اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

ثبت جابجایی ۳۳ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی ۳۳ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی با ثبت رشد ۳۱ درصدی عملیات در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

بازخبر ، ابراهیم ایدنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین بندر تجاری ایران طی پنج ماهه سال جاری میزبان بالغ بر یکهزار و ۷۳۹فروند شناور با تناژهای مختلف بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸درصدی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از کل شناور ورودی به بندر شهید رجایی، یکهزار و ۳۹۰ فروند بالای هزار تن وزن داشته اند.

ایدنی همچنین ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از فرورین تا ابتدای شهریور ماه سال ۹۵ اظهار داشت: طی مدت یاد شده، در مجموع ۳۳ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۵۹ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که افزایش ۳۱ درصدی طی این مدت به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: از این حجم عملیات بندری، ۲۱ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۸۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۷۰ تن اختصاص به مواد نفتی دارد که به ترتیب ۳۵ و ۲۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول همچنین حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور طی پنج ماه نخست سال جاری را یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۱۴ تن اعلام کرد و افزود: در این خصوص، رشد ۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۱۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۷۳ تن اعلام کرد که ۶۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

ایدنی از کابوتاژ ۶۰ هزار و ۱۶۹ تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ ۶۷۳ هزار و ۵۹۸ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر انجام شد که ۲۸ درصد رشد داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: طی همین مدت، همچنین ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۹۰۳ تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که کاهش ۹ درصدی را نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۵۶ درصدی صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: طی پنج ماه نخست امسال، ۳ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۴۴ تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گفته ایدنی، یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۱۰ تن مواد نفتی طی این مدت از طریق این بندر به داخل کشور وارد و ۴۱ هزار و ۶۴۱ تن از این گونه کالاها نیز ترانزیت شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین از کابوتاژ ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۹۷۵ تن کالای نفتی در این بندر با رشد ۱۰ درصدی خبر داد و گفت: در تخلیه و بارگیری ۸۶۰ هزار و ۲۲۹ TEU کانتینر و رشد ۲۹ درصدی حجم این عملیات در پیشرفته ترین بندرکانتیتری کشور طی پنج ماهه سال جاری صورت گرفته است.

منبع : ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *