توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام (ره) و رهبری با حضور رئیس جمهور، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، برخی اعضای دولت، بیت امام(ره) و شخصیت های سیاسی، لشکری و کشوری و همچنین جمع کثیری از مردم از ساعت ۱۵ امروز یکشنبه در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و دقایقی پیش پایان یافت.

باز خبر,به گزارش «تابناک»، در این مراسم، پس از قرائت قرآن کریم و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری سخنرانی کرد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، همسر و فرزندان آیت الله هاشمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، سید حسن خمینی و سید علی خمینی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد فرهادی وزیر علوم، محمد رضا عارف نماینده تهران، مسعود پزشکیان و علی مطهری نواب رییس مجلس، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، برخی از اعضای هیات دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس و بسیاری از شخصیت های سیاسی کشور در مراسم هفتم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری طی سخنانی که به مناسبت مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(س) ایراد می شود، گفت: هاشمی زنده است، چون امام(ره) فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است

وی افزود: من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم، می توانم شهادت بدهم کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد. از خصوصیات آیت الله هاشمی این بود که به شدت از ریا و دورویی بدش می آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از نمونه های کار برای خدا در نزد هاشمی این است که در سال های مبارزه، امام در نجف از ایشان خواست که به ایران نیاید، اما هاشمی به امام گفت نهضت و انقلاب به من احتیاج دارد و من باید به ایران بروم؛ لذا آمد و دستگیر شد.

وی با بیان این که درس دیگر هاشمی صبر و مقاومت است، گفت: هاشمی صبر را ذله کرده بود. من گاه از این همه صبر و مقاومت این مرد می ماندم.

ناطق نوری اظهار کرد: قبل از انقلاب من برای ملاقات زندانیان رفتم. از یکی از زندانیان پرسیدم حال هاشمی چطور است. او گفت هاشمی را آنقدر شکنجه کرده اند که در بیمارستان است.

وی با اشاره به روزی که هاشمی در انتخابات ۹۲ رد صلاحیت شد، گفت: آن روز سفرم را لغو کردم و به نزد ایشان رفتم. گفتم حالتان چطور است و چکار می خواهید بکنید؟ او در پاسخ به من گفت که وقتی برای ثبت نام رفته بودم جمعیت زیادی جمع شده بودند و مردم گریه می کردند. وقتی ثبت نام کردم پیش خودم گفتم که این استقبال مسئولیت سنگینی با این ویرانی کشور خواهم داشت، وقتی صلاحیتم رد شد، امشب آرام ترین شب های زندگی ام بود، چون هم وظیفه ام را انجام دادم و هم بار مسئولیت از دوشم برداشته شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *