اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تحولات شهر بندرعباس، ‌مهر تأیید عملکرد شهردار/ سؤال بی‌‌موقع برخی از اعضای شورا

این روزها شهروندان بندرعباسی از وجود شهردار کارکشته و بومی بسیار راضی و خرسند هستند و به عینه فعالیت‌ها و اقدامات اساسی صورت‌گرفته را می‌بینند و در محافل مختلف از حسن فعالیت‌های این نهاد سخن به میان می‌آورند.

بازخبر /

از بندرعباس، شهرداری بندرعباس از اواسط سال ۹۲ با روی کار آمدن عباس امینی‌زاده دچار تحولات قابل توجهی بود که افزایش بودجه مصوب و محقق شده،‌ ساماندهی امور شهر،‌ ساماندهی نیروی انسانی و بخش‌های زیرمجموعه از مهمترین آنها به‌شمار می‌رود.

توجه به بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین، ‌دیدار و شنیدن درخواست‌ها و نیازهای اقشار مختلف مردم، ‌رسیدگی به امور ابتدایی شهر مانند بازگشایی معابر جدید از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این دوره مدیریتی است.

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز طی این مدت با صحه گذاشتن و تایید فعالیت‌های صورت گرفته، ‌همواره عنوان کرده‌اند که اقدامات شهرداری در این دوره دو سه ساله اخیر قابل تحسین بوده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان بخش‌های مختلف و حتی کسانی که شاید به لحاظ سیاسی دارای خط و خطوط متفاوت هستند، ‌واقعا در شهر بندرعباس تحولاتی رخ داده است. گواه این مدعا را می‌توان در حجم پروژه‌های انجام شده و جاری شهرداری،‌خدمات شهری و غیره مشاهده کرد.

برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر بندرعباس نیز به‌واسطه نزدیکی انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا با زیر سؤال بردن عملکرد شهردار اصولگرای این شهر در این شرایط بغرنج اقتصادی تازه به حرف آمده تا شاید رای خود را از طریق جنجال و هیاهو و نگاه طیف سیاسی مذکور را به‌دست آورند و مردم را به یاد ضرب‌المثل معروف بندرها که می‌گویند «در محله خوموشون شور و شین به پا بو» یا همان در محله خاموشان ولوله به پا شده است، می‌اندازد و پس از سه سال و اندی خاموشی و سکوت تاز به حرف آمده‌اند.

*اجرای پروژه‌های مفید و راهگشا در شهر بندرعباس نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه است

نگاه دقیق مدیریت کلان استان به خدمات ارائه شده توسط شهرداری بندرعباس نیز گواه دیگری بر خدمات رضایت‌بخش شهرداری بندرعباس طی این دوره مدیریتی است.

جاسم جادری استاندار هرمزگان با اعتقاد به سیستم مدیریتی شهر بندرعباس، ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از این بخش، بر همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید دارد.

وی چندی پیش نیز در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرداری بندرعباس و رفع مشکلات پیش ‌روی این پروژه‌ها که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات بسیار خوب شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: ما از اجرای پروژه‌های مفید و مؤثر شهری در بندرعباس حمایت می‌کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: انجام کارهای بزرگ در شهر بندرعباس نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه است تا شهرداری پروژه‌های مفید و راه‌گشایی را در بندرعباس اجرایی کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: همه باید این نگاه را داشته باشند که شهر بندرعباس با کمک همه ساخته می‌شود و از همه دستگاه‌ها انتظار داریم با این روحیه کار را انجام دهند.

*تایید استاندار بر فعالیت شهرداری در عین دوری از مسائل سیاسی

استاندار هرمزگان در یکی از مراسم‌های افتتاحیه پروژه‌های شهرداری بندرعباس نیز عنوان کرده بود که فعالیت‌های شهرداری به دور از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای یک حسن بزرگ برای شهر و شهروندان است.

عباس شیرخانلو معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز در این نشست بیان کرد: شهرداری مسؤولیت اجرای پروژه‌های مهم و تأثیرگذار در ارتقای خدمات شهری را بر عهده دارد و یکی از اسناد بالادستی نیز طرح جامع حمل و نقل بندرعباس تا افق ۱۴۱۰ است که باید با کمک دستگاه‌های مرتبط اجرایی شود.

*بگم‌‌بگم‌های احمدی‌نژادی در شورای شهر بندرعباس

در عین این که عده‌ای با خلوص نیت دست به تغییرات مثبتی در جامعه می‌زنند، ‌متاسفانه گاها برخی افراد به دلایل مشخص یا نامشخص علیه آنها موضع می‌گیرند.

در حالی که تک تک اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در محافل مختلف فعالیت‌های شهرداری را چشمگیر دانسته اند،‌به یک باره مشاهد می‌شود که تعدادی از این اعضا به مخالفت با شهردار با بهانه‌های واهی می‌پردازند.

روز گذشته ۵ عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری که دارای سبقه چندانی نیز نیستند، ‌شهردار بندرعباس را تهدید به استیضاح کرده‌اند.

در گزارشی مغرضانه که این سایت خبری منتشر کرده است، ‌در آن از جهت‌دهی این ۵ عضو مشاهده می‌شود.

خانم فاطمه جراره و آقایان اسلام باوقار، ‌مسعود عبداله‌زاده، ‌عباس پوریان و حسام صمیمی پنج عضو معترض به عملکرد شهرداری هستند.

این اعضا معتقدند که رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس به درخواست سؤال آنان از شهردار پیرامون چند مساله، ‌اعتنایی نکرده و طرح سؤال را از شهردار به رفع ایراد تغییر داده است.

یکی از بهانه‌هایی که این اعضا به واسطه آن شهردار بندرعباس را تهدید به استیضاح کرده‌اند، ‌موضوع شکست شهرداری بندرعباس در دو پرونده قضایی از دو شهروند که منجر به پرداخت خسارت شده است، ‌کرده‌اند. این در حالیست که تحقیقات خبرنگار ما نشان می‌دهد این پرونده‌ها مربوط به سال‌ها قبل بوده و در این دوره مدیریتی طرح دعوا نشده است.

به‌دنبال این حاشیه‌سازی‌ها، ‌پرویز سالاری، ‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز طی اظهار نظری قاطع عنوان کرد: هیچ کس نمی‌خواهد حق اعضای شورای شهر را از آنها بگیرد.

وی ادامه داد: ما مخالف طرح سؤال از شهردار نیستیم اما باید مراحل قانونی آن طی شود.

سالاری ادامه داد:  بر اساس ماده ۱۷۳ قانون شوراها، برای طرح سؤال ابتدا باید تذکر مکتوب و قانونی ارائه شود و اگر شهردار به موارد مطروحه از سوی اعضای سؤال‌کننده توجه و رسیدگی نکرد، آن‌وقت به‌عنوان سؤال رسمی در صحن شورا طرح می‌شود.

*از سؤال ترسی ندارم و آماده هرگونه پاسخگویی در خصوص ابهامات هستم

عباس امینی‌زاده ‌شهردار بندرعباس نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بندرعباس با اظهار اینکه تاکنون هیچ سؤالی از وی از جانب اعضای شورای اسلامی شهر مطرح نشده است، ‌افزود: سعی کرده‌ایم در تعامل دوسویه با این نمایندگان مردم، ‌امورات را به بهترین شکل ممکن به پیش ببریم.

وی اضافه کرد: مقایسه ارتباط و تعامل شورا و شهرداری در دوره‌های قبل با اکنون، ‌گواه بر این است که این دو نهاد، ‌قدم‌های فراوانی را برای بهبود وضعیت شهر برداشته‌اند.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: امیدواریم اعضای شورای شهر با نگاهی مثبت و به دور از حاشیه سازی، ‌در این برهه زمانی مانع تنش و مخدوش شدن اذهان شوند، ‌زیرا شهر ما نیازمند اقدامات بسیاری است.

وی با بیان اینکه همواره خود را برای پاسخگویی شفاف آماده کرده‌ام و به‌طور کامل آمادگی این سؤالات را دارم، ‌تصریح کرد: نحوه اعلام این مسائل به اذهان، ‌اقدام جالبی نبود و اخلاقا، با توجه به نگاه تعاملی‌این اقدام نباید صورت می‌گرفت.

امینی‌زاده با تاکید بر اینکه هیچ ترسی از پاسخ به سؤالات و شبهات ندارم، ‌تاکید کرد: آماده‌ام در عین صداقت به محض دریافت هر سوالی از اعضای شورای شهر، به صورت ‌شفاف پاسخ‌گوی آنها باشم.

وی تاکید کرد: ما در بخش‌های مختلف شهرداری کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم و وقتی برای حواشی نداریم،‌ در عین حال انتظار می‌رود اعضای شورای شهر نیز یاری گر ما در انجام خدمات هرچه بهتر باشند.

به گزارش فارس، ‌ساخت پاک‌های بانوان، ‌اجرای همزمان ۴ تقاطع غیرهمسطح، ‌بازگشایی ۲۵ خیابان جدید، ‌ساماندهی آسفالت معابر، ‌ایجاد پیاده‌رو و ساماندهی آنها، ‌ساخت زمین‌های ورزشی و غیره، ‌بخشی از پروژه‌های شاخص شهرداری هستند که در این مدت به خدمت شهروندان در آمده است.

با این وجود، ‌اعضای شورای شهر نیز باید با حساسیت بیشتری نسبت به هر اقدامی که ممکن است از سر دلسوزی باشد،‌ نگریسته و از اقدامات پیش پا افتاده و علنی کردن مسائل درونی هر سازمان اجتناب کنند،‌ زیرا مردم ما در این شرایط نامطلوب اقتصادی، ‌نیازمند آرامش و دریافت روحیه مثبت هستند.

البته بازتاب مشکلات غیر قابل انگار در مجموعه بزرگ شهر،‌ شیوه‌ای دیرینه است که افراد پیش از برگزاری انتخابات به هوای ایجاد محبوبیت در پیش گرفته و از آنجایی که مردم ما درک و آگاهی لازم نسبت به تشخیص حق و باطل را دارند، ‌معمولا با شکست روبرو می‌شوند.

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *