اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
جرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی ایتالیا تقدیم به شهدای پلاسکو

تقدیم اجرای ارکسترال به حادثه‌دیدگان پلاسکو و زلزله ایتالیا

ما هنرمندان ایرانی و ایتالیایی این کنسرت، اجرای خود را به حادثه دیدگان فاجعه ای که در ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد تقدیم می کنیم تا ادای دینی به آنها به ویژه آتش نشانان باشد. همچنین این اجرا را به حادثه دیدگان در زلزله ایتالیا تقدیم می کنیم

بازخبر / شب گذشته اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی ایتالیا به حادثه‌دیدگان حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران و زلزله در ایتالیا تقدیم شد.

به گزارش باز خبر از خبرنگار مهر، شب گذشته ۳۰ دی ماه اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی ایتالیا در تالار وحدت روی صحنه رفت که در ابتدای آن شهرداد روحانی رهبر ایرانی این اجرا در سخنانی گفت: ما هنرمندان ایرانی و ایتالیایی این کنسرت، اجرای خود را به حادثه دیدگان فاجعه ای که در ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد تقدیم می کنیم تا ادای دینی به آنها به ویژه آتش نشانان باشد. همچنین این اجرا را به حادثه دیدگان در زلزله ایتالیا تقدیم می کنیم.

پس از سخنان کوتاه روحانی که ابتدا به فارسی و سپس توسط وی به انگلیسی ترجمه شد، ارکستر ابتدا سرود ملی ایران را نواخت و پس از تشویق های حاضران سرود ملی کشور ایتالیا نیز اجرا شد. قطعه بعدی ارکستر «ویلیام تل اورتور»اثر جاکومو روسینی بود که قطعه‌ای سخت بود که ارکستر به خوبی آن را اجرا کرد.

«باغ ایرانی» با حضور نسیم سعد به عنوان سولیست قطعه بعدی کنسرت دیشب بود. این اثر که آهنگساز آن شهرداد روحانی است توسط خود وی رهبری شد.

«کاپریس ایتالیایی» اثر پیتر ایلچ چایکوفسکی قطعه مهمی بود که باز هم شهرداد روحانی آن را با ارکستر رهبری کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

روحانی همچنین در سخنانی گفت: اجرای برنامه هایی از این دست نشان می دهد که ما انسان ها چقدر وجوه مشترک داریم و چه خوب است که به جای تمرکز روی نقاط افتراق روی نقاط اشتراک دست بگذاریم؛ اینگونه جهان جای زیباتری می‌شود.

این رهبر ارکستر و آهنگساز اعلام کرد که اجرای امشب یک سورپرایز هم دارد. وی اعلام کرد که گرچه از قبل اعلام شده بود کنسرت امشب دو رهبر دارد ولی آنها یک رهبر مهمان دیگر از ایتالیا دارند که آلبرتو ورونسی است. سپس ورونسی با حضور روی سن یکی از آثار جیاکومو پوچینی آهنگساز ایتالیایی را رهبری کرد.

پس از اجرای این قطعه، ارکستر استراحتی کوتاه داشت و با بازگشت روی سن این بار پائولو اولمی رهبری ارکستر را برعهده گرفت و سمفونی پنج اثر لودویک فان بتهوون را اجرا کرد.

حاضران در سالن که تعدادی از آنها مهمانان ایتالیایی بودند با پایان این اجرا، اعضای ارکستر و به ویژه سه رهبر آن را تشویق کردند که البته این تشویق ها به اجرای قطعه بیز منتهی نشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *