اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

برخی‌ها به‌دنبال سیاسی کردن شورای شهر بندرعباس بودند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برخی‌ها به‌دنبال این بودند که شورا را سیاسی کنند اما با تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اعضای شورا، این نهاد اجتماعی از گردنه سیاسی خارج شد.

 باز خبر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، پرویز سالاری در نشست علنی جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: شورای شهر به‌عنوان پارلمان محلی موظف است که کارایی دستگاه‌ها را مورد سنجش قرار دهد.

وی افزود: قرار است در آخرین سال از دوره چهارم شورای شهر، مدیران شهری مورد سنجش کارایی قرار گیرند و در پایان سال ۱۳۹۵ مشخص می‌شود که کدام دستگاه خدمات‌رسان به مردم پاسخ‌گو بوده‌ است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: یکی از وظایف شورای شهر، ایجاد مدیریت واحد شهری و ایجاد مدیریت پاسخ‌گوست یعنی مدیران شهری باید در مقابل مردم و شورا پاسخ‌گو باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر در یک قاب بنام شورای چهارم قرار گرفته‌ایم و آبروی همه ما به هم گره خورده است خاطرنشان کرد: باید برای این یک سال باقی‌مانده از عمر شورای چهارم برنامه داشته باشیم.

سالاری با تقدیر و تشکر از شهردار بندرعباس و مجموعه شهرداری و با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های شورای چهارم محله‌محور بوده است، عنوان کرد: در این فرصت سه‌ساله شورای شهر کارهای بزرگی انجام شده است و محور کار ما، محلات حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر شهر بوده است و جشن‌ها، مراسم‌ها و یادواره‌ها نیز در محلات برگزار شد.

وی گفت: شورا نماد کارآمدی، تصمیم‌گیری، مشارکت عمومی و عقلانیت است و شورای چهارم از متخصص‌ترین و کارآمدترین افراد به لحاظ سطح تحصیلات، تخصص و تضارب آراء تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: شورای چهارم در سال آخر به نماد خدمتگزاری تجارب آراء و برآیند عقلانیت رأی داد و سال آخر شورای چهارم برآیند سه‌ساله کار شورا است.

سالاری در ادامه بیان کرد: در طول سه سال گذشته با وجود اینکه سلایق سیاسی مختلفی در شورا بوده و است ولی شورای شهر بندرعباس به‌عنوان یک شورای اجتماعی و یک قدرت اجتماعی بوده نه قدرت سیاسی.

وی افزود: برخی‌ها به‌دنبال این بودند که شورا را سیاسی کنند ولی با تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اعضای شورا، این نهاد اجتماعی را از گردنه سیاسی خارج کردند پس ساحت شورا مقدس‌تر از این است که وارد جناح‌بندی‌های سیاسی، قومی و گروهی باشد و در انتخابات هیأت رئیسه سال آخر شورای شهر بندرعباس، مشارکت اجتماعی و قدرت اجتماعی بر قدرت سیاسی غلبه کرد.

سالاری افزود: در این یک سال باقی‌مانده از عمر شورای چهارم همچنان از حقوق شهروندان دفاع کنیم و نباید تحت تأثیر انتخابات و جریان‌های سیاسی قرار بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه دستگاه‌های دولتی و مراکز اقتصادی ردیف بودجه‌ای تحت عنوان ردیف فرهنگی دارند که به‌عنوان پارلمان محلی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس به‌عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و استاندار هرمزگان به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان این درخواست را داریم که از دستگاه‌هایی مانند آلومینیوم، توانیر، گمرک و فولاد سؤال شود که این ردیف فرهنگی را در کجا صرف کرده‌اند و تاکنون چند فرهنگسرا، استخر و یا زمین ورزشی برای شهر ساخته‌اند.

سالاری بیان کرد: مدیران صنایع غرب شهر بندرعباس دغدغه حمایت از ورزش و مشکلات ورزشی در استان ندارند و ورزش حرفه‌ای در هرمزگان نیازمند حمایت‌های تمامی صنایع است.

وی گفت: از مدیریت نیروگاه بخار بندرعباس و تیم توانیر گله داریم چراکه از زمانی مدیرعامل شرکت توانیر تغییر کرده است همه تیم‌های ورزشی توانیر که در کشور و استان سهمیه داشتند، برداشته شد و توجیهی که دارند این است که تیم در لیگ برتر نداشته باشیم و تیم‌داری نکنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه سپردن کرسی هیأت فوتبال اصفهان به مدیرعامل فولاد هرمزگان چه توجیهی دارد، گفت: مدیرعامل فولاد هرمزگان حداقل گزارشی از اینکه برای ورزش هرمزگان و بندرعباس چه حمایت‌هایی انجام داده‌اند را بیان کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان یادآور شد: مدیران صنایع باید نسبت به مردم جوابگو باشند که تاکنون چند قدم برای فوتبال و سایر ورزش‌های شهر بندرعباس برداشته‌اند و انتظار این است در سالی که مقام معظم رهبری به‌عنوان سال اقدام و عمل نام نهاده‌اند مدیران صنایع، اقدامات عملی خود را در راستای مقابله با ناتوی فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن به مردم گزارش دهند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *