آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

‎امینی زاده در پاسخ به طرح سوال ۵ عضو شورا :به جای پرداخت به حاشیه به فکر خدمت باشیم /‎آمادگی هرگونه پاسخی به سؤالات و ابهامات اعضای شورای شهر رادارم.

در حالی این روزها شنیده شدن طرح سؤال از شهردار بندرعباس توسط ۵ عضو شورای شهر مطرح شد که شاید رسانه‌ای کردن آن در نوع خود جالب باشد.

بازخبر / آمادگی هرگونه پاسخی به سؤالات و ابهامات اعضای شورای شهر رادارم.
در حالی این روزها شنیده شدن طرح سؤال از شهردار بندرعباس توسط ۵ عضو شورای شهر مطرح شد که شاید رسانه‌ای کردن آن در نوع خود جالب باشد.از زمانی که حاج مسلم بوشهری به‌عنوان اولین شهردار بندرعباس برگزیده شد قریب به یک‌صد سال می‌گذرد و بندرعباس درگذری تاریخی از شهری ماقبل صنعتی به شهری با سیستم قابل‌قبول شهری بدل شده است. به قول نویسنده (اعلام الناس فی احوال بندرعباس) زنده‌یاد سدید السلطنه کبابی، بندرعباس بین نایبند و سورو قرار داشت. امروزه وسعت بندرعباس چند برابر شده و بالطبع مشکلات شهری آن نیز باوجود گستردگی بیش از بیش گردیده است. شهر بندرعباس با قرار گرفتن در فاصله‌ی حدود ۳ درجه‌ای از مدار رأس‌السرطان دارای هوایی بسیار گرم و مرطوب است.

در حالی ۲۴ شهریور سال ۹۲ با ۱۰ رأی موافق و دو رأی مخالف عباس امینی زاده ۴۶ ساله به‌عنوان سی و هفتمین نفر سکاندار ساختمان شهرداری شد که پیش از آن پست‌هایی همچون رئیس هیئت فوتبال هرمزگان، مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ بندرعباس و فرمانداری بندرعباس را در کارنامه داشت.

امینی زاده که در طول این ۴۲ ماه سکاندار شهرداری بندرعباس را بر عهده داشته و در این مدت کمترین تنش با اعضای شورای شهر را شاهد بودیم اما در فاصله تنها کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر بندرعباس شاهد طرح سؤال از سوی پنج عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس هستیم، سؤالاتی که این بار برخلاف گذشته رسانه‌ای شده است.

در سؤالات امضاء کنندگان نامه(حسام صمیمی، عباس پوریان، فاطمه جراره، اسلام باوقار و مسعود عبدالله زاده) سؤال از شهردار، مهم‌ترین محورهای طرح‌شده را هزینه شدن درآمدهای جریمه عوارض پارکینگ در محلی غیر از ردیف تعیین‌شده قانونی، به‌کارگیری نیروی مازاد و تحمیل هزینه به شهرداری، محکومیت شهرداری در دادگاه‌های مختلف در برابر شکایت‌های شهروندان، عدم تشکیل شورای سازمان‌های تابعه شهرداری و عدم تشکیل کمیسیون معاملات و واگذاری غرفه‌ها بدون برگزاری مزایده و دیگر شرایط قانونی آمده است.

اما پاسخ‌های رئیس شورای شهر در این خصوص جالب‌توجه است تا جایی که سالاری ایرادات ۵ عضو شاکی شورای شهر را به عدم طی فرآیند قانونی منطقی نمی‌داند.

همچنین رئیس شورای شهر بندرعباس در واکنش به اظهارات ۵ عضو شورای شهر گفته است: به‌عنوان رئیس شورا طرح سؤال از شهردار را جزء حقوق قانونی اعضای شورا می‌دانم و بنده هم موافق طرح سؤالم اما طرح سؤال یک فرآیند قانونی دارد.

پرویز سالاری ادامه داد: طبق ماده ۱۷۳ قانون شوراها ابتدا باید تذکر مکتوب و قانونی طی شود و ا گر شهردار به موارد مطروحه از سوی اعضای سؤال‌کننده توجه و رسیدگی نکرد، آن‌وقت به‌عنوان سؤال رسمی در صحن شورا طرح می‌شود.

حال این موضوع نمایانگر شکافی عمیق بین اعضای شورای اسلامی شهری دارد که در دوره چهارم شاید همواره این اختلاف مانند آتش زیر خاکستر در موضوعات مختلفی سر بیرون میاورد اما با مصلحت‌اندیشی باز فرو می‌نشست.

در همین خصوص شهردار بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه طرح سؤال از شهردار نه برای نخستین بار در طول تاریخ بوده نه برای آخرین بار، تصریح کرد: همواره خود را برای پاسخگویی شفاف آماده کرده‌ام و به‌طور کامل آمادگی این سؤالات را دارم.

عباس امینی زاده با اشاره به اینکه به‌محض دریافت سؤالات از سوی شورای شهر به‌طور حتم جواب سؤالات داده می‌شود، اظهار کرد: به عقیده بنده طرح این‌چنین مواردی در رسانه‌ها چندان مناسب به نظر نمی‌رسد زیرا باعث سو تفاهم و برخی کشمکش‌ها می‌شود درحالی‌که طرح کردن آن از طریق مسیر قانونی و شنیدن پاسخ آن‌هم باعث همبستگی و شفافیت و هم سبب عدم ایجاد سوتفاهمات می‌شود.

وی بابیان اینکه نباید با ایجاد حواشی سعی در خلل در خدمت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر باید سؤالات خود را مطرح کنند و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم.

امینی زاده ادامه داد: تاکنون سؤالی از بنده به دستم نرسیده و علاقه‌ای به حاشیه‌سازی نداشته و آمادگی هرگونه پاسخی به سؤالات و ابهامات اعضای شورای شهر رادارم.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در دورانی که مشکلات اقتصادی بر تمامی دستگاه‌های اجرایی سایه پوشانده است، این نهاد بدون یک ریال کمک دولتی توانسته خدمات ارزنده‌ای در سطح شهر بدهد، اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم با همدلی اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری به فکر خدمات‌رسانی صحیح و توسعه شهر باشیم و برخی موضوعات به‌صورت درون‌سازمانی برطرف کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهر بندرعباس آن‌قدر مشکل وجود دارد که شاید پرداختن به این حواشی باعث وقفه در تلاش برای خدمت هرچه بیشتر و بهتر به شهروندان شود، اظهار کرد: امید

وارم در این برهه حساس به‌جای پرداختن به این مسائل، باعث تسریع در خدمت و تلاش بیشتر برای داشتن شهری زیبا و در مسیر توسعه داشته باشیم.

شهردار بندرعباس همچنین با تأکید بر اینکه باید فکرمان را بر روی کار و مشکلات مردم تمرکز کنیم، افزود: در طول روز باید فکر خود را درگیر مشکلات مردم کنیم و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم تا بتوانیم خدمات خود را بالا ببریم.

امینی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد همچون گذشته اعضای شورای شهر با پیشنهاد‌های، انتقادات و ارائه نظرات سازنده خود موتور محرکه شهرداری بندرعباس در مسیر حرکتی و انجام وظایفش باشند.

پسندیدم(7)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *