آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تکریم ارباب رجوع از شعار تا عمل/ کرکره تکریم ارباب رجوع در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پایین است

این سؤال مطرح است که فاصله تکریم ارباب رجوع از شعار تا عمل چه زمانی برطرف و این تکریم در دستگاه‌های مختلف به‌ طور واقعی و ملموس دیده می‌شود.

بازخبر / از بندرعباس، در حالی‌که تکریم ارباب رجوع یک امر مهم از سوی نهاد‌های دولتی تلقی شده و یکی از شعارهای دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود و همه‌ساله به همین نام در جشنواره‌های مختلف ازجمله جشنواره شهید رجایی دستگاه‌های برتر در این حوزه مورد تشویق قرار می‌گیرند اما همچنان این سؤال مطرح است که فاصله تکریم ارباب رجوع از شعار تا عمل کی بایستی برطرف شود و چه زمانی این تکریم در دستگاه‌های مختلف به‌صورت واقعی و ملموس دیده می‌شود.

یکی از دستگاه‌های مهم دولتی که افراد بسیاری به آن مراجعه می‌کنند و تکریم ارباب رجوع در آن از اهمیت خاصی برخوردار است، بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که متأسفانه این روزها در برخی از بخش‌های آن شاهد رفتار مناسبی از سوی تعدادی از مسؤولان این نهاد در هرمزگان نیستیم.

متاسفانه تعدادی از دانشجویان و مراجعه‌کنندگان از برخورد نامناسب در این حوزه شاکی هستند و امروز یکی از مراجعه‌کنندگان با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در هرمزگان خواستار پیگیری خبرنگاران این خبرگزاری در این حوزه شد.

این دانشجوی مراجعه‌کننده به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: صبح امروز هنگامی‌ که پس از ۴ بار مراجعه و با گذشت ۶ ماه جهت دریافت مدرک به بخش معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس مراجعه کرده‌ام با برخورد بسیار بد یکی از پرسنل حوزه امور فارغ‌التحصیلان مواجه شدم و پس از درخواست، صراحتا به بنده گفته شد که مدرک شما را نمی‌دهیم هر کاری که دوست دارید انجام بدهید.

وی افزود: پس از شنیدن این جمله برای رفع مشکل با معاونت مربوطه صحبت کردم اما متاسفانه ایشان خیلی آرام و بدون هیچ عکس‌العمل و رسیدگی به برخورد نامناسب پرسنل خود از کنار موضوع گذشت و گفت؛ باید دید شما چه کرده‌اید.

این دانشجوی جوان ادامه داد: با رایزنی و ارتباطات، این موضوع برای بنده حل شد اما آیا اگر کسی به شرایط آشنا نبود و بخش‌های مختلف را نمی‌شناخت باز هم کارش به انجام می‌رسید؟

این فارغ‌التحصیل عنوان کرد: حال سؤال اینجاست که واقعا تکریم ارباب رجوع در کجا قرار دارد و زمانی که شعار در تکریم ارباب رجوع این است که حق همیشه با مشتری است این چه برخوردی بوده که شهروندان نیز برای گرفتن حق خود باید به جایی و کسی متوسل شوند.

* نمرات حاصل از ارزیابی ستاد صیانت در برخی دستگاه‌ها قابل قبول نبوده است

این موضوع درحالی است که بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان روز گذشته در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان هرمزگان با بیان اینکه برخورد نامناسب کارکنان به مسؤولان آنها برمی‌گردد، اظهار داشت: در دوره گذشته نمرات حاصل از ارزیابی این ستاد در برخی دستگاه‌ها قابل قبول نبود و انتظار می‌رود در دوره جدید ارزیابی‌ها این دستگاه‌ها بتوانند با پوشش ضعف‌های خود نمره‌ای بالاتر از متوسط را کسب کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های برتر در زمینه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در جلسه شورای اداری مورد تقدیر قرار گرفته و از مدیران این دستگاه قدردانی به‌عمل می‌آید.

این مسؤول ادامه داد: البته همانطور که از مدیران دستگاه‌ها برای عملکرد خوبشان در این زمینه تقدیر می‌شود از طرف دیگر عملکرد ضعیف دستگاه نیز از ناحیه مدیریت آن دستگاه دیده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه این ارزیابی‌ها زمانی دارای ارزش است که نتیجه‌ای ملموس برای مردم در بر داشته باشد، تاکید کرد: اگر کارمندی و یا حتی حراست درب ورودی با ارباب رجوع برخوردی محترمانه نداشته و بداخلاقی کند، مسؤولیت آن بر عهده شخص مدیر آن دستگاه است.

اکرمی یادآور شد: ممکن است کار ارباب رجوعی در یک دستگاه قابل رفع و پیگیری نباشد اما همین که برخوردی انسانی و توام با احترام با وی صورت بگیرد برای اکثریت غالب مردم کفایت می‌کند و آنها متوجه می‌شوند که احترام لازم به آنها گذاشته شده و تلاش جهت برآورده ساختن درخواست آنها صورت گرفته اما کار قابلیت رفع نداشته است پس با رضایت آن اداره را ترک می‌کنند.

وی همچنین بر الکترونیکی کردن خدمات و واگذاری به دفاتر پیشخوان دولت تاکید کرد و گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع دستگاه‌ها تلاش کنند که خدمات را در بستری ارائه کنند که کمترین مراجعه و معطلی را برای ارباب رجوع به همراه داشته باشد.

اکرمی اذعان داشت: معطلی ارباب رجوع پشت درب اتاق مدیران در حالی که امکان پذیرش آنها وجود دارد کاری ناپسند و دور از اخلاق است و مدیران سعی کنند این فرهنگ غلط را تغییر دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با قطعیت عنوان می‌کنم که اگر مدیران نسبت به نحوه برخورد با ارباب رجوع حساسیت داشته باشند حتما این حساسیت به کارمندان آن مدیر نیز منتقل شده و برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *