توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
بازار خودرو؛

با شاسی بلند زیبا و جدیدی که به زودی وارد بازار ایران می‌شودآشنا شوید+ قیمت و مشخصات فنی

با شاسی بلند زیبا و جدیدی که به زودی وارد بازار ایران می‌شودآشنا شوید+ قیمت و مشخصات فنی

بازخبر/ جک S3 مدل ۲۰۱۴ خودرویی است که به زودی وارد بازار شاسی‌بلندهای ایران می‌شود و به همین دلیل در این مطلب به بررسی مشخصات فنی و قیمت آن می‌پردازیم.

پس از عرضه‌ی جک S5 در ایران، حال نوبت به برادر کوچک‌تر آن یعنی جک S3 رسیده است. جک اس ۳ در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد اما قرار است مدل قبل از فیس‌لیفت یا همان مدل ۲۰۱۴ این خودرو توسط کرمان موتور وارد ایران شود. S3 بر روی پلتفرم JAC A30 ساخته شد؛ A30 سدان ارزان‌قیمتی است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه‌ی فیس‌لیفتش با نام Jac J4 در چین به فروش رسید. پیش‌بینی می‌شود که جک J4 نیز با توجه به ظاهر جذاب و یکسان بودن پیشرانه‌ی آن با S3 در آینده وارد ایران شود.

شاسی‌بلندهای برند چینی Jac

در حال حاضر ۵ عضو از خانواده‌ی شاسی‌بلندهای جک معرفی شده که به ترتیب زمان عرضه عبارتند از:

۱٫ S5: قدیمی‌ترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلندهای جک و محصول سال ۲۰۱۳ این برند چینی به ایران هم آمد. این خودرو در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد و هم‌اکنون در چین به فروش می‌رسد.

۲٫ S3: دومین شاسی‌بلند جک در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۴ متولد شد و نسخه‌های فیس‌لیفت آن نیز در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عرضه شدند. دومین فیس‌لیفت این خودرو در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۶ به نمایش درآمد.

۳٫ S2: جک S2 در اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از ابتدای سال ۲۰۱۶ با قیمت حدودی ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان به بازار چین آمد. این خودرو به عنوان رقیب لیفان X50 شناخته می‌شود.

۴٫ S1: کوچک‌ترین و جدیدترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلندهای جک، S1 نام دارد که در کلاس ساندرو استپ‌وی ساخته شده و قرار بود در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۶ وارد بازار شود اما عرضه‌ی آن به ابتدای سال ۲۰۱۷ موکول شد. قیمت این خودرو در بازار چین تقریبا ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

۵٫ S7: اس ۷ بزرگترین عضو خانواده و تنها خودروی ۷ نفره‌ی Jac است. جک S7 در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۶ معرفی شد و قرار است در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ وارد بازار چین شود. این خودرو از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ S5 استفاده می‌کند که قدرت آن به ۱۹۰ اسب بخار رسیده است.

Jac یک خودروسازی کوچک با تولید نیم میلیون دستگاه در سال در کشور چین است؛ اما همین شرکت کوچک، رویاهای بزرگی را در سر دارد و محصولات باکیفیتش در بازار ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. جک اس ۵ اولین شاسی‌بلند این برند چینی بود که وارد ایران شد و مورد توجه قرار گرفت و اکنون شنیده می‌شود که به زودی برادر کوچکتر آن یعنی جک S3 توسط کرمان موتور وارد ایران خواهد شد. نام کامل Jac S3 در چین، Jac Refine S3 است و در آگوست سال ۲۰۱۴ روانه‌ی بازار چین شد. جک اس ۳ نیز مانند برادر بزرگترش، از محصولات روز هیوندای الهام گرفته و نشانه‌هایی از خودروی هیوندای IX25 در آن دیده می‌شود.

طراحی داخلی و بیرونی جک اس ۳

نکته‌ی قابل توجهی که در طراحی این خودرو به چشم می‌آید، نمای جلوپنجره‌ی آن است که از سبکی جالب و پویا بهره برده و نوارهای کرومی نیز روی آن را پوشانده است. چینی‌ها بخش عقب S3 را محافظه‌کارانه‌تر طراحی کرده‌اند. ستون C به کار رفته در بدنه‌ی این خودرو کمی پهن بوده و شیشه عقب کوچکی نیز در آن استفاده شده است. همچنین به مانند بیشتر خودروهای چینی، سایز چرخ‌های خودرو نسبت به ابعاد بدنه کوچک به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی جک S3 به اندازه‌ی ظاهر بیرونی آن هیجان‌انگیز نیست؛ اما با این حال از ظاهر مدرن و به‌روزی برخوردار است. مواد به کار رفته در کابین خودرو از کیفیت مناسبی بهره می‌برند اما ترکیب رنگ‌ها کمی آشفته و شلوغ به نظر می‌رسد. یک صفحه نمایش بزرگ نیز در کنسول میانی کابین قرار دارد و امکانات رفاهی مناسبی در داخل خودرو به چشم می‌خورد. در مجموع می‌توان گفت که طراحی داخلی جک اس ۳ نیز توانسته نمره‌ی قبولی را دریافت کند.

پیشرانه‌ی ضعیف برای جک اس ۳

جک S3 از پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتری با قدرت ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر برخوردار است که در مقایسه با پیشرانه‌ی ۲ لیتری S5 خیلی ضعیف‌تر خواهد بود. پیشرانه‌ی جک اس ۵ توانایی ارائه‌ی قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر را دارد. همین‌طور اگر نسبت وزن خودرو به اسب بخار را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که این پیشرانه برای S3 چندان مناسب نیست. در بخش سیستم انتقال قدرت نیز این خودرو از یک جعبه‌ دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برد.

 

 

جک اس ۳ از لحاظ ایمنی در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد. طبق ادعای سازندگان این خودرو، ۴۶ درصد از بدنه‌ی آن از ورق‌های فولادی مستحکم و ۳۳ درصد آن نیز از فولاد گالوانیزه تشکیل شده است. در تمامی مدل‌های S3 به طور استاندارد ۲ کیسه هوا تعبیه شده که این تعداد در مدل‌های فول و سفارشی به ۶ عدد نیز افزایش می‌یابد. سامانه‌های ایمنی ABS، EBD، ESP و TCS از دیگر امکانات ایمنی هستند که بر روی این خودرو نصب شده‌اند.

 

جک S3 در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۶ توسط کرمان موتور وارد بازار کشورمان می‌شود. هنوز قیمت قطعی این شاسی‌بلند چینی در ایران مشخص نیست اما با توجه به قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار یوآنی این خودرو در بازار چین، پیش‌بینی می‌شود که شاهد عرضه‌ی جک اس ۳ با قیمت ۵۵ تا ۷۰ میلیون تومان در بازار کشورمان باشیم. در این صورت، جک اس ۳ با خودروهایی مانند چانگان CS35 سایپا و هایما S5 ایران خودرو رقابت خواهد کرد. گفتنیست که هایما S5 هنوز وارد بازار نشده و به احتمال زیاد از سال آینده توسط ایران خودرو مونتاژ می‌شود. در ادامه، جدول مشخصات فنی و امکانات این شاسی‌بلند چینی را مشاهده می‌کنید.

 

جک S3

جدول مشخصات فنی و امکانات جک S3

حجم موتور ۱۴۹۹ سی‌سی
قدرت موتور ۱۱۱ اسب بخار در ۶ هزار دور در دقیقه
گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
سیستم تعلیق جلو مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب نیمه‌مستقل، بازوهای نیمه‌دنباله‌ای
ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک‌شونده
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع) ۴٫۳۲ متر/ ۱٫۷۶ متر/ ۱٫۶۶ متر
فاصله‌ی بین دو محور ۲٫۵۶ متر
وزن خودرو ۱٫۲ تن
حجم باک ۴۵ لیتر
رینگ ۱۵ اینچی در مدل معمولی و ۱۶ اینچی در مدل فول
ظرفیت محل بار ۶۰۰ لیتر
کیسه هوا ۲ عدد استاندارد- ۶ عدد برای نسخه‌های فول و سفارشی
امکانات ایمنی ترمز ضد قفل ABS

 

سیستم توزیع الکترونیکی EBD

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه HAS

سیستم‌های کمکی ترمز BOS

تجهیزات رفاهی آینه‌های برقی به همراه راهنمای LED

 

فرمان برقی

چراغ‌های جلوی LED

سیستم روشنایی در روز

کامپیوتر سفری

قابلیت مات شدن آینه عقب خودرو به صورت دستی

یخ‌زدای شیشه عقب

سیستم صوتی به همراه ۴ عدد بلندگو در مدل معمولی و ۶ بلندگو در مدل فول

قفل ایمنی کودک

سیستم ضد سرقت الکتریکی

کروز کنترل (در مدل فول)

گرم‌کن آینه (در مدل فول)

سنسور دنده عقب

باربند سقفی (در مدل فول)

نمایشگر ۷ اینچی

GPS

بلوتوث

تهویه مطبوع اتوماتیک (در مدل فول)

پوشش چرمی فرمان (در مدل فول)

سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS (در مدل فول)

صندلی‌های چرمی

سانروف برقی

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *