توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

مصوبه مجلس برای کمک به اشتغال و ازدواج جوانان

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات برنامه ششم در حوزه جوانان ابراز امیدواری کرد که با کمک وزارت ورزش و جوانان این مصوبات در طول اجرای قانون برنامه ششم، اجرایی شود.

باز خبر, طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه با کمک کمیسیون تلفیق، هیات رئیسه مجلس و تلاش اعضای کمیسیون فرهنگی و همچنین کمک فکری فراکسیون جوانان و مساعدت بخش جوانان وزارت ورزش، بند الحاقی به لایحه برنامه ششم برای ارتقاء وضعیت جوانان به تصویب رسید.

وی  با بیان اینکه در گذشته در برنامه‌های توسعه موضوع جوانان کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، یادآور شد: مصوبه مجلس باعث دلگرمی جوانان به ویژه کمک به اشتغال جوانان و سازمان‌های مردم نهاد می‌شود و در راستای کمک به سرانه بیمه ازدواج و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را مکلف کردیم بخشی از تسهیلات قرض الحسنه خود را به تسهیلات ازدواج اختصاص دهند و در این مصوبه نقش نظارتی مجلس هم برای ضمانت اجرای این قانون پیش‌بینی شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: منبع تامین اعتبار این مصوبه یک‌پنجم از ماده ۸۸ لایحه برنامه ششم توسعه در مورد مالیات بر دخانیات است که مجموع اعتبار آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیده شده و یک پنجم نیز از محل ماده ۱۰۹ لایحه برنامه ششم، در خصوص اختصاص بیست وهفت صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش همگانی است که مجموع آن نیز ۱۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

سیاوشی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه در برنامه ششم توسعه، شاهد توانمندسازی جوانان و تقویت و ارتقاء جایگاه‌ آنان در طول برنامه ششم توسعه باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *