اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
القای شکست مذاکرات آستانه در رسانه های غربی؛

ایران، روسیه و ترکیه شکست خوردند!/ نوبت آمریکاست

«ترکیه، روسیه و ایران در دستیابی به صلح در سوریه شکست خوردند و اکنون نوبت آمریکاست که مداخله کند …»

بازخبر / درپی صدور بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه، برخی رسانه های غربی، القای شکست این مذاکرات را کلید زده اند.

درهمین راستا پایگاه آمریکایی بیزنس اینسایدر (Businessinsider) مدعی شد: ترکیه، روسیه و ایران در دستیابی به صلح در سوریه شکست خوردند و اکنون نوبت آمریکاست که مداخله کند.

بیزنس اینسایدر، این نشست را تلاشی برای نمایش نفوذ روزافزون تهران، مسکو و آنکارا در منطقه و کاهش نفوذ آمریکا دانست آن هم در زمانیکه دولت ترامپ تازه روی کار آمده است.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز نتایج این نشست برای حل و فصل بحران سوریه را اندک قلمداد کرده است.

این رسانه انگلیسی می نویسد: مذاکرات صلح بین نمایندگان دولت سوریه و اپوزیسیون در قزاقستان، اقدام بزرگی برای حامیان بین المللی آن ها بود اما روسیه، ترکیه و ایران به نتایج محدود و ناچیزی در راستای حل بحران شش ساله این کشور دست یافتند.

نیویورک تایمز (NYTimes) به انقاد از بیانیه پایانی مذاکرات آستانه پرداخته و آن را مجمل و بدون ارائه راه حل مشخص ارزیابی کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ایران، روسیه و ترکیه بر اجرای آتش بس در سوریه موافقت کردند اما توضیحی درمورد نحوه اجرای این آتش بس به دست نداده اند.

فایننشال تایمز (FT) هم ضمن بیان این ادعا که “تردیدهایی درباره توانایی حفظ آتش بس در سوریه بوجود آمده است” قدرت طرف های درگیر برای ادامه آتش بس را زیر سوال برد.

روزنامه گاردین (Guardian) مدعی شده، روسیه فقط به دنبال راه حلی است که به نام این کشور ثبت شود و پیام مذاکرات سوریه چیزی جز این نمی باشد.

گفتنی است، ایران، روسیه و ترکیه در روز دوم نشست آستانه یعنی سه شنبه، بیانیه مشترکی را صاد کرده و خواستار ادامه آتش‌بس میان دولت بشار اسد و شورشیان شدند. در این بیانیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه مشترک علیه تروریست های داعش و النصره نیز تاکید شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *