آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

درآمد باور نکردنی کانال‌های تلگرامی

در دو سال گذشته تلگرام به‌صورتی باورنکردنی به یک منبع درآمدزایی جدی برای بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است.

بازخبر /  در دو سال گذشته تلگرام به‌صورتی باورنکردنی به یک منبع درآمدزایی جدی برای بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است، اما فکر می‌کنید کانال‌های تلگرامی پرمخاطب در ایران ماهانه چقدر از این پلتفرم درآمد کسب می‌کنند؟ حتما شما هم درباره درآمدهای میلیونی این کانال‌ها شنیده‌اید.

سایت تکراسا براساس تحقیقی میدانی، مطلبی درباره تعداد مخاطبان این کانال‌ها و درآمدشان منتشر کرده است. هرچند اعداد و ارقام منتشر شده در این گزارش تقریبی است، ولی می‌توان به دورنمایی از وضعیت درآمدزایی کانال‌های خبری و غیرخبری پربازدید کشور دست یافت.

اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد با افزایش تعداد مخاطبان هر کانال، درآمد آنها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ طوری که کانال‌های تلگرامی با بیش از یک میلیون عضو حدود ۸۰ میلیون تومان، کانال‌های با ۵۰۰ هزار تا یک میلیون عضو حدود ۵۰ میلیون، کانال‌های با صد تا ۵۰۰ هزار عضو حدود ۲۵ میلیون تومان و کانال‌های با ۵۰ تا۱۰۰ هزار عضو نزدیک به پنج میلیون تومان در ماه درآمد دارد. سایت تکراسا اطلاعات خود را از یکی از استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین به دست آورده است.

در واقع تلگرام در ایران یک نرم‌افزار پیام‌رسان ساده نیست و به پلتفرمی تبدیل شده که کارکردی مشابه شبکه‌های اجتماعی دارد. طبق اطلاعات منتشر شده در ماه‌های اخیر از سوی نهادهای مرتبط، تلگرامحدود ۴۰ درصد پهنای باند اینترنت را در ایران مصرف می‌کند و ایرانیان بیش از صد هزار کانال درتلگرام ایجاد کرده‌اند و روزانه ۱٫۲ میلیون پست در این کانال‌ها ایجاد می‌شود. درباره شیوه درآمدی این کانال‌ها باید گفت آنهایی که محتوای خوب تولید و مردم از آنها استقبال می‌کنند به پلتفرمی برای جذب آگهی تبدیل می‌شوند.

کانال‌های تجاری به‌طور معمول در روز بین ۱۵ تا ۲۰ پست غیرآگهی و پنج تا هشت پست تبلیغاتی منتشر می‌کنند. این کانال‌ها براساس تعداد اعضا، شهرت و خط‌‌مشی خود تبلیغات را قبول می‌کنند. طبق گزارش سایت تکراسا، این کانال‌ها به‌طور متوسط برای ارسال یک آگهی تنها برای دو ساعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و بعد آن تبلیغ حذف می‌شود. البته قیمت‌ها به مدت زمان بودن آگهی روی کانال هم بستگی دارد.

جالب این‌که بعد از وقوع حادثه دلخراش فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران به صورت تصاعدی به کاربران کانال‌های خبری افزوده شد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *