آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

فضاسازی رسانه ای: یک هواپیما از جهت غرب با برج پلاسکو برخورد کرده است!

شبکه سعودی العربیه، ضمن انعکاس خبر آتش سوزی در برج پلاسکو، به شایعه امنیتی بودن این حادثه پرداخت.

بازخبر / به دنبال آتش گرفتن برج پلاسکو، رسانه های سعودی در پی فضاسازی برآمده اند.

شبکه سعودی العربیه، ضمن انعکاس خبر آتش سوزی در برج پلاسکو، به شایعه امنیتی بودن این حادثه پرداخت و کامنت های مربوط به کاربران شبکه های اجتماعی را در وبسایت خود منتشر کرده است.

یکی از کاربران فضای مجازی با مطرح کردن این سئوال که “آیا ندیدید که یک هواپیمای از جهت غرب وارد ساختمان پلاسکو شد”، به شایعه پراکنی درباره حادثه آتش سوزی برج پلاسکو پرداخت.

شبکه العربیه نیز این شایعه را با هدف فضاسازی رسانه ای، در صدر کامنت ها در وبسایت خود قرار داده است تا به این شایعات دامن بزند. این شبکه خبری عنوان ادعایی کامنت مزبور را “حمله تروریستی از آسمان” انتخاب کرده است.

گفتنی است که در پی حادثه آتش سوزی و ویرانی ساختمان پلاسکو، ‏بیشتر جامعه توییتری سعودی از این حادثه اظهار خوشحالی کردند.

‏سعودی‌ها با شادمانی #انهیار_مبنی_بایران (ریزش ساختمانی در ایران) را در توییتر، «ترند» کردند.

گفتنی است که محسن نسج همدانی معاون امنیتی وانتظامی استان تهران درباره علت فروریختن مجتمع پلاسکو اظهار کرد: این حادثه بر اثر دامنه زیاد آتش سوزی رخ داده است و هیچ گونه موضوع امنیتی درباره این حادثه وجود ندارد.

وی افزود: سفارتخانه‌هایی را که در اطراف مجتع پلاسکو وجود داشته است تخلیه کرده‌ایم تا آسیبی به آنها نرسد.

معاون امنیتی وانتظامی استان تهران تصریح کرد: مدیریت بحران داخل شهر تهران بر عهده شهرداری است ودرحال حاضر تمامی واحدهای آتش‌نشانی پیرامون این موضوع فعال هستند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر باید منتظر باشیم تا اطلاعات دقیق درباره تعداد مصدومین که بیشتر آنها نیز از آتش‌نشان هستند اعلام شود.

همدانی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران و عمرانی استان تهران در حال حاضر در صحنه حادثه حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

۵۱۲

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *