ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
در حاشیه اجلاس داووس؛

اظهارات بی سابقه بارزانی در گفتگو با رسانه سعودی/ ادعای عجیب درباره ایران

«یکی از اقداماتی که برای سرکار آوردن مجدد نوری مالکی صورت گرفت، برکناری هوشیار زیباری از پست وزارت دارایی عراق بود.»

بازخبر / مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در گفتگو با روزنامه سعودی “الشرق الاوسط” اظهارات بی سابقه ای درباره مسئله جدایی این اقلیم از حکومت مرکزی عراق ایراد کرد.

مسعود بارزانی در حاشیه مشارکت وی در اجلاس داووس به الشرق الاوسط گفت: «یکی از اقداماتی که برای سرکار آوردن مجدد نوری مالکی صورت گرفت، برکناری هوشیار زیباری از پست وزارت دارایی عراق بود. همانطور که مسئله سرکارآوردن دوباره مالکی شکست عملیات آزادسازی موصل و مقابله با حیدر العبادی را هدف گرفته بود.»

بارزانی در ادامه گفت: «اگز نوری مالکی در دوره بعد سرکار بیاید و نخست وزیری را بدست بگیرد، من رسما استقلال اقلیم کردستان را اعلام خواهم کرد و هر چه می خواهد اتفاق بیافتد؛ چرا که امکان ندارد من در عراقی باقی بمانم که نوری مالکی دولت آن را بدست بگیرد.»

رییس اقلیم کردستان در ادامه طی ادعای عجیبی درباره ایران گفت: «ایران صاحب بزرگترین نفوذ در بغداد است و اصلا نفوذ آمریکایی در بغداد نمی بینیم و به نظرم ترامپ سیاست شدیدتری علیه ایران در مقایسه با دوره ریاست جمهوری باراک اوباما اتخاذ خواهد کرد.»

این ادعای بارزانی درباره ایران در حالی مطرح می شود که آمریکا بیش از ۶ هزار نظامی در عراق مستقر کرده است و احزاب سنی این کشور را به کمک عربستان به جان دولت العبادی انداخته است و هر از چندگاهی چوب لای چرخ عملیات آزادسازی موصل می کنند.

مطرح شدن این ادعا از سوی بارزانی درباره ایران، در راستای ترویج این موضوع از سوی سعودی ها مبنی بر تلاش ایران برای سرکار آوردن مجدد نوری مالکی برای نخست وزیری عراق صورت می گیرد.

بنگاه های تبلیغاتی سعودی این روزها موجی از خبرسازی درباره تلاش ایران برای سرکارآوردن دوباره نوری مالکی راه انداخته اند و مدعی شده اند که ایران در انتخابات پیش روی عراق به واسطه احزاب و فراکسیون های شیعی نفوذ پیدا خواهد کرد.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

1 نظر برای “اظهارات بی سابقه بارزانی در گفتگو با رسانه سعودی/ ادعای عجیب درباره ایران”

  1. علی گفت:

    نوری المالکی یعنی مصیبت عراق ..افرین بر بارزانی

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *