آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان

رتبه نخست هرمزگان در کاهش نرخ بیکاری در کشور

جایگاه‌های برتر کسب شده استان در سطح کشور بسیار عالی بوده و می‌توان به کسب رتبه اول عملکرد ستاد مقاومتی استان در سطح کشور، کسب رتبه سوم عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کسب رتبه اول در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، کسب رتبه برتر حذف کاغذ از سیستم اداری، کسب رتبه پنجم استان‌های برتر در تکمیل پروژه‌های عمرانی، کسب رتبه برتر پدافند غیرعامل و کسب رتبه اول در جذب صندوق توسعه ملی اشاره کرد.

بازخبر/ علی رئوفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به منفک شدن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از تشکیلات استانداری، تمامی فرآیندهای مربوط به آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان توسط این سازمان برنامه‌ریزی و پیگیری می‌شود.

وی افزود: از آخرین اقدامات و برنامه‌های اشتغال، ایجاد ۱۰ هزار و ۸۰۰ شغل در سال ۹۴، ایجاد ۸ هزار و ۵۰۰ شغل طی ۹ ماهه سال ۹۵ و پیش‌بینی برای ۲۰ هزار شغل تا سال ۹۷ در هرمزگان است که استان در کاهش نرخ بیکاری کشور رتبه اول را در فصل بهار ۹۵ کسب نموده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: تسهیلات تخصیص داده شده به استان ۷۷/۶۶ میلیارد تومان است که پرداختی بانک‌های استان در زمینه مشاغل خانگی و خرد و کوچک ۷/۴۷ میلیارد تومان بوده است.

رئوفی عنوان داشت: نرخ بیکاری توسط مرکز آمار کشور تهیه و ارائه می‌شود و استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٫۵ درصد کاهش داشته و این رقم در حال حاضر به ۱۱٫۱ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: جایگاه‌های برتر کسب شده استان در سطح کشور بسیار عالی بوده و می‌توان به کسب رتبه اول عملکرد ستاد مقاومتی استان در سطح کشور، کسب رتبه سوم عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کسب رتبه اول در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، کسب رتبه برتر حذف کاغذ از سیستم اداری، کسب رتبه پنجم استان‌های برتر در تکمیل پروژه‌های عمرانی، کسب رتبه برتر پدافند غیرعامل و کسب رتبه اول در جذب صندوق توسعه ملی اشاره کرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: در زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌ها از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۲ تفاهم‌نامه در زمینه‌های آب‌شیرین‌کن در روستاهای استان، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، شهرک‌های کشاورزی، همکاری‌های هرمزگان و مسندم عمان، خواهرخواندگی بندرعباس و بوسان کره جنوبی با حضور شهردار بوسان، برگزاری چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی هرمزگان و قراردادهای دیگر منعقد شده است.

رئوفی بیان داشت: در بخش صنایع و انرژی استقرار، ۳ واحد فعال تولید فولاد در منطقه ویژه صنعتی خلیج فارس با تولید ۲/۳ میلیون تن در سال و ۲ واحد آلومینیوم با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن در سال برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: در بخش کشاورزی هم‌اکنون استان هرمزگان با زیر کشت بردن حدود ۱۶۰ هزار هکتار محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۴-۹۵ و تولید سالانه بیش از ۳/۲ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی استان محسوب می‌شود که در این بخش با کشورهای متعددی ازجمله هند در زمینه واردات مذاکرات خوبی داشته‌ایم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در زمینه‌های حمل و نقل ترانزیت، صادرات و واردات، امور بین‌الملل و توسعه روابط و سرمایه‌گذاری خارجی آماری را ارائه کرد و اظهار داشت: استاندار هرمزگان در سال ۹۵ سفرهای پرباری به خارج از کشور در زمینه سرمایه‌گذاری داشته و با سفرای کشورهای هند، چین، کره جنوبی، فرانسه و دیدار با وزیر زیر ساخت و محیط زیست هلند در محل استانداری هرمزگان داشته است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *