده‌ایم و مشکلی با آن نداریم، اما فکر می‌کنم سرمای هوای تبریز، فردا کار استقلال را سخت کند.

سرمربی تیم ماشین‌سازی در مورد تاکتیک تیم استقلال، گفت: استقلال اگر در دیدارهای گذشته‌اش سه گل زده، به خاطر این بود که با تیم‌هایی مانند پیکان بازی می‌کرد که ۱۰ نفره شده بود و یا به دفاع مطلق رو آورده بود، اما برای ما مهم این است که استقلال در دیدارهای گذشته راحت گل می‌خورد. ما به دنبال نقاط قوت خودمان هستیم و تلاش می‌کنیم از داشته‌هایمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به غایبان تیم ماشین‌سازی در دیدار فردای این تیم مقابل استقلال، گفت: فردا بهمن کامل را در اختیار نداریم، اما چند بازیکن که برخی از آنها جوان هستند می‌توانند جای بهمن کامل را پر کنند. ما مشکلی در دفاع راست نداریم. در تیم ماشین سازی هر کس که بهتر باشد و بیشتر تلاش کند، در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. برخی بازیکنان جوان که در تمرینات خوب بودند، در لیست بازی‌ها قرار می‌گیرند. شهاب زاهدی جزو بازیکنان خوب ماشین‌سازی است اما در دیدار مقابل تراکتورسازی نتوانست خواسته‌های ما را در زمین برآورده کند و در عملکرد تیم ما تاثیر منفی داشت، پس شهاب زاهدی از ترکیب ما خارج می‌شود

.

کاظمی در مورد عملکرد سبزپوشان تبریزی در دیدارهای گذشته، گفت: قصد توجیه ندارم، اما برای رسیدن به تاکتیک، زمان تقریباً زیادی لازم است که ما این زمان را در اختیار نداشتیم. اگر قرار بود فنی امتیاز بگیریم، در بسیاری از دیدارهای قبلی می‌توانستیم با پیروزی از زمین خارج شویم. به داوری‌هایی که در چند دیدار گذشته کاملاً به ضرر ما بود، کاری ندارم. باید تلاش و روح و روان بازیکنان خود را آماده کنیم و آنها را با تاکتیک مناسب به زمین بفرستیم. من می‌گویم که تیم به دسته یک سقوط نمی‌کند.

سرمربی ماشین‌سازی با اشاره به مشکلات این تیم در خط حمله، تاکید کرد: هر بازیکنی که به دردمان بخورد را جذب می‌کنیم. از همان ابتدا گفته بودم که ماشین‌سازی به یک مهاجم نیاز دارد و  الان هم با جذب یک مهاجم ازبکستانی این خلأ را پر کردیم. البته او فعلاً قراردادی با ماشین‌سازی نبسته. ما قبلاً هم با یک بازیکن سوری به توافق نهایی رسیده بودیم اما زمانی که فهمید ماشین‌سازی شدیداً به مهاجم نیاز دارد، قیمت را بالا برد. توپ‌های ما معمولاً گل نمی‌شوند، چون اگر آنها به گل تبدیل می‌شدند، الان شرایط ما بهتر بود. وقتی که تیم ما سه گل به سایپا زد، چرا کسی نگفت که شما مهاجم تمام‌کننده ندارید؟ همین استقلال در ابتدای لیگ مشکلاتی داشت اما الان شرایطش بهتر شده است. اگر تاکتیک‌پذیری بازیکنان ما بالا برود، ما نیاز به مهاجم نخواهیم داشت. مهاجمان ما جزو بهترین مهاجمان ایران هستند.

وی با بیان اینکه امیدوارم هواداران ماشین‌سازی در دیدارهای پیش‌رو از این تیم حمایت کنند، گفت: من روز اول هم گفتم که به امید هواداران به تبریز آمدم. البته با این وضعیت نمی‌توان از آنها توقع داشت که به استادیوم بیایند. ما در این وضعیت بیشتر به هوادار نیاز داریم تا تماشاگر. هواداران ما در فضای مجازی هستند ولی ما در واقعیت و در ورزشگاه به آنها نیاز داریم. هواداران اگر می‌خواهند ماشین‌سازی نتیجه بگیرد و در لیگ برتر بماند، به ورزشگاه بیایند. امیدوارم نه تنها هواداران ماشین‌سازی، بلکه هواداران تراکتورسازی و گسترش فولاد هم از تیم ما حمایت کنند. با توجه به شناختی که از مردم آذربایجان دارم، مطمئنم که این حمایت نیز صورت می‌گیرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *