ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
در حال به روز رسانی

آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو و ریزش کامل آن/ مصدومیت ۳۸ نفر و محبوس شدن شمار بسیاری آتش نشان

ساختمان‌ پلاسکو که از صبح امروز دچار حریق گسترده شده بود به دلیل حجم گسترده آتش و فرسوده بودن ساختمان به صورت کامل فرو ریخت.

بازخبر / ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران که قدمت ۵۳ ساله دارد که صبح امروز دچار آتش سوزی گسترده شده بود مهار شد.

از این ساختمان ۱۷ طبقه به‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی: اعزام ۱۰ ایستگاه با ۲۰۰ آتش نشان

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:‌ صبح امروز آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه وسایل و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. ضمن اینکه ۱۵ تانکر آب به همراه ۲۰۰ آتش نشان هم اکنون در حال اطفا حریق هستند.

وی افزود: ساختمان پلاسکو از طبقه هشتم به بعد دچار حریق شده و دود بسیاری از این ساختمان متصاعد شده است.

آلودگی هوای تهران مانع از دیده شدن دود شدید ناشی از این حریق گسترده در فواصل دوردست است.

وی گفت: با توجه به اینکه ساختمان پلاسکو به صورت کامل در بخش پوشاک و البسه فعالیت می‌کند، آتش‌نشانان باید برای جلوگیری از گسترش آتش، از چند بخش وارد عمل می‌‌شدند که با انجام سریع این کار اکنون آتش تحت کنترل و مهار شده اما با این حال عملیات هنوز پایان نپذیرفته است.

آتش نشان در دقایق اولیه عملیات موفق شدند ده‌ها نفر را نجات دهند

وی یادآور شد: ۶ نفر هم که به دلیل دود و آتش به لبه‌های پنجره‌های پناه برده بودند با استفاده از نردبان هیدرولیکی نجات یافتند. همچنین تاکنون ۲ نفر مصدوم هم که به دلیل دود گرفتگی مصدوم شده‌ بودند تحویل عوامل اورژانس شده‌اند.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محل

شدت حادثه به حدی است که ترافیک در این خیابان را دچار مشکل و اختلال کرده و دود ناشی از حادثه نیز آسمان این منطقه را فراگرفته است.

ملکی افزود:‌ دود این آتش سوزی هنوز وجود دارد اما به رنگ سفید است که این نشان از مهار آتش و تحت کنترل بودن آن است. ضمن اینکه با مهار دامنه آتش،‌ خطر سرایت به مکان‌های دیگر وجود ندارد.

پلیس راهور هم به دلیل شدت آتش سوزی و حجم بالای خودروهای امدادی و آتش نشان در محل محدودیت‌های ترافیکی در خیابان جمهوری، چهارراه استانبول و خیابان سعدی اعمال کرده است و کلیه وسایل نقلیه باید از خیابان سی تیر به سمت شمال تهران حرکت کنند.

در همین حال تعداد زیادی از خودروها و عوامل امدادی شامل آتش نشانی و اورژانس تهران در محل حادثه حاضر هستند.

معاون عملیات اورژانس تهران هم از استقرار ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از آتش سوزی ساختمان پلاسکو، ۸ دستگاه آمبولانس، ۷ موتورلانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حاضر شدند.

اورژانس تهران: مصدومیت ۲۵ آتش نشان 

فراهانی افزود: ۸ آتش نشان دچار دود گرفتگی شدند که یک نفر از آنها به بیمارستان منتقل و ما بقی در محل درمان شدند.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها تعداد مصدومین آتش نشان را ۲۵ نفر اعلام کرده‌اند.

اما با این حال حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه عوامل اورژانس ۲ مصدوم را تحویل گرفته‌اند گفت:‌ یکی از مصدومین آتش نشان است که به دلیل دود گرفتگی به بیمارستان پارس منتقل شده و مصدوم بعدی هم با انجام اقدامات درمانی به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شد.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های اطراف در حالت آماده باش هستند.

یکی از خبرنگاران فارس که در محل مستقر است به ما گفت: قسمتی از ساختمان پلاسکو در ساعت ۱۱ ریزش کرده و چند نیروی آتش نشان زیر آوار گرفتار شده‌اند که از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

همچنین برخی از اخبار حاکی از آن است که ۴ طبقه از پلاسکو دوباره آتش گرفته که هنوز این خبر از سوی مراجع ذی‌صلاح مورد تایید قرار نگرفته است.

همچنین حدود ۳۸ آتش نشان در این حادثه گیر افتاده‌اند.

ساختمان پلاسکو دیگر وجود ندارد

آرام معاون عمرانی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که هنوز از تعداد مصدومین و فوتی‌ها این حادثه خبری در دست نیست ولی احتمالا تمامی مصدومین آتش نشان بوده‌اند.

همچنین ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ما افزود: ساختمان پلاسکو بسیار قدیمی بوده و مقررات ایمنی ساختمان در آن رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: علت حادثه باید بررسی شود ولی احتمال اینکه به دلیل استفاده زیاد از آب برای اطفای حریق و سنگین شدن وزن ساختمان، باعث ریزش ساختمان شده است وجود دارد.

حضور شهردار تهران در محل حادثه 

قالیباف برای برررسی دقیق تر موضوع و امداد رسانی بهتر در محل حادثه حاضر شد.

این در حالی است که در اطراف محل حادثه خطوط تلفن همراه با مشکل ارتباطی رو به رو است.

تدابیر شدید امنیتی پلیس در کنار دو سفارت خانه انگلیس و ترکیه
حلقه امنیتی مأموران ناجا در اطراف سفارت‌های نزدیک به محل حادثه پلاسکو شکل گرفته است.

خبرنگاران اجازه ورود نیافتند

عوامل ناجا از ورود خبرنگاران و مردم به محدوده ساختمان پلاسکو ممانعت کردند.

معاون امنیتی استاندار تهران

سفارتخانه ای که در اطراف مجتمع پلاسکو وجود داشت تخلیه شدند.

خبرنگار فارس: بوی سوختگی شدید اجناس پارچه‌ای و سیم‌های برق فضای چهارراه استانبول را پر کرده است.

برخی منابع می‌گویند، حدود ۳۰۰ نفر از جمله آتش نشان، مالکان ساختمان تجاری پلاسکو و سایر عوامل امدادی و درمانی و ستاد بحران شهرداری تهران به هنگام فرو ریختن در ساختمان حضور داشتند.

خبرنگار فارس: برخلاف تلاش مأموران پلیس برای دور کردن مردم از منطقه، مغازه داران حاضر به ترک محل و دور شدن نیستند.

موسوی رئیس اورژانس تهران: ما از نخستین دقایق در محل حاضر بودیم و همکارانمان همچنان در محل حاضر هستند و تا کنون ۳۷ نفر مصدوم داشته‌ایم.

در حال به روز رسانی…

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *