توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
استاندار هرمزگان خبر داد

آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه حرارتی سیریک و شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک

استاندار هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی حرارتی سیریک با مشارکت روسیه در روز ۱۰ بهمن و شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک در آینده نزدیک خبر داد.

بازخبر / از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در دوازدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه مبارک فجر، عنوان کرد: فرمانداران و سایر مسؤولان در این ایام دستاوردهای انقلاب و زحمات نظام جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: جشن‌های دهه فجر باید به‌صورت مردمی برگزار شود چون این انقلاب و نظام متعلق به مردم است و بر این اساس باید بتوانیم برنامه‌های دهه فجر را باشکوه و عظمت برگزار کنیم.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تخصیص اعتبارات جدید برای تکمیل پروژه‌ها در استان باشیم، افزود: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به ۶۰۱ واحد در هرمزگان پرداخت شده است.

جادری از آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی حرارتی سیریک در روز ۱۰ بهمن خبر داد و بیان داشت: این نیروگاه با مشارکت کشور روسیه احداث می‌شود و عملیات احداث آن با حضور معاون نخست وزیر و وزیر انرژی روسیه و احتمالا معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک نیز به‌زودی آغاز خواهد شد، اظهار داشت: این شهرک در نوع خود بی‌نظیر است و در سطح دو هزار هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرایی می‌شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: کار واگذاری زمین این شهرک با پیگیری‌های صورت گرفته انجام شد و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید کمک لازم را در این راستا داشته باشند.

*اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت ناشی از سیل به هرمزگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اختصاص اعتبارات ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران برای جبران خسارت ناشی از سیل به هرمزگان، عنوان کرد: در این بخش ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته که نحوه توزیع این اعتبارات میان شهرستان‌ها امروز در شورای برنامه‌ریزی تصویب شد.

صالح دریانورد افزود: این اعتبارات برای جبران خسارات وارد شده به تاسیسات آب، راه و سایر خسارات هزینه می‌شود.

وی با اشاره به بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی هرمزگان، بیان داشت: در مجموع اکثر زمین‌هایی که برای تعیین کاربری اقتصادی و واگذاری برای اجرای پروژه‌های بخش خصوصی معرفی شده بودند، توسط شورای برنامه‌ریزی مورد تایید قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان اضافه کرد: همچنین برداشت آب از دریا برای فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی نیز توسط این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *